BIH

Nakon pet dana agonije, radnici tuzlanskih firmi se razišli kućama

Prije nekoliko minuta

M. Ahmedić

26.12.2014

16:15 - Radnicima su podijeljeni hrana i topli čajevi, nakon čega su se razišli kućama.

Agonija radnika koja je trajala pet dana trenutno se okončala time što su se autobusima vratili u Tuzlu, te poručuju da neće stati sve dok se  ovi njihovi problemi ne riješe. Radnici, iscrpljeni i promrzli, nakon pet dana, razišli su se svojim kućama. Niko od predstavnika vlasti u Tuzli nije ih dočekao.

- "Evo stigli smo u Tuzlu, a premijera Bahriju neka bude sram i stid da je dozvolio da pet dana smrzavamo se i pređemo toliki put pješke a da nikakvo rješenje ne nađe. Neka ga je sram i stid. Moje unuče me 100 puta nazvalo gdje mi kaže da me čeka s paketićem"-kroz suze je kazao potpredsjednik Štrajkačkog odbora Dite Hrustem Muminović. Dodao je da radnici sada idu svojim kućama da se odmore, zgriju i dođu sebi.

- "Odosmo napokon svojim kućama. Danas će ljudi odmoriti a sutra ćemo imati sastanak samo mi predstavnici sindikata radnika na kojem ćemo se dogovoriti šta prvo hitno treba poduzeti. I dalje ponavljamo da nećemo stati. Dogovorit ćemo se šta ćemo dalje", podvukao je Zikrija Đulović, predsjednik Sindikata radnika Livnice.

- " Tuzlanskoj vlasti smo ovim što smo uradili ovih pet dana dali veliki šamar, ali bit će ih još ukoliko novoizabrana vlast ne bude radila svoj posao"- kazao je Mujo Gavranović, predsjednik Sindikata radnika Konjuha iz Živinica.

15:23 - Radnici su stiglu pred nekadašnju zgradu Vlade TK-a (koja je zapaljena u februarskim neredima). Kako javlja naša novinarka  s mjesta događaja, radnici uzvikuju "El-Fatiha".

15:10 - Radnici propalih tuzlanskih firmi Izašli su iz autobusa kod tvornice Aida i kreću ka zapaljenoj zgradi Vlade TK-a.

14:52 - Autobusi sa radnicima tuzlanskih firmi upravo su stigli u Tuzlu.

14:33 - Po dolasku u Tuzlu svi radnici će izaći pred Tvornicom obuće Aida , a onda će pješke ići prema zgradi Vlade TK-a.

13:25 - Autobusi sa radnicima prije nekoliko minuta napustili su Orašje i krenuli ka Tuzli. Njih će pred zapaljenom zgradom Vlade TK-a dočekat ćevapi i topli napici kao i šest vozila koja će radnike razvući njihovim kućama.

"Gradonačelnik Imamović će nas dočekati pred starom zdradom Vlade sa ćevapima i toplim napicima, a šest vozila će biti pripremna da razvuku radnike kućama, rekao nam je potpredsjednik Štrajkačkog odbora Dite Hrustem Muminović.

13: 20 -  Tri autobusa iz Tuzle upravo su stigla na Granični prelaz Orašje. Radnici su se počeli ukrcavati.

radnici-autobus

12: 55 - "Radnici se vraćaju u Tuzlu i idu direktno pred staru zgradu Vlade koja je zapaljena u februaru kako bi vidjeli njeno stanje, odnosno da li su je renovirali, uredili i sredili za ovih pet dana dok nas nema. Ako nisu da je mi uredimo i sredimo i dovedemo u početno lijepo stanje, pa da možemo u nju lijepo da gledamo", poručio je Hasan Užičanin, zamjenik predsjednice Sindikata radnika Tvornice obuće Aida.

radnici-burek

U međuvremenu, radnike su posjetili predstavnici Crvenog križa Orašje, koji su im uručili suhu ćebad i čaj. Nešto ranije, iz pekare Orašje, radnicima je podijeljen i topao burek.

radnici-caj1

11:46 - Tri autobusa su krenula iz Tuzle po radnike na Granični prelaz Orašje.

