BIH

Bh. vlasti još nisu svjesne moći društvenih mreža, samo rijetki koriste Facebook i Twiter

Institucije s građanima i u doba onlinea komuniciraju na nivou “golubova pismonoša”

E. D. A.

19.2.2017

Internetske prezentacije velikih multinacionalnih kompanija, političkih stranaka ili sportskih kolektiva i organizacija karte su za sasvim novi online svijet, prepun fanova ili potrošača  - potencijalnih korisnika proizvoda i usluga. Bez prisutnosti na “mreži svih mreža”, kako su stručnjaci okarakterizirali World Wide Web (WWW), jednostavno je nemoguće opstati na globalnom tržištu. 

Društvene mreže, poput Facebooka ili Twittera, donijele su novu dimenziju komuniciranja, a kako ih u Bosni i Hercegovini koristi višemilionski auditorij, najpopularnije društvene mreže pokazale su se i kao izvrsni alati za promoviranje stavova i ciljeva, pojedinaca i kompanija, političkih partija, sportskih klubova, institucija vlasti… 

Obuka ministara 

Vlast je u BiH, mora se priznati, napravila tek pionirske korake u korištenju društvenih mreža. Ipak, ulogu i značaj te blagodati koju donosi internet nisu u potpunosti prepoznali, a može se reći da još s građanima komuniciraju na nivou “golubova pismonoša”. 

Predsjedništvo BiH nema svoj Facebook i Twitter nalog, a komuniciranje putem “predsjedničkog” e-maila moguće je samo sa savjetnicima bošnjačkog člana, dok s hrvatskim i srpskim članom Predsjedništva BiH možete komunicirati putem kabinetskog e-maila. Na Facebooku postoji “valter” prezentacija Predsjedništva BiH, s uvredljivim komentarima, za koju, vjerovatno, nije podnesen zahtjev za gašenje. 

vm-tviter

Twitter nalog Vijeća ministara prati samo 208 sljedbenika

Kada je riječ o Vijeću ministara BiH, od aprila prošle godine otvoren je Twitter nalog, koji je donedavno imao samo 208 sljedbenika. 

- Twitter nam je omogućio promoviranje aktivnosti, uključujući izvještavanje sa sjednica. Željeli smo uspostaviti pravovremenu i direktnu komunikaciju s građanima, strpljivo graditi povjerenje.  Naša iskustva su pozitivna, a, osim Twitter naloga, imamo otvoren i YouTube kanal – rečeno nam je u Službi za informiranje Vijeća ministara BiH. 

Entitetske vlade ne znaju koliko je važna svakodnevna komunikacija s građanima. Vlada Federacije BiH tek u ovoj godini planira aktivnije angažmane na Facebooku. 

- Kada je riječ o Twitter nalozima, to će iziskivati određeno vrijeme, jer traje obuka ministara. Ali nadamo se da ćemo uskoro postaviti i Twitter profile Vlade FBiH te svih njenih ministarstava – kaže Zoran Blagojević, savjetnik premijera Fadila Novalića. 

Vlada RS nema profile na društvenim mrežama. Zaposleni u tim institucijama rekli su nam kako su za komunikaciju sasvim dovoljne internet-stranice. 

Tako, međutim, ne misli donedavni predsjednik Skupštine RS, a odnedavno gradonačelnik Banje Luke Igor Radojičić. On svakodnevno tvita te objavljuje informacije i fotografije sa svojih sastanaka. 

Od deset kantona Federacije BiH, čak sedam nema ama baš nikakve aktivnosti na društvenim mrežama. Obraz izvršnih vlasti u sferi online komuniciranja donekle su sačuvale vlade Unsko-sanskog, Bosansko-podrinjskog i Posavskog kantona. 

Ostalih sedam, pa i Kanton Sarajevo, čiji je premijer Elmedin Konaković vrlo angažiran na društvenim mrežama, nema naloge.

Lider među kantonalnim vladama je ona iz Bosansko-podrinjskog kantona. Staž na Facebooku je tri godine. 

- Iz godine u godinu broj posjetilaca na našoj stranici se povećava, što govori da ima interesa za rad kantonalnih vlada. Građani nam to pokazuju lajkovima, komentarima, pitanjima… Uskoro ćemo našu internetsku i Facebook stranicu prilagoditi mobilnim uređajima – kazala nam je Anka Ćurovac, direktorica Službe za informiranje BPK Goražde.

Održane sjednice

Vlada Unsko-sanskog kantona (USK) od novembra prošle godine ima službenu Facebook stranicu, a imaju i svoj YouTube kanal. Facebook servis Vlade USK najčešće koriste portali i radiostanice, jer s održanih sjednica vrlo brzo postavljaju informacije i fotografije. Premijer USK Husein Rošić je itekako svjestan moći društvenih mreža.

- Zadužio sam Odsjek za informatiku da vodi računa o pravovremenom pružanju informacija građanima i javnosti o aktivnostima Vlade preko službenog FB-a – kaže Rošić.

U Vladi TK s građanima komuniciraju samo preko službene stranice, odnosno obrazaca. No, na stranici nismo mogli naći nijedno pitanje, pa tako ni odgovor. 

youtube-kanal-usk

Vlada USK ima i svoj YouTube kanal

Podaci koji su objavljeni sredinom prošle godine navode da u BiH ima skoro 2,8 miliona korisnika interneta. No, vlasti to još nisu prepoznale.

Partije su posebna priča

I prezentacije političkih partija u BiH su u suprotnosti s logikom internet-stranice. Naime, političke partije su internet-stranicu prepoznale kao mjesto promocije i građenja kulta vođe, a ne kao poligon gdje zajedno s korisnicima, potencijalnim glasačima, mogu učestvovati u komunikacijskom procesu na ravnopravan način. 

Skupština SBK jedina u BiH nema ni internet-stranicu!

Vlada Srednjobosanskog kantona (SBK) ima zvaničnu internet-stranicu, a pojedina ministarstva imaju i svoje internet-stranice na koje postavljaju informacije, najave događaja, javne konkurse i pozive. Međutim, nijedno ministarstvo nema zvanični profil na nekoj od društvenih mreža. U narednom periodu najavljuju redizajniranje stranice, pa možda se sjete i društvenih mreža.

skupstina-sbk-online

Skupština SBK: Dug put do profila na društvenoj mreži 

Skupština SBK je, međutim, poseban slučaj jer nemaju ni internet-stranicu, a profil na nekoj od društvenih mreža je misaona imenica za zakonodavni dio vlasti u SBK. Centri civilnih inicijativa (CCI) na svojim konferencijama za novinare redovno ukazuju na činjenicu da Skupština SBK nema internet-stranicu i da je to jedinstven slučaj u našoj zemlji.