GLOBUS

NAMJERNO SRUŠIO AIRBUS A320 Kopilot ubica ručno podesio autopilot da se avion zabije u planinu!

Istraga o stravičnoj nesreći u Alpama

Autor:A. Vr. - Al. Ti. - D. K.

26.3.2015

21:00 Kopilot Lubitz bio je član i privatnog pilotskog kluba.

Peter Reucker, jedan od članova kluba, kazao je da je Lubitz bio sretan kada je dobio posao u Germanwinsgu.

„Bio je izuzetno sretan što mu ide dobro. Tada je odisao pozitivnošću“, kazao je Reucker. 

20:54 Istražilačke i spasilačke ekipe provele su dan u izuzetno teškim uslovima na francuskim Alpima. Mjesto gdje se srušio avion Airbus A320 nepristupačan je kopnenim putem, pa se moraju koristiti letjelice poput helikoptera ili aviona.

mjesto-gdje-je-pao-avion

Foto: Agencije (Težak dan za istražilačke i spasilačke ekipe)

19:46 Više od 100 članova rodbine i prijatelja nastradalih žrtava stiglo je u malo selo Seyne-les-Alpes, koje se nalazi u blizini mjesta gdje se avion srušio.

19:33 Istražitelji su pretražili obje kuće u vlasništvu Lubitza - i u Dusseldorfu i u Montabauru, javila je agencija AFP.

19:15 Automatski pilot aviona Airbus A320 podešen je prije poniranja na visinu od 30 metara, što je najniža moguća vrijednost, pokazuju podaci specijalizovanog servisa za praćenje avionskog saobraćaja.

Francusko tužilaštvo saopćilo je da se kopilot Lubitz zaključao u pilotskoj kabini, izvršio podešavanje automatskog pilota i pokrenuo poniranje sa visine od 11.500 metara do trenutka udara u planinu, na visini od oko 900 metara.

Online servis "Flightradar 24" saopćio je da njegova analiza pokazuje da je neko promijenio zadatu visinu aviona i unio najniže moguće podešavanje od 30 metara.

- Između 9.30 sati i 52 sekunde i 9.30 sati i 55 sekundi vidi se da je autopilot ručno podešen sa 11.500 metara na 30 metara, a devet sekundi kasnije avion je počeo 'otvoreno spuštanje' sa tim podešavanjem autopilota - rekao je izvršni zvaničnik ovog švedskog servisa Fredrik Lindal.

On je naveo da je "Flightradar 24" dostavio ove podatke francuskim istražiocima na njihov zahtjev. Francuska istražna agencija BEA nije bila dostupna za komentar.

19:12 Roditelji kopilota Andreasa Lubitza, osumnjičenog da je namjerno srušio avion, saznali su za njegovu ulogu u nesreći malo prije nego je ta informacija saopćena svijetu.

Roditelji su bili šokirani viješću, a kada su ih istražioci dovezli na mjesto nesreće, odvojili su ih od drugih porodica i predali francuskim kolegama na ispitivanje.

Lubitzov otac je uspješni biznismen, a majka profesorica klavira. Njihova kuća u Montabauru vrijedi pola miliona eura. 

18:26 Kompanija Germanwings saopćila je da su njeni uposlenici zapanjeni informacijama da je avion namjerno srušen.

- Niko od nas nije mogao ni pomisliti da bi se takva tragedija mogla dogoditi u našoj firmi - rekli su uposlenici.

18:22 Lokalna vlada u Dusseldorfu saopćila je da su posljednje sigurnosne provjere nad Lubitzom obavljene 27. januara, i tada nije pronađeno ništa neobično, javio je Associated Press. Vlada je također saopćila kako je kontaktirala i nadležne vlasti u Bremenu, gdje je Lubitz pohađao školu letenja, kao i one u Montabauru, njegovom rodnom gradu. Provjere su se odnosile na njegov kriminalni dosije.

istazitelji

Istražitelji iz Lubitzeve kuće u Dusseldorfu iznose kutiije sa dokumentima i druge predmete

18:07 Njemačko državno tužilaštvo saopćilo je danas da policija vrši pretres objekata u Dusseldorfu i na ostalim lokacijama u potrazi za dokumentima i dokazima poslije izjave francuskog tužioca da je kopilot aviona Airbus A320 namjerno oborio letjelicu.

