AUTO-MOTO

Doviđenja, zimo!

SAVJETI Pripremite automobil za ljepše vrijeme

Redakcija

21.4.2015

Konačno je prošla zima. Minusi, snijeg, led, so na cesti... sve je to vašem automobilu predstavljalo napor, pa je dolaskom ljepših dana limenom ljubimcu potrebno priuštiti niz kozmetičkih zahvata kako posljedice zime ne bi ostavile traga na njemu.

Dosta toga možete obaviti i sami, ali, ako je potrebno, potražite pomoć servisa, jer je svaki eventualni problem koji vuče korijen iz zime bolje što prije riješiti.

Podno pranje

Ovo je pod broj 1. Koliko su pijesak i so korisni za sigurnost vožnje po snijegu i ledu, toliko su štetni za limariju i lak automobila. So, zapravo, nagriza sve komponente automobila i tako stvara plodno tlo za koroziju. Od nekih vrsta soli stradaju i gumeni ležajevi, vijci, spojevi...

Zato je neophodno, kada više nema snijega, temeljito oprati automobil u ručnoj praonici, jer automatska neće dobro saprati so koja se nakupila u zabačenim dijelovima. Ovdje se preporučuje podno pranje.  

Pažnju treba obratiti i na unutrašnjost, u koju je tokom zime na cipelama uneseno dosta snijega i soli, a čije taloženje šteti materijalima.

Akumulator

Tokom zime akumulator je izložen prevelikom opterećenju i moguće je da su mu niske temperature smanjile kapacitet. Zato treba provjeriti njegovo stanje. Neophodno je provjeriti ćelije akumulatora, koje ne smiju biti suhe, a majstori preporučuju i da se skinu i očiste kleme baterije da ne bi dolazilo do prekida struje.

Klima-uređaj

Klima-uređaj je tokom zime obavio mnogo posla na grijanju kabine, odmrzavanju i čuvanju stakala od zamagljivanja. Loše održavanje klima-uređaja uzrokuje razvoj bakterija i gljivica, što šteti zdravlju putnika, pa bi stoga bilo pametno nakon zime promijeniti filter klime, jer začepljen slabi učinkovitost ventilacijskog sistema. Neće škoditi ni dezinfekcija posebnim sprejem kako iz ventilacionih otvora ne bi dolazio neugodan miris. Ako to niste dugo radili, potrebno je provjeriti nivo ulja i plina u sistemu za klimatizaciju.

 Brisači

Zima je loše utjecala i na brisače, kojima vozači na jutarnjim minusima često skidaju snijeg i led s vjetrobranskog stakla. To je pogrešno, jer šteti metlicama brisača i njihovoj gaznoj površini. Provjerite metlice i, ako treba, zamijenite ih.

Rashladna tekućina

Kada ugrije sunce, motor treba hladiti. Većina automobila ima mjerač rashladne tekućine, ali ako vaš nema, podignute haubu i provjerite njen nivo da vas u vožnji u gužvi pri toplom vremenu ne bi zaboljela glava. Poklopac otvorite kada je motor hladan jer otvaranje kada je automobil zagrijan može biti opasno.

Antifriz sadrži inhibitore korozije pa na njega ne treba misliti samo zimi već je dobro provjeriti njegov nivo i tokom toplijih mjeseci kako bi se izbjegli skuplji kvarovi.

Oštećenja

Ako primijetite sitna oštećenja na limariji, što prije ih sanirajte da ne bi došlo do ozbiljne korozije koja će zahtijevati veće (i skuplje) intervencije. Širit će se, a lak će pucati. U boljim prodavnicama autodijelova može se naći pribor pomoću kojeg sitna oštećenja možete popraviti i sami. A ako su veća, riješite ih dok je vrijeme. I dok je jeftinije.  

Gume

Tačno, većina nas nema novca da s promjenom sezone osigura nove gume, zimske ili ljetne, no, krenite od činjenice da korištenjem zimskih guma u ljetnom periodu niste uštedjeli ništa, samo ste ih učinili mnogo neučinkovitijim za sljedeću zimu. I morat ćete prije kupiti nove. A osim toga, zimske gume u ljetnim uvjetima nisu tako dobre i sigurne za vožnju po pitanju kočenja i upravljanja. Troše se veoma brzo i ne prianjaju dobro za asfalt.

Kada nastupe više temperature, uskladištite pravilno zimske gume (na neko mračno mjesto bez prisustva hemikalija) i montirajte ljetne. Ko to sebi može priuštiti, dobro je imati i dva kompleta felgi, jedne za ljetne, a druge za zimske gume.

Prilikom zamjene guma nije loše obaviti centriranje trapa ako je to potrebno, jer će ono sačuvati ljetne gume jer će se trošiti ravnomjerno.