- Lično sam zamolio gradonačelnika Tuzle Imamovića da pošalje tri autobusa po radnike i da ponesu tople hrane i napitaka. Ne možemo više izdržati, izmrcvareni smo, bolesni, promrzli i Imamović je kazao da su autobusi krenuli iz Tuzle po radnike, kazao je potpredsjednik Štrajkačkog odbora Dite Hrustem Muminović.

11:15 - Hasan Užičanin i još četvero radnika su prešli granicu, te su se ubrzo vratili na mjesto gdje su ostali radnici.

- Samo smo prešli granicu i pokazali im da mi možemo preći granicu i odmah smo se vratili svojim ostalim kolegama, da pokažemo da nikada svoj narod ne ostavljamo i da se držimo svi skupa, kazao je Užičanin.

10: 40 - Nek' je na sramotu našim političarima što su dozvolili da dovde dođemo. Trebali smo mi njih protjerati iz naše države, a mi ostati ovdje u svojoj zemlji, jer smo mi ovu zemlju branili. Neka ih je stid! - kazao je Hasan Užičanin, zamjenik predsjednice sindikata radnika Aide.

On je naglasio da ne traže ničiju socijalnu pomoć, nego samo traže posao i da žive od svog rada.

10: 30 - Pripadnici Granične policije BiH rekli su da granicu mogu preći samo radnici sa valjanim pasošem, ta da za ostale ne mogu dozvoliti prelazak, jer moraju poštovati propise i zakone.

Gavranović je na to kazao da oni ne žele da se odvajaju, te pitao gdje su zakoni kada su njihova prava u pitanju,  zašto se u tom slučaju ne poštuje zakon.

Radnici su ostali pri tome da se neće skloniti dok im neko ne pomogne riješiti njihovu situaciju.

- Očekujemo u narednih sat vremena da nam se neko javi iz Predsjedništva BiH. Ako toga ne bude, dogovorit ćemo se s radnicima šta ćemo dalje, kazao je Gavranović.

10:10 - Radnici stoje pred graničnim prelazom gdje snijeg obilato pada, odakle se ne misle skloniti, a policija im ne dozvoljava prelazak.
U međuvremenu, Miri Gavranović, radnici Aide je pozlilo, te je Granična policija svojim automobilom prevezla u Dom zdravlja Orašje, gdje su joj ukazali hitnu pomoć.

mira-gavranovic

Gavranović: " Neka me voze gdje hoće."  (Foto: M. Ahmedić )

- Sad mi je bolje. Dali su mi injekciju i tablete. Evo sad ovdje sjedim, ukoliko mi bude gore trebala bih ići kući jer mi je doktor tako preporučio, ali odlučila sam se na ovaj korak da budem zajedno sa ostalim radnicima. Jedino ako baš klonem i ne budem više bila pri sebi, neka me voze gdje hoće, kazala je Gavranović.

radnici9

- Mi smo ovdje i nigdje se ne mičemo. Kad nas dosad ništa nije moglo spriječiti, ni toliki kilometri ni put ni ništa, neće ni ovaj snijeg koji neprestano pada. Zasad mi smo tu i nećemo se maknuti odavde. Šta će biti dalje ne znamo. Još nam se nije niko obratio, kazao je Mujo Gavranović, zamjenik predsjednika Sindikata radnika Konjuha.

09:29 - Kako javlja novinarka "Avaza" s terena, radnici su upravo stigli na Granični prelaz Orašje.

08:55 - Tuzlanski radnici prije nekoliko trenutaka su iz O. Š. Orašje u kojoj su proveli noć krenuli prema graničnom prelazu u ovom gradu.

01:45 Kako javlja naša novinarka radnike je upravo posjetio predsjednik Općinskog odbora DF-a i federalni zastupnik Jasmin Kadić i zastupnica u Skupštini TK-a Lejla Dingić - Alelić.

"Došli smo večeras na poziv Sindikata radnika da ih obiđemo i da još jednom čujemo njihove probleme. Upoznali su nas da su tri dana na putu od Tuzle prema Orašju, te da nisu imali ozbiljne razgovore da predstavnicima političkih stranaka, a pogotovo sa predstavnicima TK-a niti federalnim, a ni sa drugim nivoima. Ljudi su u lošem stanju i poprilično su nervozni. Oni očekuju da sa njima ovdje neko ozbiljno razgovara, ali to se još nije desilo", rekao je Jasmin Kadić, predsjednik Općinskog odbora DF-a.

radnici-tuzla

Federalni zastupnik Jasmin Kadić i zastupnica u Skupštini TK-a Lejla Dingić - Alelić

Dalje je naveo da nisu mogli ništa obećati radnicima kako riješiti njihove zahtjeve, ali, kako kaže, DF ih je podržao.

