BIH

BHDCA: Izvještaj o padu aviona makedonskog predsjednika Trajkovskog plagijat

Iz Direkcije optužbe na račun Komisije na čelu sa Kulićem

Redakcija

19.1.2015

Izvještaj Komisije koju je predvodio Omer Kulić o avionskoj nesreći u kojoj je 2004. kod Mostara poginuo predsjednik Makedonije Boris Trajkovski je plagijat Izvještaja iz 2004, saopćila je danas Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA).

U saopćenju se navodi da je BHDCA izvršila cjelovitu i sveobuhvatnu analizu Izvještaja komisije koju je predvodio Kulić o nesreći zaviona u kojoj je 2004. poginuo Trajkovski.

Radi zaštite digniteta Direkcije i Komisije koja je 2004. provela istragu, BHDCA ističe da je Završni izvještaj koji je sačinila Komisija koju je predvodio Kulić plagijat završnog izvještaja o ispitivanju nesreće aviona bikraft super king er 200.

“Taj izvještaj je objavljen 5. maja2004, a utvrđeni uzrok nesreće je upravo onaj koji je utvrdila Komisija 2004, s tim da je napravljeno niz materijalnih i proceduralnih propusta, kako prilikom formiranja same Komisije, tako i u njegonm radu, te prezentaciji izvještaja”, navodi se u saopćenju BHDCA.

U Završnom izvještaju Komisije iz 2004. navedeno da je uzrok nesreće “proceduralna greška u prilazu za slijetanje, po visini i mjestu, na aerodrom Mostar u kontroliranom letu”, dok je isto, samo drugim riječima, predočila i Komisija koje je predvodio Kulić.

“Osim ove činjenice, ekspertizom izvještaja Komisije koje je predvodio Kulić, BHDCA je utvrdila i niz drugih propusta, kako u radu same Komisije, tako i u samom Izvještaju, kao i pri njegovoj prezentaciji javnosti u BiH i Makedoniji”, dodaje se.

U tekstu se navodi da komisija nije ispoštovala nijedan standard naveden u ICAO Aneksu 13, prekršila je i odredbe Zakona o zrakoplovstvu BiH, te napravila niz drugih proceduralnih i materijalnih propusta.

“Pošto je predviđeno da se nove istrage o uzrocima avionskih nesreća formiraju samo i isključivo ukoliko se pojave novi i značajni dokazi, stručne službe BHDCA, analizirajući izvještaj Komisije koje je predvodio Kulić, nigdje nisu mogle pronaći nove i značajne dokaze niti njihovo ispitivanje”,navode iz BHDCA.

BHDCA ističe da je plagirani Završni izvještaj sačinjen s jednim jedinim ciljem – da se diskreditira Komisija koja je ranije provela istragu, a čiji rezultati su negdje doslovno prepisani, a negdje su samo na drugačiji način izrečeni i, kao takvi, nalaze se u 80 posto teksta novog izvještaja.

Ključna razlika između plagiranog Završnog izvještaja i Završnog izvještaja, koji je objavljen 5. maja2004., jeste u javnom objavljivanju dokaza i podataka od strane “senzacionalističke komisije”, što je u potpunosti protivno međunarodnim standardima i domaćim propisima.

Na osnovu svega, BHDCA konstatira da su oba izvještaja utvrdila isti uzrok nesreće, te javno postavlja sljedeća pitanje zbog čega je otvorena nova istraga.

Iz BHDCA pitaju i zbog čega je istraga trajala neprimjereno dugo /od 13. maja 2013. do 29. novembra2014/, zbog čega je ova istraga koštala 160.000 eura, kako je u medijima izjavio glavni istražitelj Kulić, te ko je platio ili treba da plati troškove istrage i kome je to plaćeno.

Analizu Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH o Izvještaju komisije koju je predvodio Kulić možete preuzeti OVDJE.

Završni izvještaj o ispitivanju nesreće aviona Beechraft Super King Air 200, registarske oznake Z3-BAB, Mostar od 26.02.2004. godine, koji je objavljen 05.05.2004. godine možete preuzeti OVDJE.