Tužilac Krištof Kumpa rekao je da pretresi još traju i da će biti potrebno određeno vrijeme za proučavanje materijala. On nije saopćio više detalja.

Reutersovi izvještači ispred prodične kuće kopilota Andreasa Lubitza javili su da policajci ulaze u objekat i izlaze sa kartonskim kutijama.

17:00 Njemačka kancelarka Angela Merkel u posebnoj izjavi za javnost danas je kazala da su je najnovije informacije o padu Airbusa duboko potresle.

"Teško je reći koliku je patnju ova katastrofa donijela porodicama. Danas smo primili vijest da je ova tragedija poprimila novu, nemjerljivo neshvatljivu dimenziju", rekla je vidno šokirana kancelarka.

angela-123

Angela Merkel: Vidno šokirana kancelarka

16:25 Nove informacije izlaze na vidjelo oko kopilota. Naime, kako prenosi Telegraph, Lubitz se prije sedam godina povukao iz obuke za pilota jer je bolovao od depresije

16:20 Norvežani žele da u kokpitu aviona ostanu dvije osobe zbog sigurnosnih razloga. Kada jedna osoba napusti kokpit, dvije će morati ostati unutra. Cijene letova će zbog toga poskupjeti, a odluka na snagu stupa već sutra

15:50 Mediji u Njemačkoj su objavili fotografiju nove kuće kopilota koji je odgovoran za smrt 150 putnika u avionskoj nesreći. Naime, kako se može vidjeti ispred rezidencije Andreasa Lubitza se nalazi veliki broj policije.

kuca-andreas-1

Policija ispred kuće Andreasa Lubitza

15:25 Prvi čovjek Germanwingsa Thomas Winkelmann je potvrdio da je Lubitz prije sedam godina svoje školovanje prekinuo na osam mjeseci, pa se ponovo vratio.

- To je istina, ali još ne znamo gdje je bio to vrijeme. Normalno je da neko uzme pauzu jer je naš program jako zahtjevan. Međutim, kada se vratio u školu, Lubitz je ponovo morao ponoviti sve testove.

15:15 Izvršni direktor Lufthanse Carsten Spohr je izjavio kako je šokiran i potresen dešavanjima u Francuskoj.

"Ovo je daleko najužasniji događaj u historiji kompanije. Bez obzira na sigurnosne propise, bez obzira na to koliko visoko postavili letvicu, a imamo nevjerovatno visoke standarde, ne postoji način za isključiti takve događaje', rekao je Spohr i dodao:

"Mi svoje zaposlenike biramo vrlo, vrlo pažljivo, rekao je Spohr i dodao da uprkos padu ima povjerenje u obuku i treninge pilota Lufthanse i Germanwingsa. Dodao je da su postupci osposobljavanja ispravni, ali će ipak biti preispitani", kazao je Spohr.

spohr-1

Čelni ljudi Lufthanse: Sa današnje konferencije za novinare

Također, na današnjoj konferenciji za novinare Spohra su novinari pitali i je li pilot napravio pogrešku kada je napustio kokpit, a odgovor je bio da nije. Rekao je i da u najgorim noćnim morama nisu mogli zamisliti da će se nešto ovako dogoditi u njihovoj kompaniji. Još nema naznaka koji je bio kopilotov motiv za ovakav potez.

Spohr se osvrnuo se i na pitanje sigurnosti kokpita.

"Ono što se dogodilo je tragični pojedinačni događaj. Mi pokušavamo riješiti zagonetku. Nijedan sistem nije mogao spriječiti takav događaj,' rekao je i dodao da su kao odgovor na terorističke prijetnje ojačana vrata kokpita tako da se 'ne mogu otvoriti ni oružjem, te da ih mogu otvoriti samo piloti pomoću koda koji napamet zna cijela posada.

