AUTO-MOTO

Renault Zoe na testu: Užitak iz utičnice

Vozili smo potpuno električni model francuskog proizvođača

M. T.

25.10.2016

Prošle godine, u Evropi je prodato 141.161 električnih automobila, 108 posto više nego u 2014.

Eto tako je u normalnom svijetu u kojem ljudi razmišljaju trezveno, ekološki osviješteno i s brigom o vlastitom džepu, ali u jarku na civilizacijskoj periferiji kontinenta koji se zove Bosna i Hercegovina, vladaju neki drugačiji rezoni koji električne automobile svrstavaju u  budalaštine za koje u carstvu turbodizelaša i u okeanu smrada koji razara pluća naše djece, nema mjesta.

Šta kada mu nestane struje? Kako ću ga puniti i ko će se s tim gnjaviti? Mogu li dobaciti do Makarske? I na kraju, šta će mi to kada za te pare mogu kupiti bog zna koliko polovnih..., i to s crvenim „I“? Sve su to rezoni koji električnim automobilima zatvaraju granice BiH.

Zvjezdane staze

Naš medij imao je priliku osjetiti, vidjeti i čuti kako je biti vlasnik jednog takvog, iskoristiti njegove prednosti, suočiti se s njegovim manama i ispitati vrijedi li ga imati. I ako pitate da li bih ga nakon toga vozio  - da. Vozio bih ga.

Renault Zoe jedan je od najpopularnijih potpuno električnih automobila na evropskom tržištu. Dobro, mali model, dug oko četiri metra i ne previše praktičan za porodične potrebe (mada mu je prtljažnik 38 litara veći od onog kod Clija). No, ako imate svoju garažu s utičnicom, za svakodnevnu gradsku vožnju se i te kako isplati, a, suprotno predrasudama naših ljudi, za vožnju je zanimljiv gotovo kao Clio.

Voziti ga je ovako. Da motor radi, saznat ćete tek nakon što pritisnete papučicu gasa, začujete neki futuristički zvuk kao iz zvjezdanih staza i krenete lansiranje. Ne, nije mlitav. Sa snagom od 88 KS i obrtnim momentom od 220 Nm, ovaj automobil težak manje od 1,5 tona, poletan je kao neki mali turbobenzinac. Malen, vižljast, vuče i ubrzava odlično, ali i dobro drži cestu. S volanom u rukama, jako je simpatičan, a na uzbrdici bez problema dolazi do brzine od 100 km/h.

A kako je boriti se s baterijom? Kada je puna, domet automobila je 210 kilometara, no, ta brojka umnogome zavisi od načina vožnje. U Eco modu, autonomija je teoretski blizu deklarisane, no, mi smo se na našem testu ponašali kao da ga nema, kako bismo vidjeli kako sve to izgleda u stvarnosti. Dakle, na početku, digitalni TFT displej ispred vozača pokazivao nam je kilometražu od 3.265 km i domet od 99 km. Na kraju vožnje, koja je trajala 54 kilometra, domet je iznosio 50 km, što znači da smo prešli i više nego što smo teoretski trebali.

Punjenje uz spavanje

Struja se, naravno, više troši s većim naporom motora, no, isto tako, baterija se puni svakim kočenjem i kotrljanjem točkova bez gasa. Dakle, kada dobacite do Bjelašnice ili do Ivan Sedla, ne morate se plašiti da ćete ostai bez struje, jer ćete u silasku bateriju poprično napuniti. Sav protok energije lijepo je ilustrovan i na displeju i na ekranu R-Linka, tako da nema šanse da će vas nešto iznenaditi.

A za punjenje, idealno je koristiti brze punjače, ali ako pretpostavimo da ih nema, onda jednostavno koristite kućnu utičnicu koja će navečer, dok spavate, napuniti bateriju.

A ostalo je kao u svakom drugom automobilu, izuzev automatskog mjenjača, koji je, kao kod hibrida - bezstepeni i nudi linearno ubrzanje u svim okolnostima. U jednostavno uređenoj, ali i vizuelno elegantnoj unutrašnjosti, vozač i putnici na raspolaganju imaju Renaultov multimedijski sistem s ekranom osjetljivim na dodir, navigaciju, USB priključak, tempomat... Sve što treba... Osim rezervoara.

Na kraju, treba reći da je ovo prva verzija Zoea, jer već sada, u Evropi je dostupna nova s dometom od čak 400 km, koja će valjda sahraniti sve predrasude o automobilima na struju u BiH i preći njene granice.

 

U Hrvatskoj subvencija 10.000 eura, a u BiH – 0!

Budući da model Zoe nije u ponudi Renaulta u BiH, nema niti njegove cijene za našu zemlju. U Sloveniji, košta 13.490 eura uz bespovratnu finansijsku subvenciju za kupovinu električnih vozila. Novi model s autonomijom od 400 km, koštat će 23.490, uz odbitak od 7.000 eura subvencije. U Hrvatskoj, ta suma je čak 10.000 eura, a kod nas, ne treba niti pitati – 0!

 

Samo tri brza punjača u državi

Ako pitate kada će Zoe biti dostupan u BiH, odgovor je – bit će. No, prije toga je nužno napraviti infrastrukturu, jer u ovom trenutku, u cijeloj zemlji postoje samo tri brza punjača, dva u Gumi M, u Sarajevu i Mostaru, te jedan u Hotelu Marriott u Sarajevu, ali samo za goste objekta. To su sprave koje bateriju pune za oko 45 minuta.

 

 

88

KS pri 3.000-11.300 obrtaja u minuti

 

220

 

Nm obrtnog momenta u rasponu od 250 do 2.500 obrtaja u minuti

 

22

 

kWh ima litij-jonska baterija

 

338

 

litara je zapremina prtljažnika

 

135

 

km/h je maksimalna brzina

 

13,5

sekundi mu je ubrzanje do 100 km/h

 

210

kilometara mu je autonomija s punom baterijom