GLOBUS

AIRBUS A320 NIJE EKSPLODIRAO U ZRAKU "Piloti su ubijeni, željeli da umru ili su bili u nesvijesti"

Iz crne kutije izuzet upotrebljiv audio snimak

Redakcija

25.3.2015

22:15 Novi dokazi ukazuju da je neobjašnjivo poniranje aviona Germanwingsa trajalo najmanje 18, a ne osam minuta kako se ranije govorilo, tvrdi Independent.

Francuska ministrica Ségolène Royal rekla je kako je posada Airbusa A320 prestala odgovarati putem radija u 10.30 sati kada je avion bio iznad Sredozemlja.

Independet piše da je avion udario u strme francuske Alpe ubrzo nakon 10.48 sati, a da je tih 18 minuta od gubitka kontakta postupno ponirao. Za to vrijeme avion nije poslao nikakav signal za uzbunu.

Royal je rekla kako su događaji u kokpitu aviona između 10.30 i 10.31 sati ključni, odnosno da bi mogli pomoći u rješavanju misterija.

Brojnim nagađnjima na kraj bi mogla stati analiza crnih kutija. Jedna od njih je pronađena i prebačena nedaleko Pariza, a, iako oštećena, dužnosnici vjeruju da će biti iskoristiva.

O opsegu štete na kutiji ovisi hoće li misterij pada avion biti riješen za samo nekoliko sati ili nekoliko dana.

20:26 Poznata je detaljna vremenska linija događaja. Naime, piloti su se posljednji put javili u 10:30 sati, a poslije toga zrakoplov je počeo gubiti visinu, da bi 11 minuta kasnije udario u planinu.

Ovi podaci znače da jučerašnje informacije nisu tačne, a još uvijek je nepoznat i razlog polusatne odgode polijetanja iz Barcelone. 

2015-03-25-new-8083753-i3

Jedna od mnogobrojnih krhotina aviona

19:26 Stručnjaci raspravljaju o teorijama nesreće, a one sežu od tehničkih problema do samoubistva pilota. Ono što brine stručnjake je što piloti nisu poslali SOS poziv iako je avion padao oko 900 metara za minutu, što je znatno manje od 1.500, koliko pada kada otkažu sistemi. 

"Ako piloti nisu spriječili rušenje aviona, to znači da su ubijeni, željeli da umru ili su bili u nesvijesti", kazao je neimenovani stručnjak, piše dnevnik.hr. 

Jedan od mogućih scenarija je da su piloti pali u nesvijest uslijed hipoksije, odnosno smanjenja opskrbne mozga kisikom. Takav scenario je moguć ako dođe do pada pritiska, a maske za kisik ne rade. Upravo takva nesreća odnijela 121 ljudski život 2005. godine na Heliosovom letu 522.

19:16 Kolika je bila silina udarca najbolje govori činjenica da je oklop crne kutije oštećen toliko da je ispala memorijska kartica, koja još uvijek nije pronađena. Oklopi crnih kutija su dizajnirani da izdrže i najteže udarce. 

18:24 Jouty je kazao da trenutno nema „ni najmanjeg objašnjenja“ uzroka nesreće.

„Istraga bi mogla trajati sedmicama ili mjesecima“, kazao je Jouty. 

17:32 Remi Jouty iz francuske agencije BEA kazao je na konferenciji za novinare u Parizu da se nesreća dogodila u izrazito nepristupačnom terenu, do kojeg je teško doći čak i pješke.

- Posljednja zabilježena poruka iz kabine pilota bila je ona rutinska, odnosno potvrda upute iz kontrolnog tornja - kazao je Jouty.

Prema njegovim riječima, posljednja visina na kojoj se nalazio avion, a koju je zabilježio radar, iznosila je oko 1.800 metara, što je otprilike visina okolnih planina u među kojima se avion i srušio.

Crna kutija pronađena je jučer oko 17 sati i odmah je poslana na vještačenje BEA-i, gdje je stigla jutros u 9:45 sati.

- Iz nje smo uspjeli izuzeti upotrebljiv audio snimak - dodao je Jouty.

jouty

Foto: Agencije (Jouty: Izuzet upotrebljiv audio snimak)

Naveo je kako je avion počeo padati minutu nakon što je obavljen posljednji rutinski razgovor pilota sa kontrolnim tornjom.

