AUTO-MOTO

Testirali smo Citroen C4 Cactus Shine PureTech 82

Nešto potpuno drugačije

M. T.

26.7.2016

Neki ga hvale za inovativnost i vizionarski dizajn, svojstven automobilima s Citroenovim potpisom, neki se dive njegovom izgledu, a neki drugi ga ne žele ni vidjeti u svom vidokrugu, ali se C4 Cactus u svakom slučaju, nakon izlaska na tržište, pretplatio na uzburkavanje emocija okoline. 

Ovom modelu, čiju smo drugu verziju dobili na test, niko ne može prigovoriti da je dosadan i bezličan. Za onoga ko se želi istaknuti od okoline i biti različit, vjerovatno nema boljeg automobila od Cactusa, kojeg zbog specifičnog izgleda možete uočiti i s vrha Trebevića.

Retro detalji

Kada smo ga prvi put vozili, Cactus je ostavio simpatičan dojam. Nakon što se priviknete na čitav niz igrica Citroenovih dizajnera i činjenicu da čitav svijet bulji u vas kao da ste u tenku, vjerovatno ćete se vezati za njega više nego što mislite. 

Ova verzija, koja ima nekoliko blažih promjena, uključujući i djeljivu stražnju klupu, ima iste vrline one prve, a to su markantan militaristički izgled, miks sofisticiranih i retro detalja u unutrašnjosti i natprosječan nivo udobnosti. 

Vizuelno, testni Cactus dodatno je uočljiviji od "običnog" zbog posebne bijele vanjske boje s crnim detaljima i crvenim retrovizorima. Kraći prevjesi i točkovi na četiri ugla automobila idu u prilog njegovoj aerodinamičnosti. 

Unutrašnjost je neobična, ali veoma ugodna i udobna. Za razliku od prošle verzije, koja je imala prednja sjedišta spojena poput kauča te automatski mjenjač na centralnom grebenu, ova ima razdvojena, ali i dalje ostavljaju dojam kućnog ugođaja, s finim materijalima i lijepim krojem. 

Vozač ima na raspolaganju dva ekrana, jedan dugački iza upravljača koji mu služi kao instrumentalna tabla i na kojem ima digitalni brzinometar, pokazivač stanja goriva, kilometražu, indikator za promjenu brzine... te drugi, osjetljiv na dodir poput tableta, na kojem je sve ostalo - navigacija, prikaz putnog računara, postavke... Mada tehnološki napredan, ovaj izbor ima manu, jer i za najmanju sitnicu koju tražite, trebate odvojiti vrijeme i čačkati po tabletu, osim ako se ne radi o komandama s upravljača (audiosistem, tempomat i limitator brzine...). No, to rješenje ide u prilog estetici, jer je eliminacija komandi ostavila kokpit elegantno čistim.

Ostatku nema prigovora - dvobojni upravljač je kompaktnih dimenzija i ugodan na dodir, a ugođaj pojačavaju ručke vrata i detalji na velikom pretincu za rukavice, koji kao da su skinuti s kakvog starog kofera. Simpatično. 

Slab motor 

Ponuda prostora je očekivana za vozilo ove veličine. Za pet putnika nema ga ni previše ni premalo, dok je duboki prtljažnik kapaciteta od 358 litara solidan. Manom po pitanju komfora može se smatrati to što putnici natrag prozore mogu otvoriti samo u tzv. leptir stilu i što, kada to učine, stakla vibriraju. 

U ruke nam je došlo testno vozilo s najslabijim motorom u ponudi tako da bi bilo nepravedno reći da je to najlošija strana Cactusa (ako želite, jednostavno, izaberete drugi). Trocilinarski benzinac zapremine manje od 1,2 litara, sa ukupno 82 konjske snage, dobrim će se pokazati u nezahtjevnoj gradskoj vožnji te laganim krstarenjima na otvorenom i bit će dosta ekonomičan (u praksi oko šest litara).

No, dok je tada dosta življi nego što govore brojke i sasvim solidno ubrzava (do 100 kilometara na sat za 12,9 sekundi, sa maksimalnim obrtnim momentom dostupnim već na 2.750 obrtaja), te glatko i ekonomično krstari, na većim uzbrdicama vidjet će se njegova limitiranost, naročito ako je automobil pun. Zbog toga, onima koji žele ovaj automobil, ali i veću porciju adrenalina uz njega, savjetujemo snažniji benzinski ili bilo koji dizelski motor, jer će doživljaj u tom slučaju biti bolji. Ostalo - vrlo korektno. 


Lična karta

KAROSERIJA

D/Š/V 4.157/1.729/1.530

Masa 965 kg 

Prtljažnik 358 l

Gume 225/45 R17

MOTOR I MJENJAČ 

Zapremina 1.199 ccm

Snaga 82 KS/5.750

Moment 118 Nm/2.750

Mjenjač ručni, 5 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 167 km/h

Ubrzanje 0-100 12,9 s

Prosječna potrošnje (grad/otv/komb): 5,6/4,0/4,6

OPREMA

Serijska (Live): ABS, REF, ESP, ASR, AFU, prednji zračni jastuci za vozača i suvozača u stropu, bočni jastuci i zavjese, tempomat i limitator brzine, detektor niskog pritiska u gumama, električno podizanje prednjih stakala, LED dnevna svjetla, električno podesivi retrovizori, prskalice ugrađene u brisače, audiosistem mp3 sa četiri zvučnika, 7-inčni ekran osjetljiv na dodir, USB, Aux, utučnica od 12 V, set za popravak guma, vanjska zaštita Airbump Black...

Paket Shine: Paket Auto (automatski kluma-uređaj na ekranu osjetljivom na dodir, automatsko paljenje svjetala, automatski prednji brisači, pomoć kod parkiranja natrag), navigacija, audiosistem sa šest zvučnika, LED stropno osvjetljenje, grijani retrovizori, dodazno zatamnjena zadnja stakla, 16-inčne aluminijske felge, djeljiva stražnaj klupa 1/3-2/3, uzdužni krovni nosači u sjajnoj crnoj boji, dvobojni kožni volan sa mat hromiranim umecima, Connecting Box (Bluetooth hamdsfree komplet)...

Opcijska oprema: Vanjski reztovizori u crvenoj boji, bijela boja Perle Nacre, 17-inčne aluminijske felge...

CIJENA

Osnovni benzinac (82 KS)

26.485 KM

Osnovni dizelaš (100 KS)

33.049 KM

Testirani model

34.887 KM

 

Zaštita od udaraca

Elastične obloge od termoplastičnog poliuretana "Airbump" na površini štite automobil od malih udaraca, što je inovacija koju bi svaki proizvođač trebao usvojiti kako bi vlasnika sačuvao izdataka za poliranje i ispravljanje lima vrata.