BIH

Dennis Gratz predlaže međuentitetsku razmjenu nastavnika

Povodom nastavka bojkota nastave i protesta u povratničkim zajednicama

Fena

31.8.2015

Povodom nastavka bojkota nastave i protesta u povratničkim zajednicama Kotorsko, Konjević-Polje i Vrbanjci, zastupnik Naše stranke u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije BiH Dennis Gratz predlaže međuentitetsku razmjenu nastavnika kao prvo konkretno rješenje za probleme djece poratnika.


Prema saopćenju Naše stranke, Gratz time predlaže iskorak u odnosu na dvogodišnju pat-poziciju u vezi sa slučajevima diskriminacije u obrazovanju u Republici Srpskoj. 

Kao federalni zastupnik će inicirati Federalnom ministarstvu obrazovanja i nauke da pokrene program mobilnosti nastavnog osoblja između dva entiteta, s fokusom na povratničke zajednice.

"Iz fonda koji bi to finansirao otvorili bismo prostor da nastavnici iz jedne zajednice idu u drugu. Time bismo napravili iskorak u smislu međuetničke komunikacije, ali i da se problemu pristupi kroz institucionalni mehanizam, a ne ad hoc, od mjeseca do mjeseca, od problema do problema. 

Zamislite koliku korist možemo imati od iskustava nastavnika iz jednoetničkih zajednica, koji odlaze u drugi grad i tamo podučavaju đake. 

Isto se može iskoristiti i za pomoć u svim mjestima gdje je diskriminacija u obrazovanju prisutna. Hajde da pomognemo zajednice koje su ugrožene i izolirane kroz jednu konkretnu akciju za dobrobit svih građana i građanki", rekao je Gratz.

-U Konjević-Polju su protesti počeli kad su povratnici naišli na diskriminaciju u zapošljavanju pri osnovnoj školi, manipulacijama sa sastavom školskog odbora, neravnomjernim finansiranjem zgrade škole u koju idu djeca iz bošnjačke povratničke zajednice u odnosu na druge škole u bratunačkoj opštini- Gratzove su riječi. 

-U trenutnim odnosima, svi udžbenici u RS-u su na jednom pismu i jednom jeziku, gotovo svi istog izdavača. Dakle, nije samo problem u nazivima jezika već što u praksi nema nikakvih napora da se učini iskorak i ponudi pravedno rješenje. Zovite predmet maternji jezik ako ćete time premostiti problem, ali se ne smije dogoditi da jedni imaju pravo na nešto a drugi ne, i to samo zbog svog imena i prezimena. Ne smije biti djece drugog reda u Bosni i Hercegovini- dodao je. 

U Bosni i Hercegovini postoje dva neprihvatljiva modela - segregacija đaka po etničkoj pripadnosti i asimilacija i nametanje stavova većinske zajednice manjini kroz obrazovni sistem. 

Vlast nije učinila ništa da to promijeni, naglašava Gratz i dodaje da iz faze osuda i velikih akademskih rasprava treba konačno preći u  konkretno institucionalno djelovanje.