- Nadamo se da ćemo prve, ali površne, informacije iz audio snimka imati za nekoliko dana, dok će za potpuno razrješenje ove misterije biti potrebne sedmice, pa čak i mjeseci - poručio je Jouty.

Dodao je da su njegove kolege preslušale snimke na kojima su čuli glasovi, ali nije želio otkriti više detalja.

Naglasio je da male olupine aviona koje su razbacane po planini dokazuju da avion nije eksplodirao tokom leta.

17:17 Njemačka kancelarka Angela Merkel, također u obraćanju medijima, rekla je da se čini sve kako bi se razjasnile okolnosti koje su dovele do pada aviona, iako će, prema njenim riječima, za to biti potrebno duže vremena.

- Radi se o katastrofi koja se dogodila u nepristupačnom geografskom predjelu - kazala je ona.

merkel-hollande-i-rajoy

Foto: BBC (Merkel, Hollande i Rajoy na press konferenciji u mjestu Seyne-les-Alpes)

Kancelarka je pohvalila Francuze, a posebno lokalne stanovnike za njihovu spremnost da priteknu u pomoć.

Španski premijer Mariano Rajoy također je pohvalio francuske vlasti i stanovnike, kao i volontere za njihovu svesrdnu pomoć.

17:12 Španske vlasti saopćile su da se u srušenom avionu nalazio 51 putnik iz te zemlje.

17:06 Obraćajući se na press konferenciji u mjestu Seyne-les-Alpes, francuski predsjednik Francois Hollande opisao je jučerašnji pad aviona ogromnom katastrofom.

- Učinit ćemo sve da se pronađu i identifikuju nastradali putnici, kao i da njihova tijela budu transportovana njihovim najmilijim - rekao je Hollande.

Francuska je, kako je naveo, rame uz rame sa svim zemljama čiji su državljani bili putnici aviona koji se srušio.

Hollande je potvrdio da je pronađena i druga crna kutija, ali da u njoj nema memorijskog čipa.

hollande

Foto: Agencije (Hollande: Ogromna katastrofa)

17:02 Nastavljena je potraga za tijelima nastradalih putnika.

potraga

Foto: Agencije (Spasilačka ekipa je na terenu)

16:34 Crna kutija koja bilježi razgovore (Cockpit voice recorder, CVR) može pružiti puno podataka čak i ako je oštećena.

- Oštećena ne znači da je kutija beskorisna - rekao je bivši direktor BEA-e Jean-Paul Troadec.

- Memorijska kartica, slična onoj kakva se nalazi u računarima, posebno je dobro zaštićena. Ta kartica je korisni dio CVR-a. Moguće je da je crna kutija vrlo oštećena, no kartica je netaknuta. Zaštićena je tako da podnese krajnje silovite udarce - dodaje Troadec.

- Može se saznati tko je komandovao, je li kapetan bio sam u kabini ili ne. Je li bilo i drugih osoba osim pilota i kopilota. Moguće je i čuti njihov razgovor - rekao je Troadec.

CVR bilježi i druge zvukove poput otvaranja i zatvaranja vrata pilotske kabine, pa čak i zvukove različitih prekidača, poluga. Svi ti klikovi mogu dati dragocjene informacije za razumijevanje nesreće. Trebali bi se također čuti alarmi (za požar, za pad pritiska i slično).

16:30 Pronađena je i druga crna kutija aviona Airbus A320, koja bilježi podatke o letu, ali je ona ekstremno oštećena, javlja New York Times. Dodatni problem stvara i činjenica da nedostaje memorijski čip koji se nalazi u njenoj sredini.

Istražitelji do sada nisu uspjeli otkriti bilo kakvu informaciju iz prve crne kutije, koja je pronađena jučer helikopterskom pretragom.

16:18 Američki State Department potvrdio je da su među žrtvama avionske nesreće bila i dva državljana SAD-a.

