AUTO-MOTO

TEST: FIAT 500X, mnogo više od stila

Vozili smo italijanskog ljepotana

M. T.

19.9.2016

 

Vjerovatno im se nekada ranije mogla osporiti elektronika, briga za detalje ili općenito neke sitnice koje Nijemcima ili Japancima nikada ne promiču, no, Italijanima se nikada nije moglo prigovoriti da nemaju njuha za šarm.

Kroz historiju, s Apenina je izašla čitava armija modela od kojih su mnogi bili modni trendseteri, vozila koja su u serijskoj opremi nudila visoku dozu stila i koja su vlasnici voljeli bez obzira na sve njihove mehaničke mane i ne baš uzornu pouzdanost.

No, vremena su se promijenila. Stil i šarm nisu nestali, no, FIAT je u pogledu svega drugog okrenuo novi list u cilju prilagođavanja vremenu u kojem nema mjesta za greške. A da to nije samo šuplja priča, dokaz je automobil o kojem ćete čitati u ovom testu.

Lifestyle model

FIAT 500X, vjerovatno najbolji izdanak ponosne porodice “500”, osim svega onoga što krasi Italijane, diči se i osobinama kojih se danas ne bi postidio niti jedan proizvođač automobila, jer u pogledu tehnologije, čvrstoće i kvaliteta izrade, korištenih materijala i kompletnog dojma, može parirati svakome.

Da krenemo priču od početka. Možda se nekome neće svidjeti, no, model 500X je pravi ljepotan koji je preuzeo dosta dizajnerskih crta od ostatka porodice 500, s tim što je, kao crossover B segmenta, odignut od tla i što ima dosta elegantnih i hromiranih detalja koji mu zaokružuju imidž lifestyle modela. Kao takav, više je nego uočljiva pojava na cesti.

Unutra, 500X je, kako rekosmo, dotjeran gotovo do savršenstva. Nakon što vam se pogled “naguta” svih, pa i najmanjih detalja u kojima se susreću retro i moderni elementi, od ručki za vrata, neobičnog dizajna sjedišta, sjajnih, te drugih, veoma mekanih površina, slijedi upoznavanje ostalog. Instrumenti su potpuno novi, s velikim centralnim displejom, u čijem meniju možete pronaći ogroman broj informacija o vožnji, stanju vozila, sistema..., a onaj glavni od pet inča, osjetljiv na dodir, izbačen je na vrhu grebena. Upravljač obložen kožom i idealnog prečnika i debljine, sjajan je za vožnju, a osim što nudi komande za tempomat, bluetooth, putni računar..., ima i dva tastera za audio uređaj, ali na poleđini.

Ono što treba naglasiti je da je u modelu 500X FIAT, koji se proizvodi u Italiji, otklonio dosta nedostataka koji su uočeni na bratskom modelu 500L, pa je tako prostora za noge putnike sasvim dovoljno, dok je pretinaca, te prostora za sitnice (čak i za tablet), mnogo. Tu mislimo i na ogromne pregrade u vratima. Praktičnost je, zaista, na vrlo visokom nivou.

Sjedišta su veoma udobna i nude izvanrednu bočnu potporu, što duža putovanja ne čini napornim za tijelo. 

Stamen i sportski

Ono što nas je možda i najprijatnije iznenadilo je novi motor - turbodizelski 1,6-litarski Multijet II od 120 konjskih snaga sa start/stop sistemom. Vrlo je tih, ima odlična ubrzanja i međuubrzanja, a uz to, jako je ekonomičan. U krstarenju autoputem pri brzini od 130 km/h, potrošnja nam je iznosila nevjerovatna tri litra, a po gradu, troši oko 6,5. S obzirom na snagu i obrtni moment od čak 320 Nm dostupan već na 1.750 obrtaja, odličan rezultat. 

S obzirom na to da ima sposobnost držanja trake (samostalnim pomicanjem upravljača), na autoputu u kombinaciji s tempomatom imate gotovo autonomno vozilo koje samo drži brzinu i saobraćajnu traku, što smo i isprobali. No, na umu treba imati da ova tehnologija, kao i u slučajevima drugih brendova, još nije toliko uznapredovala da biste joj povjerili svoje živote, niti ne reaguje uvijek na oštrije krivine, pa je potreban stalni oprez. Recimo da je dobra pomoć za trenutke dekoncentracije.

U vožnji, 500X je stamen automobil koji se vozi sportski, s glatkim upravljanjem i tvrđim ovjesom koji dobro apsorbuje neravnine. Osim “normalnog”, takozvanog Eco moda, naš model ima i još dva, i to sportski i onaj za teže terene, s prilagođavanjem rada motora, mjenjača i ESP-a. Tako je u spotskom modeu 500X još agresivniji, a u terenskom sposoban za ne previše zahtjevne offroad izlete.

Općenito, 500X u svakom smislu ostavlja snažan dojam kvaliteta na kakav su nas navikli Nijemci i Japanci. A u smislu stila, odmakao je i dalje.

 

 

Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 4.248/1.796/1.600

Masa 1.320 kg

Prtljažnik 350 l

Gume 215 55/R17

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.598 ccm

Snaga 120 KS/3.750

Moment 350 Nm/1.750

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 186 km/h

Ubrzanje 0-100 10,5 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 4,7/3,8/4,1

OPREMA

Serijska oprema Pop: Zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni jastuci smješteni u prednjim sjedištima, zavjese za glavu, električno pokretanje svih stakala, električna parkirna kočnica, električno podesivi vanjski retrovizori s funkcijom odleđivanja, električni servo upravljač, podesivi prednji sigurnosni pojasevi, pokrov prtljažnog protora, djeljiva stražnja klupa 60/40, ESP, ASR, MSR, HBA, pomoć pri kretanju na uzbrdici, tempomat, kontrola pritiska u gumama, utičica od 12V, pribor za popravak gume, džep od tkanine na poleđini sjedala, sistem protiv preokretanja, putni računat s 3,5-inčnim monohromatskim TFT ekranom, centralni dio instrumentalne table u boji karoserije, start/stop sistem, priprema za radio, Paket plus (manuelni klima uređaj, komande na upravljaču, hlađeni pretinac u instrumentalnoj tabli, USB, Aux, autoradio...

Paket Pop Star: Prednja svjetla za maglu, upravljač obložen kožom, komande na upravljaču za bluetooth, EVIC, tempomat i autoradio, FIAT mood selector, šest zvučnika, Uconnect pristup preko mobilnog uređaja, Uconnect radio s petoinčnim ekranom na dodir, bluetoothom, USB i AUX ulazima, atermično vjetrobransko staklo, Paket Comfort plus (sjedalo suvozača podesivo po visini, prednji i stražnji tepisi), aluminijske 17-inčne felge, upozorenje pri promjeni trake...

CIJENA

Testirani model

35.867 KM

 

Terenska verzija

Osim ovog, koji je namijenjen prvenstveno urbanom okruženju, firma Daily, članica Grupacije Bunjo ovlaštena za brendove FIAT, Alfa Romeo i Jeep, nudi i Cross verzija Off Road Look s automatskim pogonom na sva četiri točka, koji u normalnim okolnostima raspoređuje obrtni moment na prednje točkove, a u slučaju proklizavanja, i na zadnje. Ova verzija u ponudi je s benzinskim motorima od 140 i 170, te dizelskim od 120 i 140 KS.