AUTO-MOTO

Ford C-MAX na testu: Model koji bira logika

Praktični monovolumen

M. T.

21.2.2017

 

Odličan i ekonomičan motor, izdržljivost, kvalitet izrade, udobnost, prostranost i funkcionalnost. Ako bismo birali riječi kojima bismo u najkraćem opisali Ford C-MAX, onda bi to otprilike bilo to.

Fordov monovolumen, čija se druga generacija na tržištu pojavila 2014. godine zajedno s većom, Grand verzijom, nije od onih modela za kojima ćete se okretati na ulici i zahvaljujući kojima ćete se izdvojiti iz mase. Uostalom, malo koji monovolumen ima te osobine, pa vjerovatno zato, kako godine odmiču, sve više ustupaju mjesto crossoverima i SUV-ovima.

No, ako pri odabiru slijedite one najvažnije ekonomsko-funkcionalne kriterije, kao i one koje nameće logika, onda ovaj C-MAX može dobiti vrlo visoku ocjenu, tim prije što ga, osim svega rečenog, krase poslovični Fordov kvalitet izrade koji vodi ka dugotrajnosti proizvoda i odlične vozne osobine po kojima je „plavi oval“ odavno na dobrom glasu. Dakle, vrlo poželjno.

Lijepo skrojeno

Ako se vratimo na izgled, možemo konstatirati da C-MAX ima vizuelne elemente koji prate sve trendove, poput halogenih, kao i LED dnevnih svjetala, no, karoserijski oblik  monovolumena dosta je ograničavajući po pitanju maštovitosti linija.

Najbolje od C-MAX-a pronalazimo unutra. Izvrsni Fordov model ima jako lijepo skrojenu, bogatu i udobnu unutrašnjost, sa svim onim što se očekuje od jednog modernog automobila. Po smještanju na vrlo udobno vozačevo sjedište, koja ćete zbog pomjeranja u četiri smjera lako dovesti u idealan položaj, ukazat će vam se masivan, ali zanimjivo skrojen kokpit koji u prvi plan stavlja ergonomiju.

S obziorom na činjenicu da Ford, za razliku od mnogih drugih proizvođača još nije počeo slijediti trend „sve u ekran“, koji je pomalo iritirajući, komandi je jako mnogo, no, upotreba je jako jednostavna. Najkomplikovanije, zapravo, djeluje upravljač, na kojem, osim komandi za audio-uređaj, tempomat, limitator, putni računar, Bluetooth..., imate i komande za City Brake sistem, odnosno, sistem za sprečavanje sudara, s vizuelnim i zvučnim upozorenjem i aktivnim kočenjem.

Ono što je neobično je da nema velikog ekrana osjetljivog na dodir, već je tu jedan manji, 4,2-inčni centralni ekran dukobo usađen na vrhu centralne konzole, no, zbog odlične rezolucije, i takav malen nudi izvanrednu projekciju stražnje kamere. Sličnih dimenzija je i onaj u centru instrumentalne table, no, prebogat je podacima.

Dok među vrline možemo svrstati grijanje volana i prednjih sjedišta, kožne obloge, završnu obradu i udobnost, kritika bi mogla ići na pomalo komplicirano korištenje audio-uređaja. Jednostavno se trebate navići na činjenicu da će vam među stotinama pjesama na USB-u, biti pomalo teško naći onu koju želite.

Pohvale za motor

Natrag, putnici osim sjednila za sunce i posebnih ventilacionih otvora, imaju tri odvojena sjedišta koja se mogu pomjerati i sklapati svako za sebe, što nudi velike mogućnosti konfiguracije prema željama putnika. Prtljažni prostor je veoma izdašan i u testnom vozilu dolazi s elektrino-pokretanim vratima na dugme. Ili zamah noge.

Fordov 1,5-litarski turbodielski motor od 120 KS zaslužuje sve pohvale. Diči se visokim obrtnim momentom od 270 Nm dostupnim na 1.750 obrtaja, poletnošću, uglađenim radom, ali, kao šlag na sve, skromnom potrošnjom. U normalnim gradskim uvjetima, automobil nam je bez ikakvog pretjerivanja ili ustručavanja u vožnji, trošio 6,5 litara, izvanredno za svoje perforanse. A u njegovu dugovječnost ne treba mnogo sumnjati, jer je Ford sa svojim ranijim agregatima davno dokazao da mu je to jedna od jačih vrlina.

Za vožnju prigovora nema. Poput svojih rođaka iz game, Fieste, Focusa, Mondea..., C-MAX ima izvanredne vozne osobine i ponašanje poput kompakta. Odličan motor i mjenjač, precizan upravljač..., šta drugo treba?

Dodajmo tome i adaptivni tempomat, upozorenje za mrtvi ugao i vozila natrag pri isparkiravanju, Active City Stop sistem, odleđivanje stakala za manje od minutu, odlično ozvučenje... C-MAX-u sve pohvale. Ovo je automobil koji se bira logikom.

Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 4.379/1.828/1.610

Masa 1.403 kg

Prtljažnik 470 l

Gume 205/55 R16

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.499 ccm

Snaga 120 KS/3.600

Moment 270 Nm/1.750

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 184 km/h

Ubrzanje 0-100 11,3 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 4,7/3,7/4,1

OPREMA

Serijska oprema (Trend Compact): ABS, ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici, EBA, intervalno svjetlosno upozorenje u slučaju naglog kočenja, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni jastuci i zavjese, Isofix, mehanička zaštita za djecu na stražnjim bravama, MyKey Gen II, pasivni protivprovani sistem, kontrola pritiska u gumama, tonirana stakla, električno-podesiva prednja stakla, dnevna svjetla, halogena prednja svjetla, ručni klima-uređaj, filter peludi, tempomat, limitator, start/stop sistem, putni računar, radio CD player s kontrolama na volanu, elektrinopodesivi vanjski retrovizori, hromirani rub prednje maske, kožni upravljač i ručica mjenjača, sjedalo vozača podesivo u četiri smjera, električni servo upravljač...

Paket Titanium Compact: Električne brave sa zaštitom za djecu, dvozonski klima-uređaj, stražnji parking senzori, 4,2-inčni matrix centralni ekran, Bluetooth sa glasovnim upravljanjem, USB, halogena svjetla sa LED dnevnim svjetlima, senzor za kišu, ambijentalno LED svjetlo, sjedište suvozača podesivo u četiri smjera, tri individualna sjedišta na stražnjoj klupi, krovna konzola s držačem za naočale i unutrašnjim retrovizorom za pogled na drugi red sjedišta, stražnja sjenila za sunce, ventilacioni otvori u drugom redu, svijetli prsten držača za čašu, follow me home funkcija svjetala...

Dodatna oprema: Grijana prednja sjedišta, grijano vjetrobransko staklo s grijanim brizgaljkama i grijanim upravljačem, adaptivni tempomat, Blind Spot Information system, električno-preklopivi retrovizori, Cross Traffic Alert, Active City Stop ,električna vrata prtljažnika, kamera za vožnju unatrag.

 

CIJENA

Osnovni benzinac (100 KS)

31.244 KM

Osnovni dizelaš (95 KS)

35.701 KM

Testni model

40.125 KM*

*posebna ponuda, a inače je cijena 49.649 KM