Stanje ovjesa automobila drastično utječe na zaustavni put. Nažalost, neiskusniji vozači ne osjećaju da im se auto ljulja, suviše naginje, da ne drži putanju kako treba u zavoju, a neki čak ignoriraju i lupanje i uopće ne primjećuju da se auto teže zaustavlja
Oni, pak, iskusniji svjesni su da nešto ne štima, ali često otežu s odlaskom na servis. Jer, svaki kvar ili neispravnost, ako baš ne uzrokuje prestanak kretanja i zvanje vučne službe, one neodgovorne vozače ne spriječava u daljnjoj vožnji.
Ovjes pati na rupama i svakih nekoliko godina treba mu osvježavanje. Amortizeri se moraju zamijeniti po potrebi, a to se dogodi kada se istroše njihovi pokretni dijelovi, načme li ih korozija, ili ako im popuste prihvati koji često sadrže gumene blokove (tzv. selene).
Amortizeri mogu biti plinski ili hidraulični, a problem nastaje kada se uslijed trenja i trošenja poveća zračnost klipa. Na njemu su ventili koji imaju određenu propusnost, odnosno omogućuju određeni protok medija. Ukoliko se istroše, amortizer gubi svoja svojstva i prestane kontrolirati oprugu, a tada počinju problemi u vožnji.
Prigušni blokovi, odnosno seleni rijetko izdrže dulje od 10 godina i najbolje ih je zamijeniti u kompletu.
Nešto veći trošak očekuje vozače čiji automobili imaju većinom aluminijska ramena i spone ovjesa pa je predviđena zamjena kompletnih setova ovjesa.
S obzirom na to da je ta pojava vrlo raširena na modernim autima, cijene takvih setova vrlo su pristupačne jer se masovno proizvode. Pozitivno je i to što će se zamor materijala puno ranije javiti na aluminijskom nego na čeličnom ili gusanom dijelu pa se izmjenom seta vilica i spona izbjegavaju mogući problemi, skraćuje vrijeme izmjene i pojednostavljuje postupak jer ne treba montirati i demontirati selene prešom.
Odabir amortizera, odnosno proizvođača amortizera manje je važan od same činjenice da amortizere valja redovno mijenjati.
S obzirom na cijenu, ako radite prosječnu kilometražu od oko 25.000 godišnje i normalni ste korisnik prosječnog automobila Golf/Punto/Astra (ili slično), jednom u pet godina bit će neki realni prosjek izmjene. Najbolji dio je originalni dio, ili, pak, dio nekog renomiranog proizvođača - dakle pravilo koje vrijedi i kod svih ostalih autodijelova. Dobro je zamijeniti i opruge na modelima koji imaju tu manu da im opruge pucaju zbog zamora materijala.
Jasno, na to će vas svaki savjesni serviser upozoriti.