14:50 Lubitz je iza sebe je imao 630 sati leta, a u kompaniji je zaposlen u septembru 2013. godine.

Danas je rečeno i kako nema nikakvih naznaka da je kopilot bio povezan s teorističkim skupinama, ali nakon objave identiteta na Facebooku osvanula stranica na francuskom jeziku nazvana Podrška Andreasu Lubitzu, junaku Islamske države.

Samo nekoliko minuta nakon objave identiteta kopilota koji je u smrt odveo sebe i još 149 ljudi negov Facebook profil je deaktiviran.

U međuvremenu, škola letenja u kojoj je bio član odala mu je priznanje stavljanjem crne vrpce na svoju početnu stranicu, javlja Reuters.  Članovi kluba Luftsportclub Westerwald rekli su da je njegov san od tinejdžerskih dana bio letjeti.

Komšije su ga opisali kao prijateljski nastrojenu osobu koja je slijedila svoje snove.

14:06 Njemačka policija u Montabauru ne dozvoljava mnogobrojnim svjetskim medijima da se približe kući u kojoj je živio Andreas Lubitz, kopilot koji je ubio 150 osoba!

13:52  Andreas Lubitz bio je veoma mlad i neiskusan, te je sa svojih 28 godina iza sebe imao svega 630 sati letenja. U poređenju sa njim, pilot Patrik S. bio je daleko iskusniji. Bio je pilot više od 10 godina, a iza sebe je imao 6.000 sati letenja, javljaju agencije.

policija-ispred-kuce11

Policija ispred kuće Andreasa Lubitza

Njemački mediji navode da je Lubitz u "Germanwings" stigao direktno 20013. godine iz "Lufthanzinog" centra za obuku pilota u Bremenu. Porijeklom je iz Montabaura, grada u njemačkoj pokrajini Rajna-Palatinat.

Pilot Patrik S, otac dvoje djece, pridružio se "Germanwingsu" u maju 2014. godine. Prethodno je radio u kompaniji "Kondor".

13:41 Porodice pilota i kopilote stigli su na mjesto nesreće, javljaju agencije. Porodica i rodbina pilota su odvojeni od porodica ostalih žrtava aviona da ne bi došlo do incidenta i međusobonog sukoba.

13:18 Kopilot koji je srušio Airbus A230 nije bio na listi terorista, saopćio je francuski tužitelj. Više informacija o Andreasu Lubitzu će znati od vlasti u Njemačkoj.

- Normalno je disao, stekli smo dojam da je normalno disao i nije paničario. Ne znamo koje je vjere bio, ali mislim da to nije pravi razlog rušenja aviona, rekao je Robin.

13:08 Francuski tužitelj Brice Robin je saopćio da se kopilot koji je namjerno oborio avion se zvao Andreas Lubitz! Također, kako prenose mediji, ispunio je svoj san iz djetinjstva da postane pilot.

andreas-lubitz

Andreas Lubitz

13:06 Francuski tužitelji došli su do informacija iz kokpita i rekli su da je kopilot započeo sam slijetanje, nakon što je glavni pilot iz neobjašnjivih razloga izašao iz kabine.  Također su tužitelji potvrdili da je kopilot bio živ do udara u Alpe.
 
12:55 U toku je press konferencija u Marseilleu. Tužitelj Brice Robin otkrio je detalje posljednjih minuta kobnog leta Germanwingsa

Imamo snimku razgovora iz kokpita zadnjih pola sata leta. Kopilot i pilot prvih su 20 minuta razgovarali potpuno normalno, a onda je pilot izdao poruku da će avion "brzo sletjeti u Düsseldorf".

robin11

Francuski tužitelj Brice Robin

U tim trenucima kapetan je zamolio kopilota da preuzme upravljanje aviona i nakon toga se čulo guranje sjedala prema vratima kokpita. Kopilot je zatim počeo spuštati avion. Namjerno? Svakako, to se ne može napraviti automatski...

