VIJESTI

SAŠA ORUČEVIĆ: Nemamo se iza čega sakriti

Glumac i umjetnički direktor NP Mostar

Autor:M. SMAJKIĆ

5.10.2015

U Narodnom pozorištu Mostar (NPM), najstarijoj teatarskoj instituciji u Hercegovini, nova, 66. sezona otvorena je u utorak navečer premijernom izvedbom predstave “San ljetne noći” Vilijama Šekspira (William Shakespeare), rađenom u adaptaciji Dunje Petrović i u režiji Erola Kadića.

Muke i radosti

Tako se mostarsko pozorište, prvo u Bosni i Hercegovini, ovim komadom, kojem je Kadić dao podnaslov “Šekspir na deponiji”, pridružilo svjetskom programu obilježavanja 400 godina od smrti jednog od najvećih pisaca svijeta.

Zanimljivo, prošlo je tačno 27 godina od kada je jedno Šekspirovo djelo postavljeno na sceni NPM-a, a o ovom komadu, koji je publici pokazao da je inspirativan, zanimljiv, maštovit i bajkovit, kako je to ansambl i obećao, te o novim projektima, razgovarali smo nakon premijere s umjetničkim direktorom NPM-a Sašom Oručevićem.

- Velika je čast raditi Šekspira. No, veoma je bitno da smo uspjeli to uraditi na neki način koji je dosta povezan s Narodnim pozorištem Mostar i našim radom. U ovom komadu nemamo neku veliku scenografiju i kostime, kako to, inače, rade teatri u Evropi. Dakle, nemamo se iza čega sakriti i predstava je apsolutno glumačka. 

Naravno, dosta je tu doprinio reditelj, koji je, osim toga, i glumac tako da zna sve muke i radosti glumačkog posla. Mislim da smo uspjeli da, što je najbitnije, ispričamo priču, koja je došla do publike. A, kako smo to izveli, volio bih da kažu gledaoci. Ja sam veoma zadovoljan cijelim procesom – kaže Oručević.

U predstavi koja je nadasve neobičnog rukopisa, publika je u 90 minuta, koliko traje, vidjela dramu, melodramu, komediju, ali i tragediju.

premijera-2

Scena iz predstave “San ljetne noći”: Oručević s kolegama 

Ovaj komad se, također, referira na uvjete u NPM-u, kako je to Kadić opisao riječima: “Kao da je pisan za ovaj ansambl.” Radnja priče smještena je na deponiju, a Šekspira igraju polupismeni ljudi, sa margina, kojima u jednom momentu na um pada da igraju “San ljetne noći”.

- Nećemo reći da je ovo smetljište, deponija, naravno. Mi Narodno pozorište čuvamo, radimo ovdje i trudimo se da uvjeti budu za rad. Svi kostimi u ovoj predstavi su iz fundusa, sve ono što imamo, čime raspolažemo, bilo je tu, od starih kulisa pa nadalje. Dakle, nijedna marka nije uložena u scenografiju i kostimografiju pa možda izgleda kao da je s deponije. Ali, nekada su to stvarno bili glamurozni kostimi. To su ostaci starih predstava, koji su u ovoj čudnoj priči proradili - ističe on.

Govoreći o narednim projektima, Oručević iznosi kako će uskoro uslijediti rad na obnovi predstave “Derviš i smrt”, koju je prije nekoliko godina, također, režirao Kadić, kojeg u ovom mostarskom teatru nazivaju i kućnim rediteljem. Kako ističe, za tom predstavom vlada veliki interes.

- Mislim da smo pogodili neki štih i miris te predstave i uspjeli je dosta lijepo ispričati publici. Nama se veoma igra, a i publika želi da se vrati na scenu. To će nam biti prioritet - govori Oručević.

Tri premijere

Kako naglašava, svi će se u NPM-u potruditi da mostarska publika, ali i šire, u ovoj sezoni pogleda makar tri premijere, a nakon repriznih izvedbi nove predstave, uslijedit će gostovanja s komadom “Ajmo na fuka”, koji je lani rađen u koprodukciji s Hrvatskim narodnim kazalištem (HNK) Mostar. 

Veliki interes za “Ajmo na fuka” 

- Veliki interes vlada za predstavom “Ajmo na fuka”, a s obzirom na to da smo lani potpisali Memorandum o saradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem, zasigurno će uslijediti novi zajednički projekti dva mostarska teatra. Već se rade neke pripreme, ali je još rano govoriti o tome šta će to biti - zaključuje Oručević.

ajmo-na-fuka1

Detalj iz  predstave “Ajmo na fuka”

Saradnja s Admirom Glamočakom

- Naravno, čim nam to uvjeti dozvole, nadam se da ćemo realizirati projekt u saradnji s Admirom Glamočakom. On je ponudio da režira tekst “Hotel Plaza”, što nam je velika čast. Baš mi je drago da je bio na premijeri i gledao “San ljetne noći” - ističe Oručević.


Velika je čast raditi Šekspira. No, veoma je bitno da smo uspjeli to uraditi na neki način koji je dosta povezan s Narodnim pozorištem Mostar i našim radom