16:04 Sve je spremno za press konferenciju njemačke kancelarke Angele Merkel, francuskog predsjednika Francoisa Hollandea i španskog premijera Mariana Rajoya. Konferencija će biti održana u francuskom gradiću Seyne-les-Alpes.

press-konferencija

Foto: Agencije (Sve spremno za press konferenciju)

15:48 Pad aviona Airbusa A320 doveo je u francuske Alpe novinarske ekipe iz svih dijelova svijeta.

novinari

Foto: AFP (Novinarske ekipe u francuskim Alpama)

15:44 Na aerodromu u Dusseldorfu otvorena je knjiga žalosti.

knjiga-zalosti

Foto: Agencije (Knjiga žalosti na aerodromu u Dusseldorfu)

15:40 Dopisnik BBC-a Richard Westcott kazao je da je crna kutija poprilično oštećena, ali da je ipak sačuvana memorijska kartica koja se nalazi u njenom središtu, a koja bi trebala sadržavati razgovor pilota sa kontrolorom leta.

- Međutim, ključno pitanje je da li su piloti uopće razgovarali tokom osmominutnog pada aviona - rekao je Westcott.

15:33 Američki predsjednik Barack Obama izrazio je svoje saučešće španskom premijeru Marianu Rajoyu u telefonskom razgovoru, saopćila je Američka ambasada u Madridu. Obama je, također, ponudio pomoć svoje zemlje vezano za provođenje istrage o padu aviona.

obama

Foto: Agencije (Obama: Izrazio saučešće španskom premijeru)

15:28 U Halternu, gradiću sa nešto više od 30.000 ljudi, smještenom u Sjevernoj-Rajni Vestfaliji (NRW), danas vladaju tuga i muk zbog pogibije 16 gimnazijalaca i dvije nastavnice, koji su stradali u padu aviona Aribusa A320.

- Bol ne može nijedna sila svijeta ljudima uzeti, bol možemo sa njima samo dijeliti - rekla je danas ministrica prosvjete u vladi NRW Silvija Lerman u Halternu, gradiću gdje su zastave na pola koplja, gdje svako svakog poznaje i gdje je vest o pogibiji đaka skoro svakoga na neki način pogodila.

Roditelji djece, kako je rekla Lerman, putuju na mjesto nesreće u francuske Alpe, a sama kompanija Germanwings ponudila je pomoć porodicama žrtava da odlete na mjesto nesreće.

daci

Foto: Twitter (Neki od srednjoškolaca poginulih u nesreći u Alpima)

15:11 Francuski tužilac Brice Robin rekao je kako se nada da će informacije iz crne kutije biti dostupne tokom dana.

- Crna kutija je pronađena, trenutno je na Zavodu za istraživanje nesreća u Parizu gdje je ispituju. Nadamo se da ćemo imati neke rezultate do kraja dana - rekao je i dodao kako je riječ o komplikovanom procesu za koji treba vremena.

Ključno pitanje je jesu li piloti razgovarali tokom izgubljenih minuta za vrijeme kojih je avion padao prema zemlji.

15:00 Uoči današnjeg treninga, fudbaleri Bayern Munchena odali su počast minutom šutnje za sve tragično nastradale u padu aviona.

igraci-bayern-munchena

Foto: Twitter (Ekipa Bayern Munchena)

14:55 Francuski predsjednik Francois Hollande i njemačka kancelarka Angela Merkel doputovali su u gradić Seyne-les-Alpes, koji se nalazi u blizini mjesta gdje se avion srušio.

hollande-i-merkel

Foto: Agencije (Hollande i Merkel)

14:50 Španija je proglasila trodnevnu žalost zbog tragično nastradalih žrtava u padu aviona.

14:40 Francuska civilna avijacija objavila je fotografiju crne kutije, na kojoj se može vidjeti značajno oštećenje.

crna-kutija

Foto: Agencije (Crna kutija aviona Airbus A320)

13:02 Prije samo četiri mjeseca evropski dužnosnici izdali su sigurnosno upozorenje za sve Airbusove zbog greške koja bi mogla dovesti do poniranja aviona "nosom prema dolje", što se upravo i dogodilo jučer na jugu Francuske. Upozorenje je ponovo došlo u centar pažnje nakon što je u francuske Alpe udario Germanwingsov Airbus 320, koji je pao s visine od 11.500 metara.

Kako piše "Mirror", Airbus je u decembru promijenio uputstva za korištenje za sve svoje avione nakon što je na modelu A321 Lufthanse zakazala oprema koja kontroliše ugao pod kojim avion uzlijeće. To je aktiviralo tzv. Alpha protection sistem koji je avion okrenuo "nosom prema dolje". Dogodilo se to 5. novembra na Airbusu A321 koji je letio iz španskog Bilbaoa za München. Iznad Pamplone naglo je počeo gubiti visinu, te u samo jednoj minuti pao za više od 1.000 metara.