U zadnjim trenucima leta kapetan je molio kopilota da ga pusti unutra...

piloti

12:51 Kako javljaju svjetske agencije kopilot je namjerno oborio avion!

12:39 Lufthansa i Germanwings ne žele objaviti identite pilota, ali za to se pobrinuo njemački Bild. Oni tvrde da se kapetan aviona zvao Patrick S, inače otac dvoje djece. Kopilot je imeo bilo Andreas L. i dolazi iz Montabaura.

12:36 Njemački državni tužitelj je službeno potvrdio - u trenucima kada je avion padao, u kokpitu je bio samo jedan pilot!

pilot-germanwings-797687s1

12:05 Prema pisanju francuskih medija, istraga o padu aviona krenula je u poptuno drugom smjeru nakon što je preslušavanjem snimke iz kokpita otkriveno da su se pilot i kopilot uoči pada posvađali, piše Mirror.

Četiri stručnjaka iz Inteprola pridružila su se francuskim istražiteljima koji pokušavaju shvatiti zašto se jedan od pilota zaključao u pilotsku kabinu. U jednom trenutku je onaj koji je ostao u kabini navodno stolicom blokirao vrata.

Piloti su na njemačkom jeziku vikali jedan na drugog, nakon čega je onaj koji je bio van kabine pokušao razbiti vrata.

Podsjetimo, kapetan Airbusa A320 imao je 6000 sati letenja iza sebe, a njegov kopilot 630 i tek se pridružio Germanwingsu. Još nije poznato koji od njih je bio zaključan u kokpitu.

10:45  Samo nekoliko sati nakon što su francuski istražitelji objavili da su preslušali audiozapis iz kokpita u njemačkom Airbusu koji se sa 150 putnika i članova posade u utorak srušio u francuskim Alpima, počeli su da cure detalji o sadržaju snimka iz crne kutije.

Crna kutija aviona "Airbus A320" njemačke aviokompanije "Germanvings" je prilično oštećena, ali zbog njene izuzetne otpornosti koja može da izdrži i eksploziju bombe trebalo bi da istražitelji mogu da čuju šta je snimljeno tokom leta u kabini, smatra britanski stručnjak Richard Vestkot.

Ključno pitanje ostaje da, ako je avion kompanije "Gžermanvings" gubio visinu nekih desetak minuta, zašto piloti nisu pozvali u pomoć, prenosi BBC.

Ukoliko se oni nisu oglasili, istražitelji će moći da zaključe da su se onesvijestili, a to sugeriše da je u avionu došlo do drastične promjene pritiska, smatra Vestkot.

10:10  Lufthansa, vlasnica Germanwingsa, nije potvrdila informacije iz izvora bliskog istrazi po kojima je jedan od dva pilota ostao za upravljačem, dok je drugi ostao blokiran izvan pilotske kabine.

Kopilot Airbusa Germanwingsa koji se srušio u utorak u francuskim Alpama zaposlen je u septembru 2013. u toj avionskoj kompaniji, a imao je iza sebe 630 sati leta, objavila je u četvrtak Lufthansa.

'Učinit ćemo sve da dobijemo više informacija i nećemo sudjelovati u nagađanjima. Istraga o uzrocima nesreće povjerena je kompetentnim tijelima', kazao je sa svoje strane Germanwings.

Pilot je imao više od deset godina iskustva te više od 6.000 sati leta na letjelicama Airbusa, objavio je Germanwings već u utorak.

airbus-commemoration11

09:29 U trening videu koji je prošle godine objavljen na YouTube-u, a koji je pripremio Airbus, demonstrirano je kako piloti mogu osigurati kokpit da niko drugi ne može ući.

Pet i pol minuta dugi uradak objašnjava mehanizme koji osiguravaju siguran rad aviona i kako ih posada može 'nadjačati' ako piloti izgube svijest. Međutim, mehanizam omogućava pilotu ili kopilotu da blokiraju ulazak kolegama iz primjerice opreza.

