Helikoptere u vlasništvu Oružanih snaga (OS) BiH održava firma „Avioinženjering“ iz Laktaša, koja nema ni vlastiti prostor za rad, posjeduje garažu u kojoj nijedan helikopter OSBiH ne može ni stati, a drveće i elektrostubovi onemogućavaju slijetanje letjelica na parking ispred garaže, navodi se u izvještaju nadležne komisije, saznaje „Dnevni avaz“. Uz to, firma ima samo jednog zaposlenoga. I to je direktor Srđan Karadeglija.
Najlonski paravani
Uvidom u izvještaj komisije do kojeg je došao naš list, a koju su nedavno u inspekciju u Laktaše poslali Ministarstvo odbrane (MO) i Oružane snage BiH, saznajemo da „Avioinženjering“ poslove od izuzetnog značaja za državu obavlja u unajmljenom prostoru autoservisa „Promotors“ u Laktašima, i to na površini od oko tek 100 metara kvadratnih!!!
Što je još skandaloznije, taj radni prostor fizički je od autoservisa odvojen tek improviziranom pregradom - najlonskim paravanima.
- Kao takav ne ispunjava ni minimum bezbjednosti za rad na helikopterima OSBiH iz razloga mogućeg fizičkog pristupa neovlaštenog osoblja koje radi u autoservisu, zatim mogućnosti nastanka incidenta usljed autozavarivačkih radova u autoservisu - navedeno je u izvještaju.
Faksimil izvještaja komisije OS i MOBiH
Dalje je istaknuto da je prostor predviđen za slijetanje helikoptera Gazela veoma ograničen, a što je još gore, komisija je utvrdila da je slijetanje helikoptera UH-IH i Mi-8 nemoguće na postojećem prostoru, pa je nejasno kako ova firma uopće servisira letjelice.
- Konstatirano je i da je uvlačenje helikoptera u garažni prostor za potrebe radova na njima nemoguće iz više razloga, između ostalog i što su garažna vrata širine između 3,5 odnosno četiri, a visina tek oko tri metra - navedeno je u dokumentu, gdje se dodaje i da u unutrašnjost prostora ne može stati nijedan helikopter na stanju u OSBiH.
Ustanovljeno je i da alat zatečen u firmi koja održava helikoptere OSBiH ne zadovoljava potrebe održavanja ni u prvom stepenu. Od ispitno-mjerne i pomoćne opreme komisija tokom posjete „Avioinženjeringu“ nije zatekla - ništa!
Sumnjive osobe
Direktor Karadeglija, kako je vidljivo iz izvještaja, rekao je članovima komisije da po potrebi za izvođače radova angažira osobe po ugovoru o djelu, među kojima ima, zanimljivo je, i određen broj zrakoplovnih mehaničara – letača na službi u OSBiH.
Zapanjujuće je da je komisija otkrila da helikoptere OSBiH servisiraju i osobe izvan BiH, za koje im nije pružen nikakav dokaz da imaju ovlaštenja pristupa materijalno-tehničkim sredstvima OSBiH naše države.
Naplatili 200 hiljada KM u ovoj godini
Komisija je u izvještaju ustanovila i da je nezadovoljna kvalitetom i cijenom usluga koje naplaćuje „Avioinženjering“ te je sugerirala da se obiđu kompanije „Orao“ i „Ikar“ u BiH radi usporedbe i kvaliteta posla i cijena s onima zatečenim u ovoj firmi.
Kako saznaje „Avaz“, uprkos brojnim nedostacima, firma iz Laktaša samo u ovoj godini naplatila je više od 200.000 KM za servis helikoptera.