Hamdija Šaljić, generalni direktor Željezničke javne korporacije BiH (BHŽJK), ocijenio je za “Dnevni avaz” da su najave investiranja kineskih kompanija u obnovu željezničke infrastrukture u BiH dobra vijest, ali da najprije treba vidjeti pod kojim uvjetima će se pruge obnavljati, pogotovo onaj dio koji BiH povezuje sa Srbijom.
O investicijama u obnovu pruge Sarajevo - Beograd nedavno su na samitu u Beogradu razgovarali kineski premijer Li Kećijang i Vjekoslav Bevanda, predsjedavajući Vijeća ministara BiH. Također, kineski ambasador u BiH prije nekoliko dana je u Sarajevu najavio mogućnost investiranja u željezničku infrastrukturu.
Šaljić kaže da je već za 29. januar zakazan sastanak s predstavnicima kineskih firmi kako bi bile razmotrene sve opcije u vezi s eventualnim ulaganjima.
- Dolaze nam predstavnici jedne njihove firme koja se već bavi ovim poslovima i ima ogromno iskustvo. Imaju ogroman kapital, ali i podršku kineskih banaka. Vidjet ćemo šta sve nude i pod kojim uvjetima, ali ovdje treba vidjeti i kakva su razmišljanja Srbije. Ovo je veliki projekt - kaže Šaljić.
Šaljić: Veliki projekt
Pojašnjava da je sama ideja obnove pruge više nego dobra, ali da je za BiH važno da se odredi o kojem saobraćajnom pravcu prema Srbiji treba razgovarati.
- Nisam za to da idemo na koridor Doboj – Tuzla – Zvornik – Šabac – Ruma - Beograd. To je više zastarjeli i propali željeznički koridor. U njega godinama nije ulagano. On ne bi bio dobar za BiH. Nama trebaju novi i moderniji pravci - kaže Šaljić.
Prema njegovim riječima, za BiH je najvažniji koridor koji bi, osim u Srbiju, izlazio i u Bugarsku.
- Riječ je o pravcu Doboj - Zvornik - Loznica - Valjevo - Niš pa da onda izlazimo preko tog pravca u Bugarsku. To bi bio veliki interes za BiH, jer bismo onda preko Valjeva bili spojeni i s Vojvodinom - kaže Šaljić.
Za obnovu pruge u BiH potreban milion KM
Šaljić je potcrtao da kineske firme već duže sarađuju sa zemljama regiona kada je riječ o ulaganju u željezničku infrastrukturu.
- Pogotovo se to odnosi na prugu Beograd - Budimpešta. To će, svakako, donijeti otvaranje novih pravaca. No, kada se radi o novcu, mislim da bi za ovaj naš dio u BiH u prvoj fazi bilo potrebno oko miliona KM - rekao je Šaljić.