BIZNIS

Alen Fave: Godinama smo radili na dolasku u BiH

EKSKLUZIV Glavni izvršni direktor "Porschea"

Sead NUMANOVIĆ

4.7.2015

S nešto više od 43 procenta udjela u tržištu Bosne i Hercegovine, koncern „Porsche", koji je uvoznik i distributer vozila grupacije „Wolksvagen", nije samo lider u našoj državi nego i cijelom regionu. S tim postotkom, BiH je u samom evropskom vrhu!

Stoga je pred novim rukovodstvom „Porschea" BiH, koji s prvim danom ovog mjeseca zastupa koncern WV, i zahvalno tržište lojalnih kupaca, ali i zahtjevan zadatak da procent poveća.

Odlučni tim

A zahtjevan je ponajviše zbog ukupne političke i ekonomske situacije.

Novinari su jučer u sarajevskoj Vijećnici mogli čuti brojne impresivne podatke, planove i ideje, ali i upoznati se s ambicioznim timom ljudi koji će u godinama pred nama slaviti ime „Porschea" čuvajući i brinući se o sve brojnijim kupcima. To je zasigurno tek dio razloga zašto je na ceremoniju promocije „Porschea" BiH došao lično glavni izvršni direktor „Porschea" Alen Fave (Alain Favay).

Po nacionalnosti je Francuz i cijeli svoj radni vijek proveo je u automobilskoj industriji.

- Od 2009. sam u „Wolksvagenu", a prije tri godine prešao sam u „Porsche Holding". Na poziciji sam glavnog izvršnog direktora cijele kompanije, a u upravi firme, gdje nas je četvero, zadužen sam za sve izvozne aktivnosti - kaže Fave na početku ekskluzivnog razgovora za „Dnevni avaz".

Koliko Vam je do sada stečeno iskustvo pomoglo na ovoj izuzetno odgovornoj i visokoj poziciji šefa holdinga?

- Naš je posao prilično kompleksan i apsolutno je neophodno da posjedujete značajno iskustvo. Prodaja automobila nije isto što i prodaja CD-ova ili knjiga, naprimjer. Ovdje se radi o vrlo kompleksnom proizvodu. Imate novo vozilo za koje morate naći kupca, pa staro vozilo koje trebate uzeti i ponovo prodati, veliki broj automobila koje morate servisirati, a za to trebate osigurati rezervne dijelove, radnu snagu, opremu i prostor za rad... Ako u bilo kojem segmentu nešto ne funkcionira, naš kupac neće biti zadovoljan, a to ne smijemo dopustiti, jer on neće kupiti naše vozilo.

Dakle, zaista se radi o vrlo kompleksnom poslu koji zahtijeva iskustvo, znanje i energiju.
Ipak, posao je vrlo zanimljiv, dinamičan i uzbudljiv i vrlo lako možete ostati 25 ili 30 godina u njemu, a da vam ne bude ni zamorno ni dosadno.

Ostvaren cilj

BiH je posljednja u regionu došla na red za preuzimanje. „Porsche" je već godinama prisutan u Srbiji, Makedoniji... Šta je razlog da je BiH tek na kraju preuzeta od „ASA Groupa"?

- Godinama smo radili na ovom preuzimanju. Naš cilj uvijek je da smo prisutni u svakoj državi. Kako ste rekli, u jugoistočnoj Evropi već odavno smo prisutni i naravno da nam je uvijek bio cilj da smo i ovdje. No, trebalo nam je vremena da uvjerimo „ASA Group" da nam proda ovu svoju djelatnost. Za to uvijek treba malo više vremena, ali smo se na kraju dogovorili i, evo, tu smo.

Put dovde također je tražio vremena. Htjeli smo osigurati da tranzicija prođe što bezbolnije, da kupac ne osjeti nikakve promjene i da ostane naš zadovoljni korisnik. Mislim da smo u tome uspjeli i od 1. jula smo i na tržištu BiH.

Koliko će ASA ili „Prevent" biti prisutni u vašim aktivnostima?