"Mi tražimo od naših koalicionih partnera da dođu i razgovaraju sa radnicima i da se nađe rješenje sa zadanim rokovima, te da se neki od njihovih zahtjeva projektira u budžet TK-a za 2015.godinu", podvukao je Kadić.

20:40 Kako javlja novinarka "Dnevnog avaza" na licu mjesta upravo je premijer TK-a Bahrija Umihanić zvao na mobitel predsjednika Sindikata radnika Dite Dževada  Mehmedovića te mu ponovo kazao da prihvate novac u iznosu od 220 maraka plus paket - bon od 180 maraka, kao socijalnu pomoć.

Međutim, kako saznajemo ta ponuda premijer Umihanića nije prihvaćena.

"Ne želimo tu pomoć od 220 maraka i taj paket, rekli smo to još danas i večeras ponovili sindikalcima i sad ponavljam ponovo. Rekli smo da samo želimo da dođete večeras do 24 sata, kako bi pregovorali", rekao je Mehmedović, premijeru Umhihaniću.

17:55 Predstavnici radnilka su tražili da do 24 sata dođu kompletna vlast u Vladi TK-a, kao i predstavnici Sindikata saveza BiH.

Trenutno je u posjetu radnicima stigla Predsjednica Sindikata hemije i nemetala Kata Iveljić i predsjednik Sindikata rudara BiH Sinan Husić.

radnici-1

U posjetu radnicima stigla Predsjednica Sindikata hemije i nemetala Kata Iveljić i Predsjednik Sindikata rudara BiH Sinan Husić

- Evo došli smi smo kako ste nas i pozvali i dajemo punu podršku radnicima ispred  svih sindikata.

"Ovo nema smisla. Vlada TK-a je prvo obećala socijalnu pomoć od 400 KM i čekala da Skupština potvrdi tu odluku, međutim izvlačili su se da se ne može potvrditi dok se ne izabere nova vlast.Sada je nova vlast izabrana i hoće da uplate 220 maraka socijalne pomoći, jer kao navodno nemaju zakonsku osnovu za 400 km socijalne pomoći. Zato što se sve iznad 220 km oporezuje, rekla je Iveljić i dodala:

"To nije tačno. Ne oporezuje se pomoć i donacije", kazala je Iveljić.

Predsjednik sindikata rudara BiH Sinan Husić rekao je također da daju podršku radnicima i da se mora riješiti ovaj problem radnika.

"Mi ćemo pod hitno večeras izvršiti pritisak prema novoizabranoj vlasti skupštine TK-a da dođu večeras do 24 sata, posjetiti radnike i pronaći zajedničko rješenje, da se ispune njihovi zahtjevi koje traže", rekao je Husić i dodao:

"Prvo je isplata materijalne pomoći od 400 maraka. Drugi zahtjev je pokretanje njihvih firmi, a ako to nije moguće, onda da naprave plan za materijalno zbrinjavanje radnika i uvezivanja radnog staža radnicima", kazao je Husić.

Ovi predstavnici koji su posjetili radnike poručuju vlastima TK-a da moraju večras sve učiniti odnosno naći rješenje kako ne bi došlo da radnici ujutro u 9 sati krenu prema Graničmom prelazu.

16:20 - Radnici su poručili da ostaju pri svojim zahtjevima vlastima TK-a da dođu i da ih posjete. Kazali su da ne žele njihovu milostinju od 220 KM, nego očekuju da im se neko obrati. Još jednom su istakli svoju odlučnost da ujutro krenu prema granici, iako samo nekolicina njih posjeduje pasoš. Rekli su da se ni pod kakvim uslovima neće razdvajati, pa, ako treba, "bacat će se u Savu".

Podršku radnicima iskazali su i stanovnici Orašja, koji nisu krili svoju ogorčenost na ignorantski odnos vlasti prema ovim ljudima.

