BIH

Ministar Jusko traži od Zagreba podatke o Pelješkom mostu

BiH spremna reagirati na raspisani tender

Autor:M. AŠČIĆ

23.6.2016

Ministar prometa i komunikacija BiH Ismir Jusko održao je hitan sastanak na kojem je dogovoreno da se od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske zatraže zvanični podaci o tehničkim karakteristikama Pelješkog mosta, za čiju je gradnju prije nekoliko dana raspisan tender, potvrđeno nam je jučer u bh. ministarstvu.

Svjetski standardi

Kako nam je rečeno, sve što Hrvatska u vezi s gradnjom ovog mosta namjerava učiniti mora biti u skladu s evropskim i svjetskim standardima uz obavezno poštivanje Konvencije Ujedinjenih naroda o pravu mora, što je ministar Oleg Butković i najavio na ministarskom sastanku prije nekoliko mjeseci u Sarajevu.

jusko

Jusko: Zaštititi interes BiH 

- Mi ćemo u skladu s nadležnostima koje imamo štititi interese BiH kako gradnja Pelješkog mosta ne bi išla na štetu BiH i kako bi Neum neometano imao izlaz na more - rečeno nam je iz Ministarstva prometa BiH.

Igor Pejić, sekretar Ministarstva, kazao nam je jučer da će u najskorije vrijeme o ovome biti održan i sastanak ministara Juska i Butkovića. 

- Glavna tema tog sastanka bit će upravo most kopno - Pelješac, ali i most Svilaj - rekao nam je Pejić.

Ševal Kovačević, v. d. predsjednika Pomorskog društva BiH, kaže za "Avaz" da je hrvatska strana raspisivanjem tendera za gradnju mosta, a da javnost nije upoznata s karakteristikama budućeg objekta, učinila nedopustiv potez.

Pomorska država

- Oni se vode time - mi smo u EU, a vi niste, mi pravimo most na svoj teritoriji. No, tako ne može. Mi kao pomorska državu imamo pravo na međunarodni plovni put i to nam ne smije zabraniti - kaže Kovačević.

seval-kovacevic-1

Kovačević: Sve se mora raščistiti 

Ne smiju kriti planove o visini i rasponu mosta

- Oni moraju dostaviti rezultate konsultativnog nalaza koji su radili Francuzi, da vidimo koja je plovna visina i koliki je plovni raspon. Je li to 60 metara visine, je li to raspon od 500 metara. Ali, oni to kriju. Niko ne zna ni šta oni prave, na koji način, sve je netransparentno, a finansira se novcem iz fondova EU. Prije gradnje moraju nam dati sve podatke, u to ne smije biti dileme nikakve – kaže Kovačević.