AUTO-MOTO

Toyota C-HR: Malo stilskog šlaga na kvalitet

Testirali smo novi model japanskog automobilskog diva

Avaz.ba

18.1.2017

Čvrsta, pouzdana, vječna, neuništiva..., neki su od epiteta koji se već decenijama vežu uz Toyotu, brend koji u gotovo cijelom svijetu predstavlja sinonim za automobilski kvalitet i dugovječnost. No, kada god se govorilo o japanskom proizvođaču, malo je ko spominjao šarm, stil..., jer Toyota kupce nije osvajala time, već onim, mnogo osjetnijim i konkretnijim.

No, da se i najtvrdoglaviji ipak mijenjaju zavisno od potreba i želja kupaca, potvrđuje model C-HR, novi član Toyotine game u kojem je kvalitet dobio i neophodni stilski dašak, što se slobodno može nazvati revolucijom.

Skok iz šablona

Model C-HR (Coupe High-Rider) plod je želje prvog čovjeka Toyote da se iskoči iz šablona i stvori automobil privlačnog dizajna sa naglašenim zadovoljstvom u vožnji. Prvi pogled na njega govori da se u tome uspjelo. Radikalan dizajn s mnogo oštrih linija i neobičajenih formi nekome će se svidjeti, a nekome neće, no, kome ovaj križanac crossovera i coupea ne zapadne za oko na cesti, mora biti ili lud ili slijep. U suprotnom, mora je primijetiti kao pojavu koja je prije pala na zemlju iz svemira nego došla iz autosalona.

Kao takav C-HR je jako zanimljiv i nadasve praktičan model. Uprkos niskoj liniji krova, s dužinom od oko 4,3 i visinom od 1,55 metara, nudi velikodušan prostor, u šta se autor teksta i sam uvjerio kada je silom prilika u njega nagurao još šest osoba (!?), koje se, ruku na srce, nisu mogle pohvaliti pretjeranim komforom, ali su žive i zdrave došle na odredište.

Atraktivnu spoljašnjost prati moderna postavka kabine. Odlika unutrašnjosti je poslovična japanska pedantnost, no, sa dosta detalja koji će vam pomoći da je zavolite. Fukcionalnost je na visokom nivou, pa, kada istražite sve što nudi ugrađeni osmoinčni ekran multimedijskog sistema Toyota Touch2, u koji su natrpani navigacija, postavke, internet, stražnja kamera..., te 4,2-inčni informacijski displej na instrumentalnoj tabli, lako ćete se snalaziti, jer je ostatak komandi uredno poredan na upravljaču, s tim što je klima-uređaj odvojen.  Jedina zamjerka, zapravo nuspojava vanjskog dizajna, je slabija preglednost prema natrag, ali ona se kompenzira kroz stražnju kameru. 

Kao i u svakoj drugoj Toyoti, kvalitet i završna obrada su na vrhunskom nivou. Sve je poput granita, kao da će preživjeti atomski napad.

Okretan i ugodan

Ako ćemo o opremi, testni model blizu je blizu vrha ponude i obuhvata držanje trake sa automatskim zakretanjem volana, upozorenje na sudar i kočenje, automatsko parkiranje, grijanje sjedišta i upravljača, aktivni tempomat, automatsko prebacivanje dugih svjetala, navigacija s čitačem znakova i upozorenjima na radar, Bluetooth..., i ko zna šta sve ne, no, treba reći da je dosta toga uključeno već u serijsku opremu, što C-HR bez dileme čini jednom od najprivlačnijih opcija ovog segmenta na tržištu. 

Na prvu, pomislili smo da testni model pogoni 1,8 ili neki veći benzinac, no, radi se o 1,2-litarskom turbo motoru s jako dobrim performansama kojem asistira odličan šestostepeni ručni mjenjač. Sa 116 KS snage i 185 Nm obrtnog momenta, zadovoljava normalne prohtjeve vozača – vuče jako dobro i linearno i lijepo ga je voziti, no, kao i svaki turbobenzinac, potrošnjom jednostavno ne može ići rame uz rame s turbodizelašem. Konačnih prosječnih devet litara u radikalanim zimskim uvjetima realno nije previše, no, jeste više od vrijednosti koju bi ponudio neki turbodizelski agregat. No, kako rekosmo, to je generalan problem svakog današnjeg turbo motora.

U vožnji, C-HR se i pored visine ponaša odlično. Veoma je okretan i ugodan i dobro se snalazi u gradskim i u vangradskim uvjetima, a za sigurnost se u slučaju potrebe brine dug niz najmodernijih sistema. Neravnine upija jako dobro i pruža preciznu i udobnu vožnju. Potpuno iznenađujuće, ali rijetko koji crossover se vozi ovako opušteno. Odlično, i vrijedi svake marke.

 

 

Dobri stari sat

Džabe, unutrašnjost ne može bez tog sata, koji smo nekada davno u školi zvali “digitronskim”. I uvijek se sjetimo zbunjenosti japanskog inženjera na nekoj od Toyotinih međunarodnih prezentacija, koji je kritike na račun sata shvatao kao primjedbe na njegovu netačnost. Ne, sat je bio tačan, ali za razliku od nas, koji bi tu tačnost oplemenili nekim stilskim detaljem, kako bi se osjećali ljepše kada ga pogledamo, Japancu je jedino važno da zna koliko je tačno sati. I tačka.

 

Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 4.360/1.795/1.565

Masa 1.300 kg

Prtljažnik 377 l

Gume 225/50 R18

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.197 ccm

Snaga 116 KS/5.600

Moment 185 Nm/1.500

Mjenjač ručni, 6 brzina         

NA CESTI

Maks. brzina 190 km/h

Ubrzanje 0-100 10,9 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 7,4/5,1/5,9

OPREMA

Serijska oprema (C-ITY): Sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara, sistem prepoznavanja pješaka, sistem upozorenja prilikom napuštanja saobraćajne trake s aktivnom pomoći zakretanja upravljača, ABS, BA, EBD, nadzor stabilnosti vozila, zračni jastuci za vozača i suvozača, zračni jastuk za koljena vozača, bočni jastuci i zavjese, Isofix, tempomat s prilagodnom brzine pomoću radara, graničnik brzine, sistem automatskih dugih svjetala, pomoć pri kretanju uzbrdo, električno progresivni upravljač, sistem stabilnosti prikolice, automatska elektronska parking kočnica, klima-uređaj, električno podizanje stakala, radio, CD i mp3, Bluetooth, Aux i USB, upravljač podesov po visini i dubini,  LED dnevna svjeta,

Paket C-HIC: kartica ključ, sistem jednostavnog samostalnog parkiranja s prednjim i zadnjim parking senzorima, dodatno zatamnjena svjetla natrag, hromirana letvica bočnih stakala, unutrašnjost u kombinaciji kože i tkanine, grijana prednja sjedišta, ambijentalno osvjetljenje, jonizator zraka, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, Toyota Touch 2, 8-inčni displej u boji osjetljiv na dodir, automatski dvozonski klima-uređaj.

Opcijska oprema: Premium pack.

CIJENA

Osnovni benzinac (116 KS)

39.650 KM

Osnovni hibrid (122 KS)

45.430 KM

Testirani model

48.370 KM