GLOBUS

SENZACIONALNO OTKRIĆE Pronađena planeta slična Zemlji!

Proxima Centauri

Avaz.ba

24.8.2016

U skladu s prošlosedmičnim glasinama i najavama, Evropska južna promatračnica (ESO) danas je u svojem sjedištu kraj Minhena objavila senzacionalno otkriće.

Naime, otkriven je planet sličan Zemlji koji kruži oko Proxime Centauri, nama najbliže zvijezde nakon Sunca, i to u zoni Zlatokose, što znači da bi mogao biti nastanjiv.

Planet, nazvan Proxima b kruži oko crvenog patuljka, a stručnjaci vjeruju da postoji šansa da je najbliži ekstrasolarni svijet na kojem bi moglo biti života.

Proxima Centauri nazvana je tako jer proxima na latinskom znači blizu. Crveni patuljak ima masu oko jedne osmine mase Sunca. Sastavni je dio trostrukog sistema zvijezda. Kruži oko Alpha Centauri A i B koje spadaju među najsjajnije zvijezde na južnom nebu. Od tri zvijezde sistema, najbliža je Zemlji, piše Index.hr.

Planet je otkriven uz pomoć spektrografa HARPS na 3,6-metarskom teleskopu La Silla u pustinji Atakama u Čileu u sklopu projekta Pale Red Dot (Blijeda crvena točka).

Prikupljeni podaci pokazali su da planet tokom kruženja po svojoj orbiti gravitacijom povlači crvenog patuljka i uzrokuje njegovo teturanje. Precizna mjerenja crvenog pomaka (pomaka u frekvenciji svjetla) spektroskopom utvrdila su da se Proxima Centauri u tom plesu povremeno približava Zemlji brzinom od oko 5 km na sat, što je brzina ljudskog hoda, a povremeno istom brzinom udaljava (pogledajte grafikon dolje).

Ovaj pravilni uzorak ponavlja se svakih 11,2 dana koliko traje obilazak planeta oko zvijezde. Detaljna analiza podataka ukazuje da je masa Proxima b najmanje 1,3 puta veća od mase Zemlje te da se kreće na udaljenosti od oko 7 miliona kilometara od matične zvijezde, što je oko 5% udaljenosti između Zemlje i Sunca.