AUTO-MOTO

„Klinasti“ Lamborghini Aventador je zakon

Avaz.ba

9.9.2017

Znate li ko je Ken Kijojuki Okujami (Ken Kiyoyuki Okuyama)?

Osim što je sin starog Okujame, Ken je i dizajner s područja auto-industrije. Uostalom, ako ste ikada vidjeli Ferrari Enzo ili P4/5, to je čovjek koji je oba automobila potpisao i nacrtao.

Osim svog rada u Ferrariju, mladi je Okujama (dakle Ken) dizajnirao i Maserati Quattroporte u svom aktualnom izdanju, te je tokom svog bogatog životopisa svoje radne dane provodio kao voditelj odjela u Porscheu, General Motorsu i studiju Pininfarina, pišu automobili.hr.

Dakle Ken Okujama u svijetu dizajna sve je samo ne neiskusan.

U današnje vrijeme Ken Okujama više ne radi unutar zidova gore navedenih kompanija, već ima svoju. 

Dotična se naziva Okuyama dizajn i (naravno) nalazi se u Japanu. Dakle, čovjek ima svoj dizajn-studio i svako toliko u javnost izbaci plod svojih umjetničkih nagona i dizajnerskih misli, pa je red da se predstavi onaj najnoviji.

Radi se o studiji koju ćete ili voljeti ili mrziti, jer je automobil baziran na Lamborghinijevom modelu Aventador kojemu realno gledano baš i nije potrebno bilo kakvo uljepšavanje. Ipak, Ken Okujama je u ovom automobilu vidio odličnu bazu za svojevrstan povratak u sedamdesete, pišu automobili.hr.

Samim tim, Kode 0 (kako se ovaj projekt službeno naziva moguće je uporediti s prelijepom i poprilično nekonvencionalnom Alfom Disco Volante, koju je kompanija Touring Superleggera predstavila prije nekoliko godina. Iz tog razloga će neki ovaj automobil obožavati, a neki baš i ne, jer se javnost upravo tako polarizirala i oko „letećeg diska“, pa je za pretpostaviti da će i za Kode 0 biti takav slučaj.

Dakle, baza je Lamborghini Aventador, što je dobro iz nekoliko razloga. Prvi je u tome što Aventador potpada u kategoriju super-automobila, pa u pedigre ne treba sumnjati. Zatim je tu V12-motor koji uprkos pomalo tradicionalističkom pristupu i dalje razvija mali milion konjskih snaga, što pak u prijevodu znači opake performanse – na papiru i izvan njega.

Ipak, osnovni razlog je niska i široka silueta koja je g. Okjyamu podsjetila na legendarne koncepte iz vremena rock-glazbe i trapez-hlača poput Lancie Stratos (u svom prototipskom izdanju) i sličnih konceptnih demonstracija dizajna pod utjecajem halucinogenih droga. U tom su dijelu koncepti iz sedamdesetih bili itekako posebni i zanimljivi, a kako je Lamborghini s modelom Countach bio prvi proizvođač automobila koji se u to vrijeme odvažio s lanca pustiti jedan od najradikalnijih dizajna tog vremena, nije ni čudo da je Kode 0 baziran na modernoj interpretaciji tog dizajnerskog šoka iz sedamdesetih.

Realno gledano, japanski su dizajneri ponekad poprilično čudni kada se uhvate ovakvih projekata, za što je kao primjere moguće navesti svu silu manjih manufaktura s „unikatnim“ dizajnerskim pristupom i izričajem. Uostalom, tu su legendarni Tomi Kaira, čija je kompanija iz sfere tuninga prešla u domenu pomalo generičkog i mehaničkog stylinga svojih automobila, a onda je tu i druga strana, tj. kompanija Mitsuoka koja za inspiraciju u dizajnu koristi ribe i ostali podvodni svijet. Stoga je zapravo iznenađujuće, ali i za svaku pohvalu vidjeti da je jedan japanski dizajner nesklon filozofiranju i oradama, te da je inspiraciju za svoje dizajne pronašao u ludilu konceptnih automobila iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća.

Već na prvi pogled Okujamin Kode 0 dijelom podsjeća na Lanciu Stratos Zero, Lamborghini Bravo ili pak na izvorni japanski „super automobil“ pod nazivom Dome Zero, ali i na neke puno modernije konceptne automobile. Zbog toga je Aventador kao baza zapravo ispao savršenim odabirom za Kode 0 i usprkos tome što finalni proizvod izgleda pomalo čudno, svejedno je u najmanju ruku poseban.

I opet vrijedi reći kako će ovaj automobil nekima biti predivan, a nekima apsolutno odvratan, ali istina je najvjerojatnije negdje u sredini, pišu automobili.hr.

U krajnjoj liniji je lijepo vidjeti da dizajneri i dalje ne posustaju u pronalaženju nečeg posebnog, jer u današnjem svijetu automobila upravo tih posebnosti ima izuzetno malo. Zato je Ken Okujama zajedno sa svojim Kode 0 Aventadorom vrijedan spomena i pažnje.