AUTO-MOTO

Rajski koktel

Volkswagen Passat 2,0 TDI BlueMotion Comfortline

Autor:M. TANOVIĆ

6.1.2015

Magla i vidljivost od dva metra ispred automobila, ali problema nema. Vozač Passata starije generacije u uvjetima kada mu, umjesto dva, trebaju četiri oka, umjesto u ono malo ceste ispred sebe, buljio je u automobil koji se kretao pored njega - novi Passat, automobil iz mašte Bosanaca i Hercegovaca, model oko kojeg se tokom proteklih sedam generacija na evropskim, a posebno na našim cestama, izgradio kult.

Objasniti zbog čega je Passat popularniji od mnogih drugih modela koji svojom pojavom lede krv u žilama, nije lako, ali se dobar dio objasni sam od sebe kada uzmete njegov volan u ruke.

passat-novi-test1

Više luksuza

Novi Passat, prvi Volkswagenov model koji je zakoračio u osmu generaciju, svijet je u kojem vlada savršen sklad konzervativnog, ali upečatljivog dizajna, savršenog kroja, izvanredne vozne dinamike i uvjerljive pouzdanosti. Koktel umjerenog i savršenog. Eto zato je tako popularan.

Sila promjena, o kojoj smo opširno pisali u prošlom broju nakon predstavljanja modela, kreće od vanjskog izgleda. Promjena je itekako vidljiva, ali tipično za VW, u granicama prepoznatljivog dizajna. Zbog moćnih svjetala i horizontalnih linija na masci hladnjaka, sprijeda je strašno atraktivan i karakteran. Straga, nešto manje, ali sasvim dovoljno da bude centralna zvijezda sarajevskih ulica. Dimenzijama je kraći i niži, ali zanimljivo, zbog povećanja međuosovinskog rastojanja, nudi više prostora u unutrašnjosti i veći prtljažnik (586 litara).

passat-novi-test2

Prvi susret s unutrašnjosti govori da velikih promjena nema. Ali ima. Revolucionarna digitalna instrumentalna tabla se, nažalost, ne nalazi u paketu Comfortline tako da se slobodno može reći da je dizajn enterijera očekivan. Očekivano kvalitetan, sa savršenim krojem i spojevima te bez radikalnih promjena (zašto mijenjati odlično?). Cijelim kokpitom se protežu horizontalne linije s otvorima klimatizacije, koje narušava samo prepoznatljivi analogni sat. Ergonomija je odlična, instrumentalna tabla je grafički bolja, 6,5-inčni ekran osjetljiv na dodir moderniji je i ljepši, s četiri puta većom rezolucijom, sjedišta sa produžetkom za noge su jako udobna... Osjećaj luksuza jači je nego prije.

Idealan balans

Sama vožnja - tipična. Ko je ikada vozio Volkswagenove modele, otprilike zna šta od automobila s njegovim znakom može očekivati, ali novi Passat je, zahvaljujući novoj platformi, tehnologijama i motorima, napravio novi korak naprijed kada se govori o komforu i dinamici.

Elastični turbodizelski motor od 2,0 litara sa snagom od 150 KS, uparen sa šestostepenim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom i tipkama za promjenu brzine na volanu, po mjeri je većine vozača. Obrtni momenat od 340 Nm, dostupan u širokom rasponu od 1.750 do 3.000 obrtaja u minuti, Passatu daje željenu i očekivanu eksplozivnost. Stisak pedale gasa uzburkat će krv i najravnodušnijim vozačima.

passat-novi-test5

No, ono što je možda još značajnije je da novi upravljački sistem nudi preciznije upravljanje. Bolje oslanjanje, modificirani McPherson naprijed, Multilink sa četiri tačke oslonca natrag i direktniji volan i onim opreznijim vozačima dat će značajnu dozu sigurnosti. Mada je vrlo energičan, Passat s ovim agregatom nudi idealan balans između komfora i dinamike i dosta ekonomičan nastup.

Šta reći nego - odlično. Uobičajeno odlično na još višem nivu, što cijenu od skoro 64.196 KM čini prilično utemeljenom, tim prije što bolji društveni status za vozača dolazi u serijskoj opremi.

passat-novi-test4

Kočenje u slučaju nužde

Asistent za parkiranje, senzori naprijed i natrag, četiri kamere koje nude pogled na automobil iz ptičije perspektive, upozorenje na izlazak iz trake, pomoć u vožnji s prikolicom, asistent za slučaj nužde, poluautomatsko praćenje drugog vozila u koloni, povezivanje na internet...

Lista tehnoloških inovacija kod novog Passata veoma je dugačka, ali naročito vrijedi istaći sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti od udesa, baziran na radaru i kameri, koji uključuje detekciju pješaka.

passat-novi-test6

29 sekundi bilo je potrebno da se u svijetu prošle godine proda jedan primjerak Passata


Lična karta

 KAROSERIJA
 
D/Š/V 4.767/1.832/1.456
 
Masa 1.475 kg
 
Prtljažnik 586 l
 
Gume 205/55 R17
 
MOTOR I MJENJAČ
 
Zapremina 1.968 ccm
 
Snaga 150 KS/3.500

Obrtni moment 340 Nm/1.750

Mjenjač automatik, 6 brzina
 
NA CESTI
 
Maks. brzina 220 km/h
 
Ubrzanje 0-100 8,7 s
 
Potrošnja (grad/otv/komb): 5,2/4,0/4,4

OPREMA

Comfortline s dodatnom opremom: ABS, ESC, ASR, EDL, EDTC, TRSP, trozonski automatski klima-uređaj, monitoring prometa "Front Assist", uključujući automatsko kočenje u slučaju nužde, Park distance kontrola (senzori za parkiranje naprijed i natrag), tempomat s limitatorom brzine, multifunkcionalni kožni volan sa tri kraka, ergocomfort sjedište za vozača, sistem za detekciju umora vozača, šest zračnih jastuka, elektronska parking-kočnica s Autohold funkcijom, putni računar premium sa 6,5-inčnim multicolor ekranom s Bluetothom, SD i USB priključcima, aluminijski rezervni točak punih dimenzija, elektropreklopivi retrovizori, svjetla za maglu naprijed, svjetla za skretanje, start/stop sistem, električni podizači svih stakala, analogni sat u insrumentalnoj tabli, elektromehanički servoupravljač...


CIJENA

Osnovni benzinac (1,4, 125 KS) 33.899 KM

Osnovni dizelaš (1,6, 120 KS) 36.868 KM

Testirani model 64.196 KM