AUTO-MOTO

Unikatni Mercedes "Rudy" u Sarajevu

Od starog do potpuno novog automobila

A. UZUNOVIĆ

8.5.2015

Restauracija starih automobila nije nešto što gledamo na kablovskoj televiziji i zamišljamo da se radi u Bosni i Hercegovini. Ipak, Italijan sa prebivalištem u Sarajevu, Enriko Sforza restaurirao je Mercedesa Pagodu R107 iz 1986. godine, a kompletan posao rađen je u BiH.  

Enriko je automobil kupio u SAD-u, nakon čega je Mercedes preko Atlantika prešao brodom, odakle je šleperom prevezen u Sarajevo, gdje je ponovo "rođen". Enrikova djevojka je dala ime Mercedesu "Rudy". 

"Ovaj automobil je proizvođen od 1985. do 1989. godine. a u odnosu na evropski, američki model imao je četiri fara i produženi branik. Tada je bio statusni simbol i koštao 120.000 njemačkih maraka, novac za koji su se mogla kupiti dva apartmana", kazao je Enriko za portal "Avaza". 

Mehanika i kromiranje rađeni su u Sarajevu kod Dine Dedića i Senada Kljahu, tapaciranje instrument table telećom kožom uradio je Goran Arsenić iz Kotor Varoši, dok je portfile uradila sarajevska štamparija "Garmond". Također, farbanje je rađeno u Sarajevu kod Almira Zulića koji je boju nanosio šest puta, nakon čega je automobil četiri puta prelakiran. 

wp-20150507-16-55-51-pro

Portfile kojim će automobil biti predstavljen na susretu old tajmera (Foto: Avaz)

Kako kaže Enriko, restauracija ga je koštala od 10.000 do 12.000 KM, što je dva ili tri puta manje u odnosu na cijenu u Njemačkoj ili njegovoj Italiji. 

"U BiH se može dobro raditi. Budućnost restauracije automobila je ovdje jer se bh. tržište razvija, dok su se evropska zasitila. 

Enriko procjenjuje da, zavisno od stanja, Mercedes Pagoda sa američkog tržišta sada vrijedi od 15.000 do 30.000 eura, a nakon reustaracije ovakav model bi se mogao prodati za cifru of 40.000 do 45.000 eura. 

Ljubav prema automobilima naslijedio od oca

Enriko nije oduvijek bio zaljubljenik u četverotočkaše, a zanimanje za automobile, naročito Mercedese, naslijedio je od oca. 

"Tata je 1981. kupio Mercedesa 123. 200D, 77. godište, a vozio ga je do 2004. nakon čega je stajao u garaži", ispričao je Enriko. 

Nakon očeve smrti, porodica je odlučila dati na otpad stari Mercedes koji dugo nije bio ni paljen. 

"Čovjek je došao da kupi Mercedes za 200 eura i vozi na otpad. Kada smo napunili gume i stavili akumulator i okrenuo ključ, odjednom su mi se otvorile oči jer je upalio iz prvog pokušaja iako je prešao 370.000 kilometara. Okrenuo sam se prema bratu i rekao 'sada tata misli, ako sam ja umro, neće on'. Rekao sam čovjeku koji je došao po automobil da ćemo još razmisliti, a ubrzo sam ga restaurirao i sada je u odličnom stanju", kazao je Enriko dodavši da je nakon toga dobio dosta ponuda da proda ili iznajmi stari Mercedes za svadbe i druge događaje. 

share2015-03-12-4b82c57633fa8c33cabd4e414d5428db32a326e49b8601600e69bd0dfac1233e-picture

Prvi restaurirani automobil - Mercedes 123. 200D

Ističe da restauracija automobila košta, ali i da se u neke stvari vrijedi uložiti. 

"Zadovoljstvo koje čovjek dobije kada nađe sve dijelove i vozi takvo auto ne može se opisati", kaže Enriko koji će svog ljubimca predstaviti na susretima old tajmera koji se ovog vikenda održavaju u glavnom gradu BiH. 

Sarajevska raja

U glavni grad BiH ga je doveo posao, a tu živi već nekoliko godina. 

"Sarajevo je kao grad velika raja. Sviđa mi se opuštenost i gostoprimstvo ovdašnjih ljudi, a jedino što mi nedostaje je malo više sunca. Rođen sam na italijanskoj obali gdje, kada otvorim prozor, uvijek me dočeka sunčano vrijeme.

Karakteristike Mercedes Pagoda R107

  • 5600 kubika 
  • 230 konja
  • 169 kilovata
  • 86. godište
  • 90 litara rezervoar
  • 4 brzine automatik
  • 8 cilindara
  • 13-15 litara potrošnja - benzinac
  • 15 inči širina felgi