BIH

Za Dan nastavnika KS-a: Naredne sedmice učenici ne idu u školu

Podržati kolege i djecu u svim krajevima BiH

Fena

1.10.2016

Svjetski dan nastavnika, koji se već pet godina u Kantonu Sarajevo (KS) obilježava 5. oktobra kao Dan nastavnika KS-a, važan je događaj za cijelu zajednicu, a posebno za prosvjetne radnike u Kantonu, ocjena je Kantonalnog odbora Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja (KO SSOOiO) FBiH.

Tema ovogodišnjeg Svjetskog dana nastavnika je  vrednovanje nastavnika kroz poboljšanje njihovog statusa.

- Zbog izuzetno teške društveno-ekonomske situacije u državi i dugogodišnjeg nemara društva u cjelini, imamo pad u statusu i uvjetima za rad prosvjetnih radnika, uglavnom zbog nepostojanja planskog i sistemskog stručnog usavršavanja te zbog zapošljavanja nestručnih kadrova, kršenja akademskih sloboda i profesionalne autonomije, teških kršenja ljudskih, radnih i sindikalnih prava i loših uvjeta rada i plaća, koje su često manje od stručnjaka sa sličnim kvalifikacijama u drugim sektorima - navodi se u saopćenju.

Kako se, nadalje, navodi, Vlada KS u partnerstvu sa Sindikatom pokušava popraviti greške svojih prethodnika, svjesna da ima obavezu obezbijediti da prosvjetni radnici budu vrednovani, uvažavani i cijenjeni.

Istovremeno, podsjećaju Vladu KS-a na obavezu da se poboljša status profesije prosvjetnog radnika kroz povećanje plaće od 10 posto, počevši od  1. januara naredne godine.

- Za razliku od prethodnih godina, kada smo na velikim završnim svečanostima okončavali likovne i literarne konkurse za djecu i učenike te sportska takmičenja prosvjetnih radnika KS-a, ove godine Dan nastavnika KS-a obilježit ćemo na potpuno drugačiji način - službenom posjetom predstavnika Sindikata nastavnicima, koji u vrlo teškim uvjetima obrazuju i odgajaju djecu u Novoj Kasabi i Potočarima i tom prilikom će tamošnjim učenicima i nastavnicima biti uručena pomoć - navodi se.

Iz KO SSOOiO-a ističu da im je cilj solidarno podržati kolege i djecu u tim krajevima Bosne i Hercegovine i svima poručiti da obrazovanje nije ničije vlasništvo, niti se smije politizirati, kao i da djeca imaju pravo na kvalitetno i pravično obrazovanje, te da svi nastavnici moraju imati ista prava i iste mogućnosti za rad.