- Što se distribucije vozila tiče, a to je naša primarna zadaća, nećemo imati neku posebnu relaciju s Grupacijom ASA. Moguće je da ćemo sarađivati s nekim dijelovima te kompanije na području BiH u nekim segmentima.

Procent udjela vašeg holdinga u tržištu automobila u BiH dosta je visok. Šta je ciljani procent? Zasigurno više od 43 posto?

- Kako sam već rekao, period tranzicije iskoristili smo i da osiguramo da apsolutno nema nikakvog poremećaja i da distributivna mreža funkcionira na zadovoljstvo naših korisnika. Za nas je 43 posto sasvim dobar rezultat koji moramo očuvati. Hoćemo osigurati i nastavak dobrih servisa koje pružamo kupcima, a sve kako bismo očuvali i opravdali moto. A on kaže da sve što radimo mora rezultirati maksimalnim zadovoljstvom kupca.

Kada su dileri vaših vozila u pitanju, širom BiH, kakvi su planovi „Porschea" BiH? Hoće li se ta mreža smanjivati, povećavati...

- Ne! I u tom segmentu želimo osigurati uspješan nastavak. Ne dobivate udio u tržištu od 43 procenta tek tako. Ako imamo takav rezultat zbog odličnog rada i dobre mreže dilera, ako želite da odlična saradnja s njima ostane i bude unaprijeđena, onda se mreža ne treba smanjivati.

Mi želimo da se naši partneri razvijaju i napreduju zajedno s nama. I mi ćemo se i dalje truditi da distributivna mreža bude razvijena i stalno na usluzi kupcima.

 Susret s radnicima

Hoćete li i u kojoj mjeri koristiti postojeće firme u BiH za nabavku određenih rezervnih ili drugih dijelova za vozila koja prodajete?

- One nas zanimaju kao potencijalni kupci, stoga ćemo komunicirati i s njima, kao i s drugim kupcima. S obzirom na to da imamo razvijenu mrežu proizvodnje i dostave dijelova, ne smatram da nam trebaju posebni ugovori i dobavljači iz BiH za to. Ali, nas i te firme zanimaju kao naše mušterije.

Koliko često ćete posjećivati BiH sada kada je postala dio porodice „Porsche"?

- Lično, bilo mi je vrlo bitno da sam došao u BiH. Iza nas je izuzetno zahtjevan proces pregovora i priprema i presretan sam što smo sve uradili na najbolji mogući način. Uz ostalo, sreo sam se i s radnicima i razgovarao. Veoma mi je drago da smo dobili tako kvalificiran i sposoban tim ljudi koji će raditi za nas. Želio sam pokazati da smo zahvalni na tome i da tim želimo integrirati u našu ukupnu organizaciju. Siguran sam da će biti uspješni dio naše strukture.

Plan mi je dolaziti barem jednom godišnje ovdje.

 A je li vam plan da otkupite zgradu ASA-e koju sada iznajmljujete od njih? Ili da napravite vlastitu?

- Ne. Da nam je to bila namjera, već bismo taj posao završili. U okviru pregovora sa ASA-om dogovorili smo da ćemo taj prostor iznajmljivati i tako će ostati.

Poslovna tajna

Koliko je koštala kupovina ovog biznisa od „ASA Groupa"?

- Ah! Žao mi je što vam moram reći da takve podatke ne objavljujemo. Na to nas obavezuje i sporazum o povjerljivosti koji imamo ne samo sa „ASA Groupom" nego i drugima, tako da nisam u mogućnosti odgovoriti na ovo pitanje.

Fabrika vozila u Vogošći

- „Porsche" ima odlične odnose s „Wolksvagenom" i mi tijesno sarađujemo. No, na Vaše pitanje imamo li saznanja o eventualnim planovima da se obnovi proizvodnja u Vogošći, ipak ne mogu dati odgovor. Ne znam da li i kakvih eventualnih planova VW ima kada je ta fabrika u pitanju i o tome ćete morati razgovarati s njima.