BIH

Zijad Horman iz Gunjana: Pčelarima je na prvom mjestu pčelarstvo, a medarima zarada

Zijad Horman pored svojih košnica

Piše: K. TOPALOVIĆ

9.8.2017

Ukoliko se zadesite u selu Gunjani, općina Kreševo, i pitate za Zijada Ziju Hormana, stanovnici će vas odmah uputiti prema njegovoj kući, znajući da ste došli po med. 

Stotinjak košnica

Zijad Horman bavi se pčelarstvom skoro 50 godina, a ljubav prema pčelama je naslijedio, kako kaže, od djeda i oca. Iza porodične kuće s lijepim travnjakom i cvijetnjacima nalazi se stotinjak košnica sa pčelama.  

- Mi, pčelari, imamo običaj da nikad ne govorimo tačan broj košnica, kao, da se ne urekne med. Isprva sam pčelario s običnim košnicama, a sada imam „bosanke“ ili „gromovače“, koje sam sam pravio. Ona je idealna za ove prostore i šumsko-livadski med, jer nama šuma najviše meda daje - rekao nam je Zijad.

Pčelarstvo je, prema njegovim riječima, svojevrsna lutrija. U 2013. godini s oko 80 društava pčela imao je tri tone meda. Već u sljedećoj godini unos je iznosio tek negdje oko 30 kilograma, a ni ova godina nije obećavajuća. 

- Za oscilacije u prinosima problem predstavljaju vrijeme i herbicidi, a posebno agresivne hemikalije koje se koriste u malinjacima. Problem, svakako, zna biti i pčelar, jer prema pčelama se mora nježno i fino postupati. Pčelarstvo nije aktuleno samo ljeti, nego podrazumijeva i brigu u periodu jeseni, gdje se priprema za zimu, pa prezimljavanje i priprema za ispašu - kazao je Zijad.

Poklonio košnice 

Objašnjava nam da postoje „pčelari“ kojima je na prvom mjestu pčela i ljubav prema pčelarstvu, ali i „medari“ kojima je primarni cilj zarada. Ljubav prema pčelama je razvio i kod unučadi te mu u pčelinjaku rado pomognu unuk Asmir i unuka Džejla, kojima je poklonio nekoliko košnica.  

Obilazi sajmove  

Zijad od pčelinjih proizvoda još uspijeva da sakuplja cvjetni prah, hvata propolis i matičnu mliječ. Također, u njegovom asortimanu se mogu naći i razne mješavine pčelinjih proizvoda za jačanje imuniteta, obnavljanje rana... Zijin med je tražen i u posljednjih 50 godina obišao je mnoge sajmove, a kupci su ga odnosili u sve krajeve svijeta.