AUTO-MOTO

Citroen C3 na testu: Više od malog

Nova generacija francuskog modela

M. T.

28.2.2017

Mali gradski automobili nekada su bili najjednostavnije prevozno sredstvo za svakodnevnu upotrebu u urbanim sredinama, no, u posljednje vrijeme, i ovaj segment je doživio drastične izmjene koje korisnicima otvaraju mnogo veće mogućnosti od samog korištenja od kuće do posla i natrag.

Evo recimo ovaj Citroen C3. Na prvi pogled, ovo malo vozilo kojem se često pridaje prefiks ženskog, tipičan je predstavnik tog nekog gradskog četverotočkaškog miljea, kojem je „šik“ izgled valjda jedini adut koji ga čini primjetnim na ulici. Pogrešno.

Ovaj model u serijskoj opremi donosi stvari koje su se ne tako davno činile nevjerovatnom za ovaj segment, poput tempomata i limitatora brzine, pomoći pri kretanju na uzbrdici, upozorenja za izlazak iz trake, praćenja koncentracije vozača, čitača saobraćajnih znakova, putnog računara, informativnog LCD ekrana..., mnoge stvarčice koje ga čine mnogo većim od gradskog automobila. Za osnovnih 18 i kusur hiljada KM, izvanredno.

Sobni osjećaj

Krenimo od početka. Izgledom, nova generacija C3 umnogome se temelji na modelima C4 Picasso i C4 Cactus, od kojih je preuzeo mnogo vizuelnih osobina. Dvostruke prednje svjetlosne grupe, zadnja svjetla s 3D efektom i crni obrubi u kombinaciji s masivno skrojenom i jedinstvenom dvobojnom karoserijom ostavljaju jako lijep dojam koji, po Citroenovom običaju, šarmantno ruši stereotipe.

Unutrašnjost modela je u znaku pravilnih linija i zaobljenih pravougaonika. Općenito, nema eksperimentiranja, sve je pedantno, uredno i ergonomski lijepo osmišljeno. Izdvajamo centralni ekran koji je preuzeo većinu komandi (klima uređaj, audio sistem, navigacija, postavke...), zbog čega kokpit djeluje urednije, ali i niz simpatičnih detalja poput starinskih ručki na vratima, hromiranih i platnenih umetaka..., što unutrašnjosti daje poseban šmek i „sobni“ osjećaj. Vrlo lijepo.

Ako tome dodamo sjedišta koja naglašavaju udobnost i komfor (ali bez jače bočne potpore), enterijer je definitivno mnogo drugačiji od bilo kojeg konkurenta. Priču o unutrašnjosti zaključit ćemo upravljačem s komandama, uljučujući i one za tempomat i limitator koje dolaze na ručici ispod njega i LCD ekranom na instrumentalnoj tabli putem koje će vas automobil, osim podacima s putnog računara, informirati o ograničenjima brzine ili o tome da je vrijeme da napravite pauzu za kafu. 

Prostor za putnike je, imajući u vidu dimenzije vozila (od prethodnika duži 6 i niži 7 cm), očekivan, a za pohvalu je dosta pretinaca za odlaganje sitnica, kao i sasvim solidan prtljažnik od 300 litara.

Skroman motor

Kada govorimo o motoru, moramo imati u vidu da se pod haubom testnog modela krije jedna od najslabijih i najskromnijih agregatskih opcija – 1,2-litarski trocilindarski benzinac sa 82 konjskih snaga i skromnih 118 Nm obrtnog momenta, što vam u startu daje do znanja šta da očekujete. Realno, ništa spektakularno, no, takva je i cijena, a ako želite više, opcija ima sasvim dovoljno za veća uzbuđenja. Recimo, benzinac od 110 ili dizelaši od 75 ili 100 KS.

Ako s ovim motorom želite nešto više, prinuđeni ste ne dizati nogu s pedale gasa kako biste iz njega na visokom broju obrtaja izvlačili maksimum, ali ako želite normalnu i umjerenu vožnju, nemate se na šta žaliti. Pa niti na potrošnju koja se na našem testu u realnim uvjetima gradskog saobraćaja kretala oko brojke od sedam litara, što je za benzinca prilično zadovoljavajuće.

U pluseve možemo dodati okretnost i upravljivost vozila, kao i mekšu podešenost za veću udobnost vožnje.

Općenito, C3 je vrlo simpatičan urbani automobil sa privlačnom cijenom, naročito ako se vratimo na priču o opremljenosti. Samo, ako možete birati, uzmite nešto jači motor.

 

Dostupan Airbump

Baš poput modela C4 Cactus, i C3 može doći s Airbumpom, bočnim plastičnim umecima sa zrakom koji štite karoseriju od blažih udara i ogrebotina. Airbump je dostupan u najbogatijem paketu opreme Shine, a naravno, moguće ga je uzeti i s nižim paketima kao dodatnu opremu.

 

Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 3.996/1.749/1.474

Masa 980 kg

Prtljažnik 300 l

Gume 205/55 R16

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.199 ccm

Snaga  82 KS/5.750

Moment  118 Nm/2.750

Mjenjač ručni, 5 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 168 km/h

Ubrzanje 0-100  14,9 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 5,7/4,1/4,7

OPREMA

Serijska (Live): ABS, REF, AFU, ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni jastuci i zavjese, ručna parking kočnica, upozorenje o nenamjernom izlasku iz trake, prepoznavanje znakova ograničenja brzine, servo upravljač podesiv po visini i dubini, tempomat i limitator brzine, električno podešavanje prednjih stakala, putni računar, centralni LCD ekran na instrument tabli, senzor za temperaturu, indikator promjene brzine, zadnja svjetla s 3D efektom, Coffee Break Alert, Isofix, po visini podesivo vozačevo sjedište, utičnica od 12V, set za popravak gume...

Paket Feel: LED dnevna svjetla, električnopodesivi i grijani retrovizoti, ručice vrata u boji karoserije, armaturna ploča s umetkom sjajne crne boje i sivim obrubom, volan  sa hromiranim umetkom i komandama, centralni LCD ekran s tekstualnim prikazom u bijeloj boji, ručni klim-uređaj, radio RD6, Bluetooth, USB, Aux, 4 zvučnika, crni blatobrani i pragovi... 

Dodatna oprema: Connect Radio sa 7-innim ekranom na dodir, rezervni točak, krov, kuište retrovizora i obrub maglenki u crnoj Onyx boji, 16-inčne čelične felge s ukrasnim 3D poklopcem, prednje maglenke, Zelena Almond, Ambient Metropolitan Grey.

CIJENA

Osnovni benzinac (68 KS)

18.569 KM

Osnovni dizelaš (75 KS)

22.883 KM

Testni model

23.043 KM*

*cijena s popustom