14:23 - Mehmedović je kazao da su postavili zahtjev vlastima TK-a da dođu do 14 sati, posjete radnike i pokušaju iznaći rješenje.

- Evo nisu došli niti se nova vlast oglasila. Mi ne možemo krenuti sada dalje na granični prelaz, jer bi onda morali noćiti pod vedrim nebom. Zato smo u konsultaciji sa ravnateljem škole se dogovorili da i večeras ovdje prenoćimo. Pošto ostajemo ovdje, ponovo dajemo roka da novoizabrana vlast TK-a dođe do 24 sata. Ako i tad se ne oglase i ne pojave ujutro tačno u 9 sati idemo na granični prelaz. Bili su nam ponudili da nam preko Socijalnog rada uplate 220 KM - mi na to ne pristajemo. Ako hoće neka dođu do večeras, ako ne - mi ujutro idemo dalje. Šta će sutra biti na graničnom prelazu - ne znamo, kazao je Mehmedović.

mehmedovic-i-vincetic

Vincetić i Mehmedović: Radnici ostaju u školi  (Foto: M.Ahmedić)

Ravnatelj O. Š. Orašje Mato Vincetić je istaknuo da su sve dali od sebe kako bi ove tuzlanske radnike smjestili nahranilii pružili svu potrebnu pomoć.

- Evo što je bilo u našoj moći mi smo pružili ovim radnicima. Sve potrebno će imati i večeras kao što su imali sinoć i danas. Dogovorili smo se sa predstavnicima sindikata radnika da  i večeras prenoće, kazao je Vincetić.

14:05 - Pošto se Vlada nije oglasila i nije došla ovdje u 14 sati kako smo se dogovorili, da nas ne bi zatekla noć i da ne bi spavali pod vedrim nebom, mi ćemo večeras ostati ovdje u Osnovnoj školi Orašje.I dalje upućujemo vlastima da se oglase večeras do 24 sata. Ako ne dođu da se sastanu ovdje s nama mi ujutro krećemo prema graničmom prelazu u 09 sati. Tako su se dogovorila sva četiri sindikata radnika, kazao je Dževad Mehmedović, predsjednik Sindikata radnika Dite.

13:00 U Orašje je upravo stiglo i Udruženje zlatnih ljiljana grada Tuzle kako bi podržalo tuzlanske radnike.

radnici-157

- Evo došli smo ovdje i vidjeli da su radnici stvarno u teškoj situaciji. Mi ih podržavamo od samog početka vezano za ispunjavanje svih njihovih zahtjeva. Stoga molimo i apelujemno na visokog predstavnika Međunarodne zajednice da izvrši ptitisak na sve sudove i tužilastva u BiH kako bi što hitnije počeli rješavati predmete vezano za ove radnike. Neka u protivnom izvrši pritisak na obustavu njihovih svih novčanih primanja, jer samo na taj način će početi da rade svoj posao. Ovo je sramota za cijelu BiH , kazao je Ramiz Ramadanović, zamjenik predsjednika Udruženja zlatnih ljiljana grada Tuzle.

Dalje je naveo da radnicima podršku pružaju i sva ostala udruženja boraca.

12:38 Junuz Jahić, radnik Konjuha upravo kaže da tek sad dolazi malo sebi od puna tri dana i tri noći pješačenja.

jahic

- Bole me noge, ruke, došao sam u rudarkama čizmama i radnom odijelu Konjuha, jer nemam ništa. Kad dođemo na granični prelaz, neka me sijeku i neka me bace u Savu da me pojedu ribe, samo nek me ne vraćaju u Bosnu, jer ako bih se vratio u Tuzlu samo se mogu omotati eksplozivom i ući u zgradu gdje je Vlada TK-a i raznijeti se. Samo mi je to ostalo što ima u Tuzli, jer su oni banditi i lopovi koji su nas doveli u ovu situaciju. Sram ih bilo! - kazao je Jahić.

12:30 - Radnici još uvijek čekaju dolazak predstavnika novoizabrane vlasti iz TK-a . U međuvremenu su dobili informaciju od premijera Umihanića koji je kazao da ako krenu novoizabrani zastupnici iz Skupštine da će krenuti i oni .

