BIH

Ko je aminovao pljačku 2.000 oduzetih vozila

Uskoro optužnica zbog organiziranog kriminala

B. TURKOVIĆ

11.3.2015

Državni organi su već godinama u dilemi šta učiniti sa oko 2.000 automobila koje je oduzela Uprava za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.

Nalaz komisije

Međutim, već sada je jasno da država neće imati nikakve koristi od njih, s obzirom na to da su sa 90 posto vozila ukradeni svi vrijedni dijelovi, saznaje „Dnevni avaz“. Indikativno je da su skladišta „pod nadzorom“, jer se za njihovo čuvanje godišnje iz budžeta izdvaja oko 350.000 KM.

S obzirom na to da su pljačke skladišta koja se nalaze u okviru više carinskih terminala u različitim dijelovima BiH vršene na isti način, sumnja se da su dobro organizirane i izvedene uz aminovanje nadležnih, koji su „žmirili“ na ovakve rabote. Prema našim saznanjima, Tužilaštvo BiH raskrinkava ovu vrstu organiziranog kriminala te se očekuje i podizanje optužnice. Čeka se, saznajemo, izvještaj komisije koja utvrđuje stanje vozila.

Ova komisija svojevremeno je formirana na inicijativu Ministarstva komunikacija i prometa BiH. Osim uposlenika Ministarstva, u komisiji su još i predstavnici UIO, Državne agencije za istrage i zaštitu (SIPA), Federalnog MUP-a... Kako smo saznali u Ministarstvu, komisija privodi kraju posao utvrđivanja stanja vozila. Iako nisu mogli komentirati jesu li u slučaj uključeni državni tužioci, potvrdili su nam da je većina automobila u očajnom stanju.  

igor-pejic-3

Pejić: Vozila bez vrata, motora...

Igor Pejić, sekretar Ministarstva, kaže da radna grupa ide po terenima i utvrđuje stanje „onoga što su nekada bila vozila“. On je precizirao da je na početku utvrđivanja stanja bilo riječi o 1.591 vozilu, a da se u međuvremenu taj broj povećao na oko 2.000.  

- Kažem to tako jer vozila danas uglavnom nemaju vrata, vjetrobranska stakla, motore, mjenjače, točkove, kablove... S obzirom na to da nisu u voznom stanju, to zapravo više nisu vozila, u od većine njih ostala je samo školjka. Većina tih vozila oduzeta je „u komadu“, nisu imala oštećenja. Međutim, situacija je takva da na nekom skladištu sada imamo 500 vozila i na svima njima nedostaje mjenjač ili neki drugi dio, a ista situacija je i u nekom drugom skladištu, koje je na u nekom drugom kraju države - kazao nam je Pejić.

Upitan kako je moguće da su krađe vršene iako su skladišta pod nadzorom, Pejić kaže da u tome i jeste problem te da to dodatno usložnjava stvar, ali da utvrđivanje takvih okolnosti ne spada u nadležnost Ministarstva.

Bez komentara

U Tužilaštvu BiH jučer smo pokušali provjeriti informaciju o istražnim radnjama u ovom slučaju. Međutim, portparol Boris Grubešić kazao nam je da Tužilaštvo ne može davati nikakav komentar na ovaj upit.

Problem opterećuje UIO

U UIOBiH jučer su nam kazali da su od osnivanja u nekoliko navrata pokušali inicirati rješenje problema oduzetih vozila.

- Očekujemo da će komisija konačno dati rješenje tog problema, koji opterećuje Upravu od osnivanja, od 2005. godine - kazao nam je Ratko Kovačević, portparol UIOBiH.

Vozila neiskorištena, vatrogasci idu pješke

Pejić apelira na nadležne, prvenstveno Vijeće ministara, da ona vozila koja su još u voznom stanju i kojima država može raspolagati budu dodijeljena onima kojima su potrebna, a ne da budu uništena, kako se prethodno planiralo.  

- Imamo situaciju da nam vatrogasci po dva kilometra idu pješice, noseći pri tome na leđima 25 litara vode, a da na skladištu imamo terenca koji je godinama neiskorišten. Ili zamislite šta bi jedno donirano vozilo značilo nekoj ustanovi za smještaj mentalno oboljelih - istakao je Pejić.