BIZNIS

Ado Avdagić: Nagrade iz Kelna znače da je ljestvica podignuta!

Dizajner ekskluzivno za “Avaz”

Razgovarao: Mladen DAKIĆ

9.2.2016

Na jednom od najvećih sajmova namještaja u svijetu “IMM Cologne”, koji je održan u Kelnu, pored izuzetno uspješne prezentacije bh. kompanija, kao šlag na tortu došla je i nagrada. Mladi dizajner iz Tuzle Ado Avdagić dobio je, naime, značajne nagrade. O tome govori u ekskluzivnom intervjuu za “Avaz” nakon što se odmorio, a utisci slegli. 

Razvojni period

Ukratko nam predstavite svoj dosadašnji rad?

- O svom dosadašnjem radu, volim razmišljati kao o razvojnom periodu, koji je vodio do ovogodišnjih nagrada. Moji dosadašnji proizvodi, koje sam dizajnirao za bh. Fabriku namještaja “Artisan” iz Tešnja, privukli su prilično veliku pažnju stručne javnosti pa su se fotografije tih proizvoda našle na stranicama renomiranih časopisa, kao što su “AD Architectual Digest”, “Wallpaper Magazine” i “DDS Online”.  

Kakav je osjećaj dobiti izuzetno vrijednu nagradu za dizajn na jednom od najvećih sajmova na svijetu?

- Dobiti nagradu za inovativni dizajn od Njemačkog vijeća za dizajn, koje je osnovano 1953. godine, na jednom od najprestižnijih sajmova namještaja na svijetu, istovremeno je i ohrabrujući i obavezujući čin. Ohrabruje i laska činjenica da je bh. proizvod, moj dizajn, dobio nagradu za 2016. godinu među izuzetno jakom konkurencijom. Taj je osjećaj izuzetan! S druge strane, ta nagrada obavezuje na još više rada, još više truda. Ljestvica je podignuta i izazov je od sada još veći, a i to je izuzetno.

Konkretno, koja je nagrada i za šta?

- Nagrađena su tri proizvoda koja sam dizajnirao. Riječ je o stolu i stolici iz kolekcije “Primum”, koje sam dizajnirao za bh. Fabriku namještaja “MS&Wood” iz Fojnice. Ta dva proizvoda su odnijela dvije pojedinačne nagrade “ICONIC Awards 2016 – Winner”. Također, ogledalo “Muse” s integriranom vazom, koje sam dizajnirao za “Artisan” iz Tešnja, odnijelo je nagradu “ICONIC Awards 2016 – Selection”.

Koliko je važan produkt dizajn u industriji namještaja?

- U evropskom kontekstu, dizajn u industriji namještaja oduvijek je bio važan, a raduje me što se i u bh. kontekstu sve više pažnje posvećuje istančanijim estetskim i tehnološkim rješenjima. Namještaj je nešto čime su ljudi okruženi, to je dio naših svakodnevnih života i ne bi trebao biti sveden samo na puku funkcionalnost ili kratkotrajnu upotrebljivost. Pored te dimenzije, koja uključuje razmišljanje o ljudskim emocijama, dizajn u industriji namještaja je važan i radi podizanja ekološke svijesti. Namještaj u koji su uložena dizajnerska rješenja, izrađuje se od kvalitetnijih materijala, koji traju mnogo duže i koji su zdraviji za okoliš. Dizajn je važan, ako ne i najvažniji, za proizvođače. Ulaganje u dobru dizajnersku ideju je isplativa investicija, jer strana tržišta zbog tih razloga sve više žele kvalitetno osmišljen namještaj.

Strateška ulaganja

Koliko se kod nas pridaje važnosti dizajniranju proizvoda?

- S obzirom na to da u BiH postoje proizvođači koji znaju i razumiju kretanja na evropskom i svjetskom tržištu, mogu reći da se posljednjih godina i kod nas sve više ulaže u dizajn. “MS&Wood” može biti najsvježiji primjer i podstrek za druge proizvođače, jer se strateška ulaganja u istraživanje i razvoj dizajna proizvoda mogu višestruko isplatiti.

Kako se to radi u svijetu?

- Na svjetskom nivou, ulaganja u dizajnerska rješenja se podrazumijevaju. U industriji namještaja kao da već odavno vrijedi ona izreka: Nismo dovoljno bogati da kupujemo jeftine stvari. Ulaže se u dizajn, u razvoj, ekološka i tehnološka rješenja, jer se želi proizvesti kvalitetan namještaj koji traje.

Više ulagati u produkt dizajn

Koliko su kod nas, općenito, cijenjeni produkt dizajneri?

- Na to pitanje je malo teže odgovoriti, jer se uvijek radi o pojedinačnim slučajevima. Ali, ako je moguće dati neki uopćen odgovor, onda se nadam da će se, nakon ovogodišnjeg Sajma u Kelnu, ali i nakon podsjećanja na dosadašnje uspjehe bh. proizvođača i dizajnera, nedvosmisleno više ulagati u produkt dizajn.