Zikrija Đulović, predsjednik Sindikata radnika Livnice kaže da čekaju do 14,00 sati da li će doći tuzlanska novoizabrana vlast.

Mišljenja su da će i večeras možda prenoćiti u Orašju.

djulovic

- Najvjerovatnije da ćemo prenoćiti i večeras ovdje, jer ako krenemo prema graničnom prelazu morali bismo onda tamo prenoćiti pod vedrim nebom . Tako da, ako prenoćimno ujutro rano bismo krenuli prema Graničnom prelazu Orašje, kazao je Đulović.

11:10 - Obespravljeni radnici "Aide", "Dite", "Livnice" i "Konjuha" koji su u srijedu u jutarnjim satima krenuli pješke iz Tuzle u namjeri da napuste Bosnu i Hercegovinu, trenutno se nalaze u Omladinskom domu i osnovnoj školi u Orašju gdje su i prenoćili.

Edina Aličić, predsjednica Sindikata Fabrike obuće "Aide", kazala je da radnici očekuju dolazak predstavnika hrvatskog sindikata radnika, koji se sam ponudio da ih posjeti.

- Naše sljedeće korake znat ćemo poslije ovog sastanka - kazao je Hasan Užičanin, potpredsjednik Sindikata "Aidinih" radnika, te dodao da ih niko od predstavnika kantonalne vlasti nije posjetio.

U toku je sastanak sindikata obespravljenih radnika kako bi donijeli prijedlog o daljim aktivnostima prije dolaska hrvatskog sindikata.

10:20 - Radnici pozivaju novoizabranu vlast Tuzlanskog kantona da se 14 sati pojave u Orašju i održe sastanak sa njima, inače oni prelaze preko granice u Hrvatsku, u Evropsku uniju.

Granična policija je nakratko održala sastanak sa predstavnicima sindikata radnika, te im kazala da niko ko nema putne isprave ne može preći granicu, te da oni imaju zakonske osnove po kojima moraju da rade.

- Mi imamo jedan prostor kod Graničnog prijelaza gdje ljudi mogu da borave i izraze svoje nezadovoljstvo protestima, ali ne mogu preći granicu ako nemaju potrebne dokumente, kazao je zamjenik komandira Granične policije Mirel Imamović.

Međutim,radnici su imali odgovor i na to.

- A šta ako mi pođemo preko Save i u tome krenete da na spriječavate, a mi počnemo da skačemo u Savu, pitao je Mujo Gavranović predsjednik Sindikata radnika "Konjuh".

Imamović je odgovorio da svako ima svoje osnove šta će da radi:

- Ali mi moramo poštovati zakonska pravila i molim vas da nas razumijete!

- Razumite i vi nas. Imali smo i mi pravo po zakonu da imamo posao, da zarađujemo svoj hljeb, da dišemo čist zrak, da hranimo svoje porodice, ali ništa od toga nemamo. Gdje je taj zakon? Zašto se to ne poštuje, kazala je Emina Busuladžić, zamjenica predsjednika Sindikata radnika "Dite".

Radnici se, ipak, drže svog, i dali su novoizabranim vlastima TK rok do 14 sati...

10:15 - Ispred O. Š.Orašje upravo su stigle četiri patrole lokalne policije Orašje.

10:10 - Predstavnici sindikata spremaju se da održe sastanak sa radnicima na kojem će odlučiti šta će dalje poduzeti, odnosno da li ostaju i dalje ovdje ili će krenuti dalje.

Među radnicima su i dvojica pripadnika Granične policije koji su došli da provjere šta se dešava.

granicni-policajci-s-radnicima

9:50 - Nakon što su doručkovali, tuzalnski radnici dobili su i današnju dnevnu štampu. Još uvijek se čekaju vijesti iz Tuzle.

08:30 - Radnici su ipak odlučili da zasad ostanu gdje su smješteni, a to je u O. Š. Orašje i Omladinskom domu Orašje.

Razlog tome je, kako kažu, da čekaju da vlasti iz TK-a dođu.

- Evo zasad ćemo biti tu gdje smo smješteni. Nećemo krenuti dalje. Čekat ćemo da kompletna vlast dođe iz Tuzle, od premijera, načelnika, predsjednika skupštine itd. Rečeno nam je da niko ne može preći granicu bez pasoša, dosta ljudi ima koji nemaju pasoš, zato smo odlučili da zasad budemo ovdje, kazao je Dževad Mehmedović, predsjednik Sindikata radnika Dite.

