AUTO-MOTO

PREZENTACIJE "Dnevni avaz" na predstavljanju Mercedesove E-klase u Portugalu

Inteligentan, luksuzan i snažan

Dž. BUREK

22.3.2016

Mercedes je proteklih dana u Lisabonu predstavio novinarima novu, luksuznu E-klasu, remek-djelo inteligencije, kako je nazivaju inžinjeri automobilskog giganta iz Njemačke. Kad napravite jedan ovakav automobil, onda ponosno želite pokazati šta on sve može. 

Tako su se novinari u dva dana mogli uvjeriti, uz “brdo” sigurnosne elektronike, u sve ono što može E-klasa na putevima oko Lisabona, ali i kroz sami centar grada, sve do čuvene trkaće staze Estoril, kojom su nekada vozile legende Formule 1 Alen Prost (Alain), Nelson Pike (Piquet), Gerhard Berger... 

Više prostora

Prvi dojam pri ulasku u auto, uz sva čudesa iz paketa opreme Avantgard, je: “Jao, displej!” Radi se o dvije briljantne generacije ekrana visoke rezolucije, dužine od 12,3 inča – jedinstvenih u klasi. Vozač može izabrati između tri različita stila kako bi dobio željeni izgled širokog ekrana - Klasik, Sport i Napredni. 

Materijali visokog kvaliteta definiraju interijer, između ostalog drvo obrađeno tako da podsjeća na drvene površine u jahtama, s gracioznim linijama te visokosofisticiranim tkaninama.  

U poređenju sa prethodnikom, E-klasa je duža za 43 milimetra, a međuosovinski razmak narastao je 65 milimetara. Rezultat je, naravno, više prostora za sve putnike. Uz manje izuzetke, kapacitet prtljažnika održan je na izvrsnom nivou prethodnog modela.

Aerodinamika jedan je od glavnih razloga koji stoje iza izvanredne učinkovitosti nove E-klase. Ovdje E-klasa postavlja standarde s rekordom – razbijanje koeficijenta otpora od 12:23. Da bi se to postiglo, stručnjaci su optimizirali brojne detalje i implementirali nove ideje.

Naprimjer, sistem zatvaranja AIRPANEL, dostupan za većinu motora, otvara rešetku hladnjaka uz pomoć podesivih rešetki kada je potrebno dodatno hlađenje, dok se druga nalazi ispod registarske oznake i njome se postiže još bolje hlađenje, odnosno sveukupne performanse motora. Sofisticirana aerodinamika dodatno smanjuje buku vjetra i “čini čak i ponedjeljak tišim” od nekih luksuznih modela.  

Model E 200 bit će dostupan sa četverocilindričnim benzinskim motorom, dok E 220 pokreće četverocilindrični dizelski motor. Šesterocilindrični model E 350 ima 258 konjskih snaga. Naljeto se očekuju slabiji (jeftiniji) dizelaš E 200 d sa 150 KS te benzinci E 300 (245 KS) i E 400 (333 KS).

Četverocilindrični dizelski motor obilježava stvaranje nove porodice Mercedes – Benz motora te otvara nove dimenzije svojom efikasnošću. Kraći je i kompaktniji u odnosu na svog prethodnika zahvaljujući smanjenom prostoru za cilindre (90 mm umjesto 94 mm). Ova nova dizelska mašina pravi 194 KS, a troši 3,9 litara na 100 kilometara. Pri tome ispušta 103 grama ugljensioksida na kilometar, što je statistika koju su do sada mogla postići samo znatno manja vozila. 

Svi motori nove E-klase opremljeni su ECO/start–stop sistemom. Benzinski motor u skladu je sa standardima Evropske unije, dok novi četverocilindrični OM 654 dizelski motor već odgovara budućim RDE izdanjima. Također, svi su opremljeni novim 9G – TRONIC mjenjačem s automatskim prijenosom. 

Izbjegava sudar

Većinu prezentacije nove E-klase inžinjeri Mercedesa posvetili su takozvanoj inteligentnoj vožnji. Radi se o brojnim dodacima napravljenim kako bi olakšali vožnju, ali i povećali sigurnost putnika. Drive pilot novi je korak Mercedes Benza ka samostalnom upravljanju vozila. U sve mogućnosti automobila uvjerili smo se u simulatoru, a poslije na stazi Estoril. Automobil je, zaista, izvršavao sve zadatke koje su nam rekli da može. Na pitanje vozaču-demonstratoru je li sistem ikada zakazao, odgovorio nam je s rezolutnim “ne”, potpuno siguran u ono što tvrdi: “Koliko puta želite da ponovimo da vas uvjerim?”

Dakle, uz već poznate sisteme za zadržavanje vozne trake i automatsko kočenje u gradu, nova E-klasa sada raspolaže i aktivnom pomoći pri promjeni vozne trake, automobil sam zakreće upravljač, automatski parkira uz pomoć pametnog telefona, ima aktivni nadzor mrtvog ugla - sam zakreće upravljač da izbjegne sudar... 

Distance Pilot Distronic ne samo da omogućava vozilu da održi distancu iza drugih automobila na svim tipovima cesta nego ima i mogućnost praćenja, i to brzinom do 210 kilometara na sat, i to iz prvog pokušaja. 

Pri brzini do 130 kilometara na sat sistem može nastaviti aktivno pomagati pri upravljanju vozilom tako što, uz pomoć senzora, uzima u obzir vozila u okruženju, čak i u slučaju kada su oznake traka prilično nejasne, kao u slučaju radova na cesti. 

Prodaja E-klase u Bosni i Hercegovini počela je prije nekoliko sedmica, a zvanično će biti predstavljena 7. aprila u Sarajevu.

Dimenzije 

Dužina             4.923 mm
Visina             1.852 mm
Težina             1.468 kg
Međuosovinski razmak     2.939 mm 

Rasvjeta u 64 boje

Unutrašnje osvjetljenje karakterizira jedinstvena upotreba trajne, LED tehnologije, s odličnom varijantom uštede energije. Spektar od 64 boje nudi cijeli niz mogućnosti personalizacije. 

Prvoklasni dizajn sjedišta 

Još jedna prednost nove E-klase je u sjedištima. Njihova ergonomska, skulpturalna forma prilagođava se višesatnim putovanjima u skladu sa svojim refiniranim, sportskim izgledom, pomno definiranog dizajna za svaku liniju. 

Druga svojstva su tzv. Heat Comfort (Ugodnost topline), koji sadrži naslonjače za ruke, smještene u vratima i na centralnoj konzoli, kao i sjedište s brzo reagirajućom opcijom zagrijavanja. 

PRE SAFE Impulse Side u prednjim sjedištima vozača i suvozača vraća u sredinu, odnosno odmiče od vrata, ako sistem prepozna potencijalnu opasnost, čemu služe zračne komore. 

Cijene u eurima

- E 220d  - 44.226 
- E 350d  - 51.878
- E 200    - 43.196