GLOBUS

Zbog ovog je Trump izgubio živce: Evo zašto predsjednički avion košta 4 milijarde dolara

Komandno mjesto u zraku

Redakcija

9.12.2016

Američka vlada potrošit će oko 3,2 milijarde dolara na novi predsjednički avion Air Force One, a novoizabrani predsjednik Donald Trump zbog toga i nije previše sretan, piše u četvrtak BBC.

"Boeing gradi novi 747 Air Force One za buduće predsjednike, ali no trošak je izvan kontrole, više od 4 milijarde dolara. Otkažite narudžbu!", napisao je u utorak Trump na svom Twitter profilu o avionu čiji novi model inače košta 378 miliona dolara kada ga kupuju aviokompanije.

No zašto je novi Air Force One toliko skup?

Kao prvo, tehnički nije riječ o avionu, nego o nazivu koji se koristi za letjelicu u kojoj se nalazi predsjednik. Pošto on to rijetko čini regularnim letovima, taj se naziv gotovo uvijek koristi za modificirani Boeing 747-200, vojni avion izrađen specifično za američkog čelnika, piše Jutarnji list.

Model koji se trenutno koristi u upotrebu je ušao tokom devedesetih godina i uskoro mu ističe rok upotrebe, pa je američka vojska naručila novu letjelicu, temeljenu na Boeingu 747-8.

Američki predsjednik ne leti zapravo u modelu 747-200, nego u vojnoj verziji tog aviona čiji je naziv VC-25A.

Komercijalni kostur klasičnog Boeingovog modela prerađen je u "mobilni komandni centar u slučaju napada na Sjedinjene Države", istaknula je Bijela kuća.

Tako su naprimjer u novu narudžbu uključene i nadogradnja električnih sistema na vojnu razinu, te ugradnja rezervnog izvora energije.

To znači da će Air Force One biti zaštićen od elektromagnetskog pulsa (EMP), vrste kratkog praska energije koji može oštetiti elektroniku i koji je posljedica nuklearnih eksplozija na velikim visinama.

Dodatne nadogradnje uključuju vojnu opremu za komunikaciju i "sistem za samoodbranu", prenosi BBC.

Sve to ima svoju cijenu. Prvi korak u stvaranju novog Air Force Onea jest kupovina dva komercijalna Boeinga 747-8, a tek tada počinje dizajniranje finalnog aviona. Za to su potrebne dvije letjelice kako bi se osiguralo da je jedan avion uvijek spreman za let dok se drugi održava.