Dobrodošli na osvježenu verziju portala "Dnevnog avaza"
Namirnice kao lijek
Vlakna štite probavni trakt
FOTO: Ilustracija
Vlakna štite probavni trakt

 

Stručnjaci nas upozoravaju da je za bolju probavu i uopće za zdravlje važno jesti i neprobavljiva vlakna kojih nam dnevno treba najmanje 30 grama. Najviše ih ima u povrću, voću te cjelovitim (integralnim) namirnicama, kao što su žitarice i brašnasti proizvodi. A, znate li sve o vlaknima?
 
Pomažu prilikom mršavljenja - Tačno i netačno. Sama po sebi vlakna ne djeluju na mršavljenje. Ali, namirnice s mnogo vlakana, kao što su cjeloviti hljeb, tjestenina i riža imaju manje kalorija od istih, ali rafiniranih namirnica. Uz to, stvaraju jači osjećaj sitosti i pospješuju probavu.


Štite od brojnih, čak opakih bolesti probavnog trakta - Tačno. Budući da potiču rad crijeva, u njima se sadržaj ne zadržava dugo, što je čest uzrok raznih tegoba i oboljenja.


Vlakna ne mogu naštetiti - Netačno. Svako pretjeravanje nije dobro pa to vrijedi i za vlakna. Prevelike količine tako "očiste" probavni trakt da, s obzirom na veliku mogućnost upijanja, sa sobom "odnesu" važne minerale, kao što su kalcij, magnezij i željezo. Kod nekih djeluju upravo suprotno - izazivaju začepljenost, a kod drugih nadimanje u crijevima. Prevelike količine nisu ni za osobe s osjetljivim crijevima te čestim upalama u probavnom sistemu.

vijesti globus sport showbiz tehnologija i nauka  
Vlasnik autorskih prava Avaz-roto press d.o.o. Sarajevo. ISSN 1840 - 3522. Kopiranje i prenos sadržaja samo uz pismenu dozvolu.
Dizajn i rješenje portala