BIZNIS

Kapstein: Kupovinom Coca-Colinih proizvoda podržava se domaća privreda

Organiziran poslovni forum

Fena

13.10.2015

Međunarodni ekonomski stručnjak prof. dr. Ethan B. Kapstein kazao je da kada bh. potrošači konzumiraju i kupuju Coca-Coline proizvode, novac ostaje u Bosni i Hercegovini, time podržavajući radna mjesta te doprinoseći domaćoj privredi putem poreza i prihoda. 

To je istakao povodom poslovnog foruma koji je danas u Sarajevu organizirala Coca-Cola, da bi obilježila 40 godina poslovanja u BiH i 15. godišnjicu ponovne izgradnje punionice u Hadžićima. 

Učesnici foruma su ključni predstavnici ekonomskog, političkog i nevladinog sektora u BiH, dok su suorganizatori Vanjskotrgovinska komora BiH, Vijeće stranih investitora u BiH, Asocijacija poslodavaca BiH, te Američka trgovinska komora u BiH. 

Kapstein je najavio da će na forumu biti predstavljena studija "Socio-ekonomski utjecaj Coca-Colinog sistema u BiH u 2014. godini", koja je urađena pod njegovim vodstvom. 

Istakao je takozvani "efekt multiplikacije", pojašnjavajući da to znači da u BiH ima 300 ljudi koji direktno rade za Coca-Colu, time podržavajući ukupno 3.600 radnih mjesta u cijeloj ekonomiji BiH. 

Izvršni direktor Konzuma Sarajevo Adnan Šteta mišljenja je da je potrebno što više ovakvih foruma i podataka u poslovanju BiH, posebno u maloprodajnom segmentu jer bez razumijevanja maloprodajnih lanaca, proizvođača i distributera teško se može udovoljiti potrebama potrošača. 

Naglasio je da Coca-Cola i Konzum imaju isti pogled na tržište i njegovo razumijevanje, te da zajednički rade, imaju isti interes, a to je zadovoljiti potrošače i uz to biti uspješni, te u isto vrijeme zadovoljiti društvenu zajednicu i okruženje u kojem živimo. 

Konzum je jedan od vodećih dobavljača bezalkoholnih pića i gaziranih sokova u BiH, gdje je Coca-Cola prepoznatljiva. 

- Ove godine prodat ćemo gotovo devet  miliona litara Coca-Colinih proizvoda, a mjesečno u Konzumovim prodajnim objektima oko 300.000 potrošača kupi neki od Coca-Colinih proizvoda. To su impresivne brojke, koje značajno jačaju razvoj privrede i društva u BiH - istakao je Šteta. 

Generalna direktorica Coca-Cole HBC za Sloveniju, Hrvatsku i BiH Maria Anargyrou-Nikolić kazala je da su rezultati objavljene studije pokazali da je "Coca-Cola više lokalna nego što se misli".

- Zajedno s našim dobavljačima i partnerima, tokom prošle godine podržali smo 0,5 posto bh. BDP-a, kao i 64 miliona poreznih prihoda - navela je Anargyrou-Nikolić, dodajući da jedno radno mjesto u Coca-Cola sistemu podržava dodatnih 11 radnih mjesta u sveukupnoj ekonomiji, što ukupno broji 3.600 radnih mjesta u BiH. 

Istakla je da je doprinos Coca-Cole bh. društvenoj zajednici također nezamjenljiv, jer je od 2010. godine Coca-Cola investirala gotovo dva miliona KM bh. zajednici putem finansiranja i donacija, podržavajući više od 300.000 korisnika prilikom, između ostalog, saniranja posljedica od poplava, ili podrške događajima kao što je Sarajevo Film Festival. 

Zaključila je da, zajedno s njihovim partnerima, dobavljačima, potrošačima i izvršnim vlastima na svim nivoima, mogu učiniti još više da bi podržali bh. privredu i uvjete poslovanja, te poboljšali standarde i kvalitet života za građane BiH.