BIH

Zašto je zapela gradnja mosta Svilaj - Odžak?

ISTRAŽUJEMO Ponude ponuđača otvorene u novembru prošle godine

E. Trako

31.1.2016

Iako su početkom novembra prošle godine otvorene ponude za gradnju međudržavnog mosta Svilaj preko rijeke Save, dionice autoputa u Hrvatskoj od Sredanaca do granice BiH, te na prostoru naše države od Odžaka do granice s Hrvatskom dužine deset kilometara, još nije izabran izvođač radova za jedan od krucijalnih projekata bh. cestovne infrastrukture. 

Niz sastanaka

Nekoliko puta je iz Komisije, koju čine članovi Ministarstva prometa i komunikacija BiH te eksperti kompanije „Hrvatske autoceste“, najavljivano da će izvođač radova konačno biti izabran, ali do toga nije došlo ni krajem ovog mjeseca. Sapunica s gradnjom famoznog mosta počela je prije šest godina, kada je donesena odluka o gradnji. 

Izet Bajrambašić, pomoćnik ministra za promet i komunikacije BiH, izjavio je za „Avaz“ da Komisija, čiji je član, detaljno razmatra sve ponude eventualnih izvođača koje su pristigle te da to zahtijeva dodatno vrijeme. 

- Mislim da će sredinom februara biti konačno donesena odluka. Održali smo nekoliko sastanaka u Zagrebu s predstavnicima kompanija i konzorcija koji su se javili i zaista razmatramo svaku pojedinost. Projekt je izuzetno ozbiljan pa smo od pojedinih kompanija tražili da nam objasne sve reference - rekao je Bajrambašić. 

mapa-most-preko-save-kod-svilaja-dio-medjunarodnog-koridora-5c-12-12-2012

Sapunica s gradnjom famoznog mosta počela je prije šest godina, kada je donesena odluka o gradnji

Iako nije precizirano šta se to tačno razmatra i koje su ponude sporne, moguće je da su velike oscilacije u cijenama ponuda razlog otezanja izbora izvođača. 

Tako je najjeftiniju ponudu za gradnju dionica i objekta dao konzorcij kompanija „Integral inžinjering“ iz Laktaša i „Vektor-Integra“ iz Sarajeva. Ovaj konzorcij na tender se prijavio s ponudom od 22.959.088 eura, dok je najskuplja ponuda stigla od hrvatske kompanije „Kamgrad“, 29.874.900 eura, što je skoro sedam miliona eura razlike. 

Pojedini mediji, pak, objavili su da će most Svilaj graditi „Integral inžinjering“ iz Laktaša u vlasništvu Slobodana Stankovića, bliskog Miloradu Dodiku.

Evropski fondovi 

- Otezanje pri izboru izvođača moglo bi se objasniti činjenicom da su do sada propala dva tendera. Prvi u 2011. dodijeljen je austrijskom „Strabagu“, koji ni nakon 180 dana nije uveden u radove zbog nedostatka dokumentacije, pa je sve palo u vodu. Drugi put posao je dodijeljen hrvatskom „Viaduktu“, iako je njihova ponuda bila treća po vrijednosti - pojašnjava naš sagovornik.  

„Strabag“ je podnio tužbu sa zahtjevom za odštetu od pet miliona KM, a u drugom pokušaju izbora ponuđača Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) potpuno se povukla iz finansiranja gradnje ovog mosta pa je i taj tender pao 2014. godine. 

Još jedan od mogućih razloga je i činjenica da Hrvatska za gradnju mosta Svilaj – Odžak koristi 80 posto sredstava evropskih fondova, a da je Vijeće ministara BiH donijelo odluku da se radi po zakonu o javnim nabavkama Hrvatske, što implicira strožije procedure prilikom biranja izvođača. 

Pristigle ponude 

  • 22.959.088 eura - „Integral inžinjering“ iz Laktaša i „Vektor-Integra“ iz Sarajeva
  • 29.367.531 euro - „Construcciones Rubau“ iz Španije 
  • 28.661.658 eura - „Strabag“ Austrija
  • 26.322.044 eura - Konzorcij „Euroasfalt“, ŽGP iz BiH i „Zagreb-montaža“ Hrvatska 
  • 29.641.338 eura - “Ohl ŽS“ Češka
  • 26.992.707 eura - Konzorcij „Viadukt“ iz Hrvatske i „Hering“ iz BiH
  • 29.874.900 eura - “Kamgrad“ iz Zagreba 

660 metara dužina mosta
29 metara širina mosta 
730 dana rok za završetak radova od dana uvođenja izvođača u posao