GLOBUS

Ko kontroliše većinu medija na planeti?

Mainstream mediji

Autor:M. D.

1.10.2016

Posljednjih godina u javnosti sve češće možemo čuti izraz "mainstream mediji", ali malo ko zna šta su oni i ko su im vlasnici.

Prema definiciji, mainstream mediji su mediji koji utiču na veliki broj ljudi i koji su sposobni kreirati javno mijenje.

Kolika je moć mainstream medija možda najbolje oslikava izjava čuvenog filozofa Noama Chomskya, koji je mainstream medije opisao na sljedeći način:

"Velike medijske korporacije, kao što su CBS ili New York Times, plasiraju svoje priče i teze u javnost, a te priče kasnije preuzimaju i šire manji mediji, koji nemaju resurse da se bave temama na svoj način. Najveći mainstream mediji putem svojih kanala, kao što su novinske agencije Associated Press i Reuters, svoje mišljenje nameću svim drugim medijima, koji svjesno ili nesvjesno šire njihov uticaj".

40106e5219ea4fd79d3d225af9859d31

Međutim, ono što posebno zabrinjava jeste odgovor na pitanje: Ko su vlasnici najvećih i najuticajnijih medija na svijetu?

Odgovor je zastrašujući.

Vjerovali ili ne, čak 90 posto najvećih medija u Americi nalazi se u vlasništvu samo šest korporacija.

Američke kompanije General Electric, News Corp., Disney, Viacom, Time Warner i CBS u svom vlasništvu drže 90 posto medijskog neba u SAD i zapadnoj Evropi.

U njihovom se vlasništvu, između ostalih, nalaze CNN, FOX, ABC, The Guardian, ESPN, NBC, Universal, HBO, MTV, VH1, Telemundo...

maxresdefault

Usporedbe radi, isti broj medija 1983. godine nalazio se u vlasništvu čak 50 kompanija, ali danas se taj broj smanjio na šest.

Kada su u pitanju ljudi, može se reći kako 15 multimilijardera ili kompletnih porodica kontroliše gore spomenute korporacije, kao i ostatak uticajnih medija.

Michael Bloomberg, Rupert Murdoch, Donald and Samuel “Si” Newhouse, porodica Cox, Jeff Bezos, John Henry, Sheldon Adelson, Joe Mansueto, Mortimer Zuckerman, porodica Barbey, Stanley Hubbard, Patrick Soon-Shiong, Carlos Slim Helu, Warren Buffett i Viktor Vekselberg su vlasnici medija u SAD, pa i u svijetu, na način kako je to na početku ovog teksta objasnio Chomsky.