Fascinantno otkriće: Naučnici ispod površine Marsa pronašli ogromno spremište leda

Jedinstven uvid u historiju

Avaz.ba

25.11.2016

Naučnici su objavili istraživanje u kojoj pišu o postojanju ogromnog spremišta leda ispod površine Marsa, koje sadrži smrznutu vodu čija je količina jednaka onoj koja se nalazi u jezeru Superior (najveće jezero iz grupe Velikih jezera ), piše Tech Times.

Istraživanje koje je objavljeno u časopisu Geophysical Research Letters predvodi Cassie Stuurman s Instituta za geofiziku na Univrezitetu Texas.

Istraživanje je utemeljeno na podacima koje je poslao SHARAD, NASA-in potpovršinski radar na višenamjenskoj letjelici Mars Reconnaissance Orbiter koja je skenirala regiju Utopia Planitia na Marsu.

Spremište leda veće je od površine Novog Meksika i debelo je između 80 i 170 metara te većinu njegovog sastava, između 50 i 85 posto, čini voda pomiješana s prašinom ili većim česticama. Naučnici tvrde da spremište sadrži količinu leda koja je ekvivalenta količni vode u jezeru Superior, odnosno 12.090 kubičnih kilometara.

Naučnici smatraju da je tekuća voda na Marsu bila prisutna još odavno zbog otapanja leda na ovom planetu, u periodu kada su polovi Marsa bili nakošeni pod drugačijim uglom. Zbog uzimanja uzoraka leda tokom budućih misija na Marsu, naučnici bi mogli dobiti jedinstven uvid u historiju klimatskih uvjeta na ovom planetu.

Razlog zbog čega su naučnici za istraživanje izdvojili područje Utopia Planitia je prisutnost “valovitih udubljenja” sličnih onima koje se mogu vidjeti u krajoliku kanadskog područja Arktika, ispod čije se površine također nalazi led.

- Još uvijek u potpunosti ne razumijemo zbog čega se led stvorio na određenim područjima površine na Marsu, a na drugima ne - rekao je koautor istraživanja Joe Levy.