Posada je ipak uspjela zaustaviti daljnji pad i avion je sigurno sletio na aerodrom u Münchenu. Dužnosnici Lufthanse, pak, tvrde da je s avionom koji se srušio iznad Francuske bilo sve u redu i da je prošao provjeru samo dan prije kobnog leta.

12:57 Privremeni podaci kompanije Germanwings o nacionalnoj pripadnosti tragično nastradalih: Njemačka 72, Španija 35, Velika Britanija 1, Holandija 1, Kolumbija 1, Meksiko 1, Japan 1, Danska 1, Izrael 1, Australija 2, Argentina 2, Iran 2, Venecuela 2 i SAD 2.

12:50 Pripadnici francuskog Crvenog krsta u kongresnom centru u Digne-les-Bainsu, u blizini mjesta gdje se srušio avion, čekaju na poziv istražnih organa.

978469-01-02

Foto: AFP (Predstavnici Crvenog krsta Francuske)

12:44 Njemačka kompanija Germanwings saopćila je da će rodbini tragično nastradalih obezbijediti prevoz iz Dusseldorfa i Barcelone na mjesto pada aviona Airbus A320 na jugu Francuske.

11:40 Novi dokazi sugerišu da je neobjašnjeno spuštanje aviona kompanije Germanwings prije pada na Alpima trajalo 18 minuta, a ne osam, prenosi Independent.

Francuski ministar za okolinu i saobraćaj Segolen Rojal rekla je da je posada aviona Airbus 320 prestala da se javlja putem radija u 10.30 sati, dok je avion bio iznad Sredozemnog mora.

11:30 Zastave su spuštene na pola koplja na vrhu zgrade Reichstaga, sjedištu njemačkog Donjeg doma parlamenta u Berlinu.

81887965-a385efab-ed15-4896-bf60-6f3a805d2afc

Foto: Agencije (Zastave na pola koplja na vrhu zgrade Reichstaga)

11:20 Ulrich Wessel, direktor Joseph Koenig-gimnazije, izjavio je danas na konferenciji za novinare da je škola prošlog utorka "ispratila 16 veselih mladih ljudi" i nastavnika na putovanje razmjene.

- Ovo je tragedija koja vas ostavlja bez teksta. Moje saučešće roditeljima koji su ostali bez svojih voljenih sinova i kćeri - rekao je on.

81887963-de28-1

Foto: Agencije (Wessel: Ovo je tragedija)

11:10 Među žrtvama pada Airbusa 320 su i operna pjevačica Maria Radner koja je putovala sa bebom, Marina Bandres Lopez-Belio 37-godišnja Španjolka koja je putovala sa sedmomjesečnim sinom i Oleg Bryjak.

screenshot-3

Foto: Agencije (Žrtve Radner, Lopez-Belio i Bryjak)

11:00 Glasnogovornik francuskog ministarstva unutrašnjih poslova Paul-Henrija Brand kazao je da je kiša, koja je padala tokom noći, napravila kratere zbog kojih je otežana akcija pronalaska i izvlačenja žrtava.

- Teren na mjestu nesreće je mnogo klizav i opasan - kazao je on.

10:50 Zastave kompanija Lufthansa i Germanwings su spuštene na pola koplja u zračna luci Schkeuditz u Njemačkoj. Aviokompanije imaju minutu šutnje za stradale u nesreći Airbusa A320.

7

Foto: EPA (Zastave spuštene na pola koplja)

10:45 Ministar izraelskog Ministarstva vanjskih poslova potvrdio je da je jedna od žrtava nesreće bio i 39-godišnji Izraelac Eyal Baum, javlja Radio Izrael. Baum je živio u Barceloni i išao je na poslovni put za Dusseldorf.

Inače, u avionu je bilo 67 državljana Njemačke, uključujući 16 učenika koji su se vraćali iz Španije, potom 45 lica sa španskim prezimenima, a na listi putnika su i državljani Australije, Turske, Danske, Holandije, Belgije i Velike Britanije.

