VIJESTI

Cormack: Zajedničko jezgro nastavnih planova i programa neće ugroziti ničiji identitet

Ambasadorica SAD o obrazovanju u BiH

Srna

3.9.2015

Američki ambasador u BiH Maureen Cormack rekla je danas da je obrazovanje jedna od najvažnijih tema u BiH i da će Ambasada SAD nastaviti da podržava svaki pokušaj reforme koja bi pripremila mlade da zajedno žive i rade u multietničkom društvu, pa tako i projekat uvođenja zajedničkog jezgra nastavnih planova i programa.  

Ona je u Mostaru, gdje je učestvovala na konferenciji na kojoj su predstavljeni rezultati rada na razvoju "Zajedničkog jezgra nastavnih planova i programa za građansko obrazovanje definisanog na ishodima učenja", naglasila da ničiji identitet neće biti ugrožen izradom zajedničkog jezgra nastavnih planova i programa i zajedničke grupe standarda.

"Ono će samo omogućiti da sva djeca postižu ciljeve u svakom od ovih područja korištenjem kritičkog razmišljanja i sposobnosti za rješavanje problema. Ono će omogućiti učenicima i da shvate koje su sposobnosti potrebne na modernom tržištu rada", rekla je novinarima.

Prema njenim riječima, kvalitetna zajednička jezgra nastavnih planova i programa zasnovana na rezultatima omogućila bi učenicima da steknu integrisano i kohezivno obrazovanje koje ih priprema za univerzitet ili početak karijere.

Maureen Cormack je naglasila da BiH ima obavezu da usvoji ove standarde da bi obezbijedila mobilnost učenika i priznavanje njihovih diploma u EU i cijelom svijetu.

"Svako pitanje u BiH, pa tako i ovo, podložno je politizaciji, ali mislim da nije vrijeme da se fokusiramo na političke stvari, već da izgradimo sistem i okolinu u kojoj će djeca imati bolju budućnost i moći da prevaziđu izazove koje imaju tako da i oni budu konkurenti u svijetu koji nudi puno mogućnosti, ali i izazova", rekla je Cormack.

Direktor Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Maja Stojkić, govoreći o izradi "Zajedničkog jezgra nastavnih planova i programa za građansko obrazovanje", pojasnila je da su sve nastavne predmete koji se izučavaju u BiH podijelili u osam područja.

Ona je navela da je jezičko-komunikacijsko područje završeno, da je u toku objava matematičkog područja, da u okviru društveno-humanističkog područja predstoji da se u septembru završi istorija za srednju školu, te da se krene sa izradom za informatiku i tehničke nauke.

Prema njenim riječima, završavaju se i prirodne nauke, a ostalo je nepokriveno zajedničko jezgro za fizičko, zdravstveno i za umjetničko područje.

"Kada bismo i to završili imali bismo cjelokupno modernizovano zajedničko jezgro nastavnih planova i programa koje više ne bi bilo skup sadržaja, već bi bilo temeljeno na ishodima učenja, što odgovara svim evropskim standardima i dobili bismo funkcionalnija znanja koja su djeci potrebna za život", naglasila je Stojkićeva.

Ona je rekla da su svi u BiH zainteresovani za realizaciju, ali da je problem nedostatak novca u kantonima, odnosno entitetima.

Ona je navela da je Zeničko-dobojski kanton, uz finansijsku podršku organizacije "Spasimo djecu", počeo sa provođenjem zajedničkog jezgra za maternji jezik, a prošle sedmice i Zapadno-hercegovački kanton za društveno-humanističko područje.

Odgovarajući na pitanje kako se tretiraju "osjetljiva pitanja", poput jezika, istorije, Stojkićeva je rekla da ni za maternji jezik, ni za istoriju nisu imali problem ni u jednoj radnoj grupi.

"Mi imamo ishod, ono što dijete treba znati, a sadržaj osmišljava isključivo ministarstvo obrazovanja. Nama je bitno da djeca imaju znanja koja će biti u skladu sa evropskim standardima, a na koji način će se to sprovoditi stvar je ministarstva obrazovanja", objasnila je Stojkićeva.

Ona je rekla i da do sada nisu imali nikakve blokade i osporavanja jer su isključivo usmjereni na funkcionalna znanja, te da ne ulaze u to na koji način će se dogovoriti ministarstva.

Konferenciju u Mostaru organizovala je Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, uz podršku Ambasade SAD.