AUTO-MOTO

Renault Megane GT Line: Kratak je put do srca

Testirali smo još jednu verziju odličnog francuskog kompakta

M. T.

25.1.2017

Ko malo bolje prati našu rubriku testova trebao bi se sjetiti teksta o novom Meganeu, koji je, bilo to subjektivno ili ne, po dolasku na naše tržište od novinara našeg lista dobio epitet trenutno možda najboljeg kompaktnog modela u ponudi u našoj zemlji.

Općenito, Renault spada u one marke u koje se lako zaljubiti, no, novi Megane ostavlja posebno specifičan dojam. Pored sve one šminke i detalja svojstvenih francuskom proizvođaču, koji lako pronalaze put do vlasnikovog srca, ova aktuelna generacija napravila je ogroman pomak po pitanju kvaliteta, koji se, koliko se god Francuzi ljutili, može nazvati gotovo njemačkim.

Zbog čvrstoća izrade, ogromnih površina u kvalitetnim materijalima, završne obrade, dobre akustike, izvanredne izolacije, udobnosti, fantasične motorizacije koja se odlukuje veoma niskom potrošnjom i svega drugog po čemu se automobil vrjednuje, Megane djeluje mnogo jače i skuplje nego što je to bio slučaj s ranijim generacijama.

Korak dalje

Ova nova verzija koja nam je ovoga puta ustupljena na test ide i korak dalje, jer se radi o Meganeu u bogatom i, slobodno se može reći, prestižnom paketu opreme GT Line, koja predstavlja svojevrsnu sponu između “obične” i najsnažnije GT verzije. Nije čistokrvan sportista, ali nije mnogo daleko od toga, a prema svemu viđenom i doživljenom, zaslužuje samo komplimente.

Vizuelno, ovu verziju od obične odvaja veliki broj GT line dodataka, što vanjskih, koji su lako uočljivi (difuzor, felge, oznake...), pa do unutrašnjih, sa šlagom na čvrstim školjkastim GT sjedištima. Unutrašnjost je jako čista i natprosječno elegantna za jedan nepremium brend, a to je zasluga 8,7-inčnog tableta s R-Link2 sistemom koji je “usisao”  gotovo sve komande i očistio kokpit.

Taj tablet omogućava kretanje mnogobrojnim aplikacijama i funkcijama, kao što to radite na pametnom telefonu, omogućava kreiranje korisničkih profila, izbora načina vožnje, daje grafički prikaz stražnjih senzora, prikazuje navigaciju, upravlja multimedijom... No, to nije sve, već će vam reći koliko je zagađen zrak, koliko ste sačuvali okolinu, ocijeniti vam vožnju s ekološkog aspekta... Zaista simpatično i jako lijepo izvedeno. No, mana je što za gotovo svaku intervenciju morate roviti po njemu, ali to je, nažalost, postao opšti trend među proizvođačima.

Ono što također izaziva pažnju je TFT ekran instrumentalne table koji se može podesiti u nekoliko boja i oblika, ujedno mijenjajući ambijentalno osvjetljenje i prikaz na glavnom ekranu. I svakako, kako mijenjate jedan od pet željenih načina vožnje, tako se mijenjaju boje i dizajn (sport – crvena boja s dominacijom obrtomjera na ekranu i pokazivača iskorištenosti snage i obrtnog momenta, eko – zelena boja s pokazivačem najštedljivije vožnje...). Zaista vrlo visok nivo sofisticiranosti.

Pet litara

O udobnosti smo već sve rekli, samo možemo konstatovati da je i u tom segmentu, koji kod Renaulta svakako nikada nije bio upitan, napravljen veliki napredak.

Sada, motor. Već smo rekli da ovo nije GT verzija, tako da je pokreće motor koji se može kupiti i u najosnovnijem paketu, 1,6-litarski dCi sa 130 KS. No, kada progutate nekoliko kilometara, bit će vam jasno da zaista ne postoji potreba za jačim. Odlična ubrzanja i pregršt snage u kombinaciji s realnom prosječnom potrošnjom od svega pet, do pet i po litara u gradskoj vožnji, te držanjem ceste u svim uvjetima, nešto je što bi ne bi zadovoljilo samo vozača relija. Ovaj motor pravi je izbor za idealan doživljaj Meganea. Definitivno, ovo je odličan automobil, i ako mu je najveća mana što čovjek svaki put kada pokrene motor mora potvrditi da želi ostati u istom načinu vožnje kako se ne bi vratio u neutralan – neka mu bude.

 

 

Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 4.359/1.814/1.447

Masa 1.318 kg

Prtljažnik 434 l

Gume 205/50 R17

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.598 ccm

Snaga 130 KS/4.000

Moment 320 Nm/1.750

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina  198 km/h

Ubrzanje 0-100 10,6 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 4,7/3,6/4,0

OPREMA

Osnovna (Life): ABS, EBD, ESP sa sistemom za kontrolu proklizavanja pogonskih točkova, ručni klima uređaj, ASR, centralna konzola s držačima za čaše, utičnica od 12 V, LED dnevna svjetla, imobilizator motora, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, kit za popravak gume, vozačev i suvozačev zračni jastuk, bočni sigurnosni zračni jastuci sprijeda sa zračnim zavjesama, grijano staklo, električno podizanje prednjih stakala, nasloni za glavu na svim sjedištima, naslon stražnje klupe preklopiv 1/3-2/3, prednja sjedišta podesiva po dužini i nagibu, sistem za kontrolu pritiska u gumama, upravljač od pjene, Isofix, tritačkovni sigurnosni pojas na centralnom sjedištu straga, vanjski retrovizori s LED pokazivačima smjera, indikator promjene stepena prenosa, halogena prednja svjetla, čelične felge od 16 inča, tempomat i limitator brzine, tonirana stakla, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, informacijski ekran između analognih mjerača, radio Bluetooth, USB, Aux...

Paket GT line: GT sportska sjedišta, s GT naslonima, GT line upravljač u Nappa koži, 17-inčne aluminijske felge, vanjski GT paket, stražnji difuzor, unutrašnji GT paket, GT oznake, ukrasni lavu detalji, LED dnevna svjetla, multimedijski sistem R-Link2 sa 8,7-inčnim ekranom na dodir, senzor za kišu, Multisense sistem, informacijski ekran u TFT tehnologiji s 3D efektom, pomoć pri parkiranju straga, kartica slobodne ruke, autoomatski dvozonski klima-uređaj sa senzorom štetnih gasova, električnopodesivi, grijani i preklopivi retrovizori...

CIJENA

Osnovni benzinac (115 KS)

27.900 KM

Osnovni dizelaš (90 KS)

31.700 KM

Testirani model

45.630 KM