BIH

ŽELJEZNICE FBiH Državni kapital za 11 godina smanjen za 646,6 miliona KM!

Alarmantni podaci o poslovanju firme za prošlu godinu

M. AŠČIĆ

20.6.2016

Državni kapital u kompaniji „Željeznice FBiH“ (ŽFBiH) u posljednjih 11 godina smanjen je za ukupno 646.612.155 KM, pokazao je revizorski izvještaj o finansijskom poslovanju te firme za prošlu godinu. U odnosu na prethodnu, 2014. godinu, kapital je manji za 35.890.088 KM.

Negativno mišljenje

Riječ je o alarmantnim podacima za jednu državnu firmu, a revizori su na izvještaj o poslovanju ŽFBiH dali i negativno mišljenje, ocijenivši da nije prikazan fer i istinito. 

Na čelu ove kompanije nalazi se Enis Džafić, koji je dužnost generalnog direktora preuzeo tek sredinom avgusta prošle godine, kada je na toj poziciji zamijenio Nijaza Puzića.

U izvještaju se navodi da firma kontinuirano iskazuje gubitke u poslovanju (u 2015. godini 29.862.925 KM) što je dovelo do značajnog smanjenja kapitala i potpune nesolventnosti i nelikvidnosti.

voz

Revizori utvrdili da “ovakva situacija upućuje na postojanje značajne neizvjesnosti u vezi sa sposobnošću ŽFBiH da nastavi s vremenski neograničenim poslovanjem”  (Grafika: A. Kudin) 

- Ukupno iskazane obaveze iznose 769.062.202 KM i to dugoročne 455.580.938 KM, a kratkoročne 313.481.264 KM, dok su obaveze prema zaposlenima iskazane u iznosu od 189.668.995 KM – stoji u revizorskom izvještaju.

Revizori su utvrdili da “ovakva situacija upućuje na postojanje značajne neizvjesnosti u vezi sa sposobnošću ŽFBiH da nastavi sa vremenski neograničenim poslovanjem”. 

S druge strane, broj zaposlenih 31. decembra 2015. godine iznosio je 3.530, dok je sistematizacija radnih mjesta urađena za 4.302 uposlenika.

Ukupni rashodi

Ukupni rashodi u poslovanju za prošlu godinu iznosili su 143.018.749 KM, a prihodi svega 108.813.712 KM. No, na troškove plaća i ostalih ličnih primanja potrošeno je 79.102.116 KM, dok je najviša pojedinačna mjesečna neto plaća isplaćena u iznosu od 4.588 KM.

 

Talgo vagoni povećavaju troškove

Revizori su se u izvještaju osvrnuli i na nabavku Talgo vagona iz Španije po ugovoru iz 2009. godine, navodeći da su vagoni  uskladišteni u Sarajevu i ne koriste se. 

- Talgo vagoni po osnovu amortizacije godišnje povećavanju troškove poslovanja za 6.130.049 KM, a ne daju ekonomske koristi za firmu. Nameće se pitanje opravdanosti nabavke navedenih vagona koji još više utječu na ionako negativno poslovanje - navode revizori.