08:20 Više od 150 obespravljenih tuzlanskih radnika koji su noć proveli u Omladinskom centru i Osnovnoj školi u Orašju danas nastavljaju svoj put prema Graničnom prelazu.

Tokom noći su, kako ističu, imali svu potrebnu njegu.

Trenutno piju kafu i spremaju se za doručak, nakon kojeg će nastaviti dalje.

orasje

22:10 Upravo su hrabri tuzlanski radnici ušli u Orašje. Iscrpljeni, iznemogli i sa ranama na nogama, bez odmora su stigli na odredište.

20:58 Upravo je Mensur Nezirović, koordinator pogona Lukavac, odvezao Kišić Suadu, radnicu "Aide" za Tuzlu.

- Iznenada me je zabolio stomak. Imam osjećaj da ću umrijeti, kako od bolova, tako od rana na nogama. Bar neka me odveze u moju kuću, pa nek tamo umrem - kazala je Kišić.

Ostali radnici i dalje se kreću u pravcu Orašja.

18:52 Sedam radnika koji su ranije krenuli prema Orašju stigli su na odredište. Trenutno se nalaze u Omladinskom domu u Orašju i čekaju ostale radnike koji idu pješke da stignu.

18:01 Tuzlanski radnici su stigli u mjesto Pelagići i na kratko su stali na Pelagićevoj pumpi gdje je stigla predsjednica maldih iz Crvenog križa Orašje Edina Pačković.

- Evo stigli smo kako bi pomogli bar nešto, pošto su žene te koje su iznemogle i ne mogu dalje da idu. Uzet ćemo njih četiri i staviti u automobil i odvest ćemo ih u Omladisnki dom u Orašju gdje ćemo im pružiti svu potrebnu pomoć, a nakon toga vraćamo se po još četiri žene koje će nas čekati na ovoj pumpi jer nemao više vozila da bi svi skupa krenuli - izjavila je Pačković i navela je da muškarci nastavljaju dalje i da ne žele nikakav prijevoz jer su mišljena kako su prepješačili dovde mogu nastaviti do kraja.

16:25 Prema informacijama koje imaju tuzlanski radci njima nije obezbjeđo prenoćište u Pelagićevu, stoga apeluju da im se iko javi kako bi im obezbjedio autobuse do granice.

-  Molimo sve one koji su u mogućnosti da nam pošalju autobuse kako bi se radnici prebacili do granice. Upravo na pola puta prema Pelagićevu ljudi sve sporije i sporije idu. Izmrcvareni, umorni i sa ranama na nogama neće moći još dugo, te će posjedati po cesti. Ljudi Božiji nek nam se bilo ko javi da uspostavimo vezu da nam se pošalju autobusi. Pa šta je ovo! - poručila je Edina Aličić predsjednica Sindikata radnika Tvornice obuće „Aida“.

Žene od iznemoglosti plaču i mole da im se pomogne.

15:38 Nakon kraće pauze tuzlanski radnici su krenuli put Pelagića.

Foto: M. Ahmedić

15:25 Kolona sa tuzlanskim radnicima se trenutno nalazi na pumpi Sloga u mjestu Blaževac

14:45 Kolona sa obespravljenim tuzlanskim radnicima upravo je stigla do pijace Arizona, i nastavlja svoj put ka Orašju.

14:32 Hasan Užičanin i još šest radnika koji su ranije krenuli ka Orašju trenutno se nalaze u mjestu Donji Žabari blizu graničnog prijelaza.

- Ja znam da mi vlast laže i da će nas izvarati kao i do sada, a i da su uplatili tu socijalnu pomoć to je kratko, a od čega onda kasnije živjet. Zato smo mi i krenuli prije i nismo htijeli čekati da se oni smiluju i uplate sredstva, a da sam bio upravu to potvrđuje i činjenica da su i ostali radnici krenuli prem Orašju - kazao jeHasan Užičanin, zamjenik predsjednice sindikata radnika Tvornice obuće „Aida“.

Ostatak radnika koji se kreću u koloni se nalazi u blizini pijace Arizona.

