GLOBUS

STROJEVI ZA UBIJANJE O KOJIMA BRUJI SVIJET Ovo su ruski avioni koji siju strah ISIL-u!

Najmoderniji i najskuplji avioni

Autor:(A. Vr.)

3.10.2015

Početkom osamdesetih godina u tadašnjeg Sovjetskog Saveza se javila potreba za lovačko-bombarderskim avionom koji bi zamjenio avione Su-24 i Su-24M čiji su se resursi počeli bližiti kraju.

Od novog aviona se zahtjevalo da bude sposoban probiti se kroz neprijateljsku lovačku zaštitu i da efikasno djeluje po dobro branjenim ciljevima u dubini neprijateljskog teritorija.

Tako je nastao Su-34, opremljen brojnim zrak-zrak i zrak-zemlja projektilima.

su-341

Osnovne karakteristike

posada: 2
dužina: 23,34 m
raspon krila: 14,7 m
visina: 6,09 m
maksimalna masa uzlijetanja: 45.100 kg

Letne karakteristike

najveća brzina: 1.900 km/h
dolet: 4.000 km
borbeni dolet: 1.100 km
najveća visina leta: 15.000 m
omjer potisak/težina: 0,68
specifično opterećenje krila: 629 kg/m2
motor: 2× Lyulka AL-35F

U ruskim akcijama nad Sirijom učestvuju i Suhoj Su-24M  te Suhoj Su-25.

Suhoj Su-24M

su-24

Suhoj Su-24 (NATO naziv: Fencer) je najnapredniji jurišnik razvijen u bivšem Sovjetskom Savezu te se još uvijek koristi u zemljama nastalih raspadom SSSR-a i u inostranstvu. Iako je trup Su-24 izrađen dosta robustan te je avion bio općenito dosta pouzdan, bio je i dosta kompliciran a rani instrumenti u kokpitu su bili dosta loše izrađeni. Broj sati za održavanje Suhoja Su-24 i njegove pripreme za sljedeću misiju je bio znatno duži nego kao kod drugih aviona. 1975. počela je izrada nove inačice koja je u proizvodnju ušla 1978. pod oznakom Su-24M pritom dobivši NATO oznaku “Fencer-D”. Nova inačica je imala trup produžen za 76 centimetara, poboljšanu elektroniku s PNS-24M Tiger navigacijsko-napadačkim sistemom, pojačani sistem protivmjera i uvlačeća sonda za nadolijevanje goriva u letu.

Osnovne karakteristike

posada: 2
dužina: 22,53 m
raspon krila:
raširena: 17,64 m
strijela: 10,37 m
površina krila: 55,2 m2
visina: 6,19 m
masa zrakoplova: 22.300 kg
maksimalna masa uzlijetanja: 43.755 kg

Letne karakteristike

najveća brzina: 1.315 km/h
dolet: 2.775 kmborbeni dolet: 615 km
brzina penjanja: 150 m/s
najveća visina leta: 11.000 m
omjer potisak/težina: 0,60
specifično opterećenje krila: 651 kg/m2
motor: 2× Saturn/Lyulka AL-21F-3A

Naoružanje

1 x 23mm GSh-6-23 top
Do 8.000 kilograma naoružanja na 8 spojišta
2 x R-60 raketa zrak-zrak ili R-73 kod moderiniziranih inačica
Različite bombe i nevođene rakete

Suhoj Su-25

su-25

Suhoj Su-25 (NATO naziv: Frogfoot) je zrakoplov namjenjen za blisku podršku, jurišne zadatke, te za protivtenkovsku borbu. Ovaj se zrakoplov nalazi u aktivnoj službi u Rusiji, kao i u drugim zemljama koje su pripadale istočnom bloku, ili su nastale raspadom SSSR-a.

Su-25 je nastao na temelju istraživanja Suhoja u kasnim 1960.-ima zbog potrebe za vojnim avionom koji bi imao ulogu jurišnika. Prvi prototip je poletio 22. februara 1975.

Osnovne karakteristike

posada: 1
dužina: 15,33 m
raspon krila: 14,36 m
površina krila: 30,1 m2
visina: 4,80 m
masa zrakoplova: 10.740 kg
maksimalna masa uzlijetanja: 20.500 kg

Letne karakteristike

najveća brzina: 950 km/h
dolet: 2.500 kmborbeni dolet: 375 km
brzina penjanja: 58 m/s
najveća visina leta: 10.000 m
omjer potisak/težina: 0,51
specifično opterećenje krila: 584 kg/m2
motor: 2x Tumanski R-195