Roditelji učenika i nastavnici u osnovnim školama u KS ustali su protiv ukidanja svih razreda u kojima je manje od 18 učenika, a što je jučer najavio ministar za obrazovanje, nauku i mlade KS Elvir Kazazović (SDA).
Radna mjesta
Osim zabrinutosti roditelja, koji se boje da u razredima s više učenika nastavnici neće moći posvećivati djeci dovoljno pažnje, u strahu su i sami prosvjetari koji će ostajati bez normi, odnosno radnog mjesta.
Na jučerašnjem sastanku ministra Kazazovića i predstavnika Sindikata osnovnog obrazovanja KS najavljeno je da bi u naredne tri godine moglo biti spojeno oko 140 odjeljenja, a novi razredi brojat će više od 30 đaka. Ministar je u okviru mjera racionalizacije čak najavio i spajanje nekih škola.
Direktor OŠ “Nafija Sarajlić” Zijad Numić rekao nam je da u toj školi postoje odjeljenja koja imaju manje od 20 učenika, pa će, prema najavama, biti prinuđeni smanjiti broj odjeljenja sa 24 na 20.
Optimalan broj
- Morat ćemo učiniti sve da ublažimo pritisak roditelja, ali i nastavnika koji će izgubiti nastavnu normu. Najbolje bi bilo da se ukupan broj učenika u školi podijeli brojem 24, odnosno optimalnim brojem učenika u jednom odjeljenju, i na taj način školi dozvole koliko može imati odjeljenja - rekao je Numić.
Kako nam je kazala Mirsada Jaganjac, pedagoginja iz OŠ “Isak Samokovlija”, djeca vrlo teško podnose transformacije odjeljenja.
Bolje je raditi s manjim brojem djece
Marija Vajdec, pedagoginja OŠ “Aleksa Šantić”, podržava rad s manjim brojem učenika.
Kaže da je bolje raditi u odjeljenju s manje djece.
- Tada je izraženiji individualni pristup, a posebno je to bitno kada u odjeljenjima postoje djeca s preprekama u razvoju. Kada u odjeljenju imate više od 25 učenika, onda nastavnici više pristupaju pismenim provjerama, a učenici se rjeđe ocjenjuju, što nije dobro - kazala je Vajdec.