VIJESTI

SKANDAL Vojne helikoptere servisiraju u garaži!

Šta je otkrila komisija Ministarstva odbrane u Laktašima

Autor:S. DEGIRMENDŽIĆ

25.12.2015

Helikoptere u vlasništvu Oružanih snaga (OS) BiH održava firma „Avioinženjering“ iz Laktaša, koja nema ni vlastiti prostor za rad, posjeduje garažu u kojoj nijedan helikopter OSBiH ne može ni stati, a drveće i elektrostubovi onemogućavaju slijetanje letjelica na parking ispred garaže, navodi se u izvještaju nadležne komisije, saznaje „Dnevni avaz“. Uz to, firma ima samo jednog zaposlenoga. I to je direktor Srđan Karadeglija. 

Najlonski paravani 

Uvidom u izvještaj komisije do kojeg je došao naš list, a koju su nedavno u inspekciju u Laktaše poslali Ministarstvo odbrane (MO) i Oružane snage BiH, saznajemo da „Avioinženjering“ poslove od izuzetnog značaja za državu obavlja u unajmljenom prostoru autoservisa „Promotors“ u Laktašima, i to na površini od oko tek 100 metara kvadratnih!!! 

Što je još skandaloznije, taj radni prostor fizički je od autoservisa odvojen tek improviziranom pregradom - najlonskim paravanima. 

- Kao takav ne ispunjava ni minimum bezbjednosti za rad na helikopterima OSBiH iz razloga mogućeg fizičkog pristupa neovlaštenog osoblja koje radi u autoservisu, zatim mogućnosti nastanka incidenta usljed autozavarivačkih radova u autoservisu - navedeno je u izvještaju. 

faksimil-998

Faksimil izvještaja komisije OS i MOBiH

Dalje je istaknuto da je prostor predviđen za slijetanje helikoptera Gazela veoma ograničen, a što je još gore, komisija je utvrdila da je slijetanje helikoptera UH-IH i Mi-8 nemoguće na postojećem prostoru, pa je nejasno kako ova firma uopće servisira letjelice. 

- Konstatirano je i da je uvlačenje helikoptera u garažni prostor za potrebe radova na njima nemoguće iz više razloga, između ostalog i što su garažna vrata širine između 3,5 odnosno četiri, a visina tek oko tri metra - navedeno je u dokumentu, gdje se dodaje i da u unutrašnjost prostora ne može stati nijedan helikopter na stanju u OSBiH. 

Ustanovljeno je i da alat zatečen u firmi koja održava helikoptere OSBiH ne zadovoljava potrebe održavanja ni u prvom stepenu. Od ispitno-mjerne i pomoćne opreme komisija tokom posjete „Avioinženjeringu“ nije zatekla - ništa! 

Sumnjive osobe

Direktor Karadeglija, kako je vidljivo iz izvještaja, rekao je članovima komisije da po potrebi za izvođače radova angažira osobe po ugovoru o djelu, među kojima ima, zanimljivo je, i određen broj zrakoplovnih mehaničara – letača na službi u OSBiH. 

Zapanjujuće je da je komisija otkrila da helikoptere OSBiH servisiraju i osobe izvan BiH, za koje im nije pružen nikakav dokaz da imaju ovlaštenja pristupa materijalno-tehničkim sredstvima OSBiH naše države. 

Naplatili 200 hiljada KM u ovoj godini

Komisija je u izvještaju ustanovila i da je nezadovoljna kvalitetom i cijenom usluga koje naplaćuje „Avioinženjering“ te je sugerirala da se obiđu kompanije „Orao“ i „Ikar“ u BiH radi usporedbe i kvaliteta posla i cijena s onima zatečenim u ovoj firmi. 

Kako saznaje „Avaz“, uprkos brojnim nedostacima, firma iz Laktaša samo u ovoj godini naplatila je više od 200.000 KM za servis helikoptera.