BIH

ZENICA Predstavljeni rezultati uključivanja romske djece u redovni obrazovni proces u ZDK

Projekat "Uključivanje i obrazovanje Roma u BiH, 2013-2015."

D. Pa.

1.9.2015

Povodom nove školske godine danas je u tri osnovne škole na području ZDK koje su uključene u projekat "Uključivanje i obrazovanje Roma u BiH, 2013.-2015.“,  upriličena promocija obrazovanja i postignutih rezultata tokom dvije školske godine.

Do sada su ostvareni značajni rezultati, a cilj projekta je uključivanje što većeg broja romske djece u redovan obrazovni proces. U prethodnim školskim godinama 2013./14. i 2014./15., upisano je i uspješno završilo prvi razred 69 djece, dok se 20 djece pripremalo za polaganje razrednih ispita u cilju sustizanja svojih vršnjaka. Organizovano je 2797 dodatnih časova za djecu ranjivih kategorija koje je pohađalo 253 djece, a podjeljeno je 14.815 užina. Također je izvršena i podjela 1059 prehrambeno-higijenskih paketa za najugroženije romske porodice.

- Učenici su dijelili promotivni materijal, predstavili svoje radove tokom protekle školske godine i ukazali koliko je važno da sva djeca ostvare svoje pravo na kvalitetno obrazovanje bez obzira na nacionalnu, religijsku, rasnu ili bilo koju drugu pripadnost. Pored učenika, učestvovali su i nastavnici razredne nastave, socijalni radnici i Romi medijatori koji im svakodnevno daju svoju podršku - poručili su iz Asocijacije za razvoj LEDA.

Pojašnjavaju kako je uključivanje romske djece u obrazovni proces rezultat rada projekta, koji implementira Caritas Švicarske i Asocijacija za razvoj LEDA „Uključivanje i obrazovanje Roma u BiH, 2013-2015.“.

- Vlade Švicarske i Lihtenštajna i Fondacija Medicor su se opredijelile da, zajedno sa Ministarstvom obrazovanja, nauke, kulture i sporta ZDK unaprijede položaj djece romske nacionalnosti i njihovu integraciju u društvo. Primjenjuje se inovativni model integriranog  pristupa rada sa djecom, roditeljima i nastavnicima u školama - dodaju oz LEDA-e.

Radi boljeg savladavanja nastavnog gradiva, za djecu je omogućen model organizacije 12 dopunskih časova sedmično uz dodatno osoblje u školama - nastavnike razredne nastave, Rome medijatore i socijalne radnike. Posebna pažnja je posvećena radu sa roditeljima, tako je u prethodnom periodu realizovano petnaest tematskih roditeljskih sastanaka i pet seminara za nastavno i projektno osoblje na teme: „Obrazovanje za društvenu pravdu“, „Rodna senzibilnost“, „Metodologija usmjerena na dijete“, „Romska kultura, historija i tradicija“ i „Vještine komunikacije i empatija“.