Mjere sigurnosti Airbusa, koje postoje i kod drugih proizvođača zrakoplova, su, vjeruje se, pridonijele padu leta Germanwingsa 4U 9525 u francuskim Alpama u utorak.

Naime, neimenovani vojni izvor izjavio je za New York Times kako snimke zvukova iz pilotske kabine otkrivaju da je jedan od pilota u vrijeme pada bio izvan kabine. Pilotska kabina bila je zaključana i nije se mogao vratiti u nju.

09:01 Jedna od većih enigmi kod pada Airbusa Germanwingsa jest zašto piloti nisu javili ništa što se događa s avionom iako su padali 18 minuta.

Instruktor letenja Boris Popović kaže, uz napomenu da su to sve nagađanja, da je moguće da nije radila radioveza ili su pak piloti bili onesposobljeni.

- Do prekida radioveze moglo bi doći u slučaju požara, a najgore je ako do toga dođe ispod pilotske kabine gdje su smješteni svi uređaji, kazao je Popović za dnevnik.hr.

Piloti bi pak mogli biti onesposobljeni u slučaju pucanja vjetrobranskog stakla kad dolazi do eksplozivne dekompresije.

Popović ne vjeruje da je riječ o terorizmu jer je avion predugo padao.

08:22 Putnici aviona kompanije “Germanwingsa”, na letu 4U9525, možda nisu bili svjesni šta se događa kada je avion počela da pada.

Pad pritiska u avionu mogao je da izazove hipoksiju kod putnika i članova posade, koja uslijed naglog pada nivoa kiseonika u ćelijama i tkivima može da izazove vrtoglavicu, pa čak i da podstakne na smijeh.

Hipoksija u ekstremnom obliku može da utiče na gubitak svijesti o onome što se događa u okolini, zbog čega su putnici mogli imati pogrešan osjećaj da je sve u redu dok su upadali u stanje omamljenosti.

airbus-commemoration22

07:56 New York Time objavio je kasno u srijedu, prenoseći riječi neimenovanog istražitelja, kako snimke zvukova iz pilotske kabine njemačkog aviona, koji se u ponedjeljak srušio u francuskim Alpama, pokazuju da je jedan od pilota napustio pilotsku kabinu i nije se u nju mogao vratiti prije početka pada avion.

Istražitelj je izjavio kako je do tog trenutka komunikacija između pilota bila rutinska.

"Čovjek izvana prvo je lagano kucao na vrata, ali nije bilo odgovora. Zatim je vrata udario snažnije, ali bez odgovora", izjavio je istražitelj za New York Times dodavši kako zvukovi upućuju na to da je pilot pokušavao razbiti vrata kako bi se vratio u pilotsku kabinu.

U srijedu su pronađene crne kutije iz aviona, a istražitelji kažu da će njihova analiza potrajati sedmicama ili čak mjesecima. Iznijeli su precizne podatke o toku kobnih trenutaka.

ger1-797414s1

07:04  Posljednji put kontroli leta piloti su se javili u 10:30 sati, poslije toga je avion počeo gubiti visinu, a u 10:41 je udario u planinu, što znači da jučerašnje informacije o vremenu pada nisu bile tačne. Rekli su da vremenski uvjeti bili uobičajeni, ali svejedno se provjerava jesu li utjecali na pad aviona. Francuski istražitelji ne znaju ni razlog polusatne odgode polijetanja iz Barcelone.

Danas se očekuje dolazak članova porodica poginulih putnika na mjesto nesreće.

Podsjećamo, Airbus A320 njemačke niskobudžetne avionske kompanije Germawings srušio se u utorak u zabačenim francuskim Alpama pri čemu je poginulo svih 150 putnika i članova posade, uključujući 16 školske djece.

PREPORUČUJEMO Fehret i Emira iz BiH među žrtvama tragičnog leta, vraćali se sa utakmice Barcelona - Real