KULTURA

Avaz nagrađuje: Osvojite ulaznice za predstavu "Sastanak na vrhu" u Narodnom pozorištu

Drama Roberta Davida MacDonalda

Mi. K.

13.2.2017

Redakcija "Avazovog" portala u saradnji s Narodnim pozorištem Sarajevo nagrađuje naše najbrže čitaoce sa ulaznicama za predstavu "Sastanak na vrhu", koja će održati 13. februara, s početkom u 19.30 sati na sceni Narodnog pozorišta.

Poklon ulaznice osvojit će čitaoci koji se danas od 11:30 sati prvi jave na naš redakcijski broj 033/281-474.

Upozoravamo one koji osvoje ulaznice da se moraju pola sata prije početka predstave javiti na blagajni Narodnog pozorišta, gdje će preuzeti ulaznice. Sretno!

Drama Roberta Davida MacDonalda "Sastanak na vrhu" u režiji je Ferida Karajice koji je ujedno izvršio odabir muzike za predstavu.

U predstavi igraju Vedran Đekić, Sanela Pepeljak i Ejla Bavčić Tarakčija.

Scenografiju i kostime za predstavu potpisuje Vanja Popović.

Kroz predstavu "Susret na vrhu" imamo priliku vidjeti strahote rate, ali ne one sa fronta. Ovdje se ne radio o fizičkim žrtvama, ovdje je riječ o mentalnom mučenju. Kroz likove ljubavnica Hitlera i Musolinija, Eve Braun i Klare Petači vidimo ideologiju tog ratnog vremena.

One su ustvari najveće žrtve. Svi misle da im  je dobro, same kažu da su njihova porodica i prijatelji zbrinuti. Na neki način sigurne su, sigurne i zaštićene od ratnog stradanja (pogibije iliranjavanja).

Međutim pored tog fizičkog stradanja, od kojeg su zaštićene, one su duhovno oštećene i ucjenjene, a da toga skoro nisu ni svjesne. Replika koja najbolje opisuje njihova stanja i ono kroz šta su prolazile je replika koju kaže lik Klare: "Obije smo željele mušarca, a dobile ustanovu - aveti rođene iz miliona usijanih glava".

Sama činjenica da je Hitler bio impotentan govori da Eva Braun zapravo nije dobila ništa zauzvrat, osim što se žrtvovala za dobrobit i sigurnost svoje porodice i njihovu sigurnost. Oni je osuđuju i pitaju zašto je ne oženi, a nisu ni svjesni njena žrtve.

Kroz ova dva lika, i kroz priče o strahotama Drugog svjetskog rata i Trećeg Rajha, stvaramo i globalnu univerzalnu sliku te se možemo povezati s likovima, a sam događaj i strahote rata posmatrati kao univerzalne za bilo koji rad i dešavanja u toku njega. Treći lik ovog komada je jevrej koji se prerušio u njemačkog vojnia da bi spasio živu glavu.

Osnovni sukob se dešava između ljubavnica velikih diktatora i mete velikih diktatora (Jevreja).