10:40 Tim od 30 psihologa priprema se za doček porodica žrtava na Alpama. Oni će biti smješteni u maloj sportskoj dvorani u obližnjem planinskom selu.

tim

Foto: EPA (Tim psihologa se priprema dočekati porodice)

10:30 Jedna od dvije crne kutije koja je pronađena jutros na mjestu nesreće stigla je u Pariz gdje bi uskoro trebala biti otvorena, izjavio je francuski ministar saobraćaja Alain Vidalies za Evropa 1 radio.

10:10 Dok istražitelji tragaju kroz olupinu aviona s leta 9525 na oštrim i nepristupačnim liticama, porodice širom Evrope i van nje zatečene su šokantnom viješću. Francuske vlasti podigle su kapelu u zgradi gimnazije kao prostor za ožaljivanje žrtava, prenosi AP. 

- Ovo mjesto je slika užasa. Bol porodica i prijatelja je nemjerljiv. Moramo ostati zajedno. Moramo biti jedinstveni u našoj boli - izjavio je njemački ministar vanjskih poslova Frank-Walter Steinmeier nakon što je stigao na mjesto nesreće.

10:00 Strašan detalj jeste da su brojni roditelji poginulih učenika Joseph - Koenig gimnazije saznali da se njihova djeca ne vraćaju kućama kada su vidjeli nesreću na televiziji, prenosi BBC.

09:45 Članovi posade kompanije Germanwings, prijatelji i poslovne kolege jutros su zapalili svijeće za poslovne kolege i ostale putnike koji su stradali u nesreći.

81886015-002c9bb9-9330-4495-a68c-379d7d90414b

Foto: Agencije (Pale se svijeće za stradale)

09:30 Kompanija Germanwings je saopćila da je prisiljena da otkaže najmanje 30 letova širom Evrope. Iz aviokompanije su kazali da se njihovo osoblje nije pojavilo na radnim mjestima iz ličnih razloga. Mnogi piloti su kazali da se osjećaju nespremnim za rad na letovima iz Dusseldorfa

09:25 Nakon nadlijetanja mjesta nesreće ministri francuske, njemačke i španske vlade govorili su o "dramatičnim prizorima".

-To su prizori strave, radi se o strašnoj drami - izjavio je Frank-Walter Steinmeier, šef njemačke diplomacije.

1

Foto: AFP (S mjesta nesreće)

09:15 Njemačka kancelarka Angela Merkel, španski premijer Mariano Rajoy i francuski predsjednik Francois Hollande posjetit će danas mjesto gdje se srušio njemački avion kompanije Germanwings sa 150 ljudi, saopćilo je francusko predsjedništvo.

09:00 Francuski ministar unutrašnjih Bernar Kaznev rekao je da su svi mogući uzroci nesreće uključeni u istraživanja, ali da su isključili mogućnost terorističkog napada, javlja AFP.

- Krhotine iz aviona su rasute na oko jedan i pol hektar zemlje. Iako je to veliko područje, ipak nam ti podaci govore da avion nije eksplodirao jer bi pukotine bile rasute na mogo širem području. To isključuje mogućnost terorističkog napada - kazao je kaznev za francusku radio stanica RTL.

26f5111000000578-3009151-image-a-32-1427224634557

Foto: EPA (S mjesta nesreće u zabačenim francuskim Alpama)

07:53 Airbus njemačke avionske firme Germanwings srušio se jučer u zabačenim francuskim Alpama pri čemu je poginulo svih 150 putnika i članova posade, uključujući 16 školske djece.

Zvaničnici upozoravaju da bi operacija pronalaska tijela mogla trajati danima u zabačenom planinskom usjeku između Digne i Barcelonnette.

Više od 300 policajaca, 380 vatrogasaca i 30 pripadnika specijalne planinske policijske jedinice i danas pokušavaju doći na nepristupačni teren u južnim francuskim Alpama kako bi prikupili što više informacija o stradalim i uzrocima pada aviona, ali cijela operacija teče vrlo sporo. 

Neki zvaničnisi su potvrdili medijima da je jedna od crnih kutija pronađena, ali je francuski ministar unutrašnjih poslova Bernar Kaznev potvrdio radiju RTL da je to ustvari uređaj za snimanje glasova u kabini. On je rekao da je aparat oštećen, ali da se iz njega mogu izvući informacije. Uređaj za snimanje parametara leta još nije pronađen.

