Lejla Graho kreirala je kostime za ekipu filma „Žaba“ Elmira Jukića, koji je nedavno imao svjetsku premijeru u okviru Sarajevo Film Festivala.
Ova bh. kostimografkinja voli posao kojim se bavi, a iza sebe ima mnogo uspješnih projekata.
Za „Dnevni avaz“ govorila je o saradnji s glumcima, otkrila nam je na koji način nastaju kostimi, te koliko joj treba vremena za kreaciju jednoga.
Dragi ljudi
- Crveni tepih je bio trenutak prije premijere „Žabe“, bila sam uzbuđena što će publika i meni dragi ljudi vidjeti film koji smo radili s toliko ljubavi i posvećenosti. Zahvalna sam što sam opet imala priliku raditi sa sjajnom glumačkom ekipom koju čine Emir Hadžihafizbegović, Aleksandar Seksan, Mirsad Tuka, Moamer Kasumović, sjajni Elmir i ostali bliski saradnici. “Žaba” je zaista specifičan film, kojem smo se svi radovali i srcem ušli u njegovu realizaciju - govori Graho.
Dodaje da u procesu stvaranja kostima učestvuju i glumci, te joj je, ističe, veoma bitno šta misle o kreacijama koje će nositi.
Proces priprema
- Kostimografija je bitan aspekt filma, ona glumcu pomaže izgraditi ulogu, približiti mu karakter koji igra, vizuelno ga oblikovati. Bitno mi je šta glumac misli o kostimu te kako osjeća ulogu koju igra. Razmjenjujemo ideje kroz proces priprema, dijelimo ih i s ostalim sektorima, te zajedničkim radom dođemo do finalne ideje. Naravno, uvijek imam skice i kolor shemu, koja inicijalno pokaže moju osnovnu ideju, pa onda u odnosu na to donosimo finalne odluke – kaže Graho.
Svaka saradnja posebna je na svoj način, ističe kostimografkinja.
- Svaki novi projekt i saradnja bitni su sami za sebe, upoznam nove ljude, susretnem se s onima koje znam otprije, tako da je svaka od njih posebna – navodi kostimografkinja.
Radni dan često počne prije svitanja
- Moj radni dan zavisi od toga u kojem sam segmentu realizacije kostima. Da li sam u periodu priprema ili već u samom snimanju. Ukoliko su pripreme u pitanju, počinje oko 9 sati, kada idem do krojačica, kupujem materijale, crtam skice, radim razrade kostima, obilazim radnje, second hand shoppove, funduse i pijace... Zavisno od toga šta u tom trenutku tražim. U pauzama imam sastanke s glumcima, rediteljom te ostalim članovima ekipe. Obično traje i do 10 sati dnevno. Kada uđemo u snimanje, radni dan često počne i prije svitanja – pojašnjava Graho.