81884417-026471277

Foto: AFP (Airbus A320 letio na relaciji Barcelona - Dusseldorf)

Podsjećamo, avion je nestao s radara jučer u 11.20 sati, a lociran je na Alpama kraj grada Barcelonette. Iako još nema naznaka što je moglo uzrokovati pad aviona, zna se da je oko pola sata nakon polijetanja počeo gubiti visinu. U sljedećih osam minuta je pao za oko 9000 metara i onda se srušio.

Vjeruju se da su 67 od onih koji su stradali njemački državljani, a zvaničnici navode da je 45 putnika imalo španska imena.

81884160-026471289-1

Foto: AFP (Ostaci aviona rasuti po francuskim Alpama)

Neki stručnjaci vazdušnog saobraćaj su na temelju već poznatih informacija pokušali doći do uzroka ove tragedije, prenosi Jutarnji list. Evo nekih teorija...

Polagani pad tlaka u kabini

Slična teorija se povezuje i s nestalim malezijskim avionom MH370. Naime, neki stručnjaci tvrde da su piloti pali u nesvijest uslijed pada tlaka u kabini i aviobn je nekontrolirano letio sve do trenutka kada je ostao bez goriva. Naravno, nemoguće je da je avion Germanwingsa ostao bez goriva jer je tek bio na pola puta, ali da su piloti u nedostatku kisika "zaspali", a avion se zabio u planinu - to je zapravo dosta izgledno. Potpuno identična situacija se dogodila 2005. kada se avion grčke kompanije srušio na letu iz Larnace u Atenu.

Ekspresni pad tlaka u kabini

Let 4U 9525 u osam minuta s visine od gotovo 10.000 metara spustio se na samo 1.800 metara. Kod takvog gubitka visine dolazi do rapidne promjene tlaka pa piloti moraju navući maske s kisikom prije bilo kakve operacije.

Terorizam

Stručnjaci su odmah otklonili mogućnost postavljanja bombe u avion, jer da je bomba eksplodirala na takvoj visini, ostaci aviona bi bili rasuti na jako širokom području (slično kao što se dogodilo u Lockerbieju 1988. godine). Što se tiče nesreće Germanwingsa, komadi aviona su koncentrirani na puno užem području. Ipak, dio eksperata zbog činjenice da piloti ni u jednom trenutku nisu odaslali SOS signal niti su kontroli leta dali za naznačiti da su u problemu, odbija otkloniti mogućnost da je do pada aviona došlo nečijom namjernom radnjom.

Mehanički kvar

U Lufthansi su odmah objavili da je unesrećeni avion imao tehnički problem s vratima koja zatvaraju prednje kotače. Problem je vezan za otvor, odnosno za mehanizam koji se otvara i zatvara u trenutku kad se uključuje uređaj za slijetanje. Avion je u ponedjeljak cijeli dan ostao prizemljen u Düsseldorfu, a portparol Lufthanse izjavio je za agenciju dpa da je problem riješen.

Istražioci nesreće će pregledavanjem crnih kutija dobiti sve podatke o visini i brzini aviona Airbusa A320. Ali teško je očekivati da se dogodila neka pogreška u računaru, budući da su pregledi tog tipa aviona bili vrlo učestali, pogotovo nakon što se Lufthansin avion istog tipa nekonotrolirano "strmoglavio" u oktobru 2014. Međutim, ključna će biti snimka iz kokpita - tek ona će reći što se događalo prije samog pada. I otkriti je li se nesreća mogla izbjeći.

Greška pilota

Crne kutije bi trebale otkriti što se zapravo događalo i jesu li piloti krivi za nesreću. Također, pokazat će jesu li na odgovarajući način reagirali u kriznoj situaciji.

Vojska kriva za incident

Neki izvori tvrde da je italijanski borbeni avion uključio transponder na kod "uzbune" tačno u 10.35 i to vrlo blizu mjesta gdje je avion Germanwingsa počeo ponirati. Istražioci će u vrlo kratkom roku provjeriti je li se ovo dogodilo slučajno ili ipak ima neke veze s padom zrakoplova.

 

PREPORUČUJEMO: NESREĆA KOJA JE POTRESLA SVIJET Nogometaši švedskog kluba izbjegli kobni let Germanwingsa