13:35 Radnici su nakon kratke pauze nastavili put prema Orašju.

13:18 Radnici u mjestu Ceriku prema Lončarima na jednoj od usputnih pumpi napravili malu pauzu da bi se odmorili. Radnike prate dvoje policijska vozila ispred i iza kolone te kola Hitne pomoći.

Foto: M. Ahmedić

12:15 Tuzlanski radnici su ipak odlučili da krenu ka graničnom prijelazu u Orašju.

- Navodno premijer je na džumi, a nakon džume će ponovo da zasjedaju. Nek oni zasjedaju kome hoće, a mi idemo. Njima nek i dalje bude do džume, a ne do radnika. I dalje ne razumiju da nismo budale. Dosta nam je džuma i džuma, sjednica i sjednica mi idemo dalje kazao je Dževad Mehmedović predsjednik Sindikata radnika DITE.

Predstavnici vlasti bez reakcija

Iako smo jučer tokom cijelog dana pokušavali da dobijemo komentar od predstavnika vlasti o položaju i odluci radnika koji napuštaju državu i marširaju prema Evropskoj uniji tražeći posao i bolju zemlju za život, niko se nije javljao.

Na naše pozive i poruke nisu odgovarali Šefik Džaferović (SDA), poslanik i predsjedavajući Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH, Edin Mušić (SDA) predsjedavajući Predstavničkog doma Federalnog parlamenta, kao ni premijer FBiH Nermin Nikšić (SDP), novi predsjednik ove političke partije.

Za razliku od svjetskih medija koji pišu o obespravljenim radnicima koji napuštaju BiH i njihovi komentari su izostali.

12:00 Pripadnici policije iz Gradačca došla su u prostorije Koloseuma da uzmu imena i prezimena osoba koje su se odvojile od grupe radnika i krenule ka graničnom prijelazu u Orašju.

11:34 Ostatak radnika je odlučio sačekati informaciju o uplatama do 13 sati, u slučaju da do tada ne prime nikakvu informaciju nastavljaju dalje put za Orašje.

10:57 Hasan Užičanin, zamjenik predsjednice sindikata radnika Tvornice obuće „Aida“ krenuo je sa 6 osoba ka graničnom prijelazu u Orašju jer kako kaže nema strpljenja da čeka vijest o uplati novca. Sa njima u pratnji je jedno policijsko vozilo.

10:20 Radnici obespravljenih firmi TK-a u ovim trenucima kako saznajemo od novinarke "Dnevnog avaza"  čekaju da im se javi da li su sredstva socijalne pomoći uplaćena.

protest-2

9:30  Vlasti TK-a su saopštili informaciju radnicima iz Tuzle kojom su ponudili uplate na račune u iznosu od 300 KM i paket u vrijednosti od 100 KM, a radnici obespravljenih firmi su to i prihvatili.

Sredstva će radnicima biti uplaćena preko Crvenog križa.

Trenutno predsjednici sindikata održavaju sastanak sa radnicima, a više informacija će biti poznato kasnije.

Obespravljeni radnici propalih firmi iz TK-a nakon što su jučer prepješačili 10 kilometara, izmoreni, bolesni nastavili su dalje i stigli u Ormanicu, gdje su sinoć i proveli noć u zgradi Koloseum. Tom prilikom ih je i posjetio premijer TK-a Bahrija Umihanić koji im je obećao da će ispuniti njihov zahtjev o socijalnoj pomoći.

Nakon druge noći kako su obespravljeni radnici TK-a prenoćili u putu prema Graničnom prelazu u Orašju, te nakon sinoćnje posjete Premijera TK-a Bahrije Umihanića, danas je radnicima javljeno da se napravi spisak svih radnika kako bi im ispunio njihov prvi zahtjev o socijalnoj pomoći u iznosu od 400 KM.

"Naš spisak je u Ministarstvu finansija TK-a. Mislimo da će nam sredstva biti uplaćena na naše račune. Sindikalci zovu svoje sekretare u firmama kako bi provjerili da li su spiskovi u Ministarstvu finansija. Na osnovu tih spiskova Vlada bi nam trebala uplatiti sredstva. Umihanić nam je kazao da ćemo za sat vremna imati novu informaciju", rekao nam je Hrustan Muminović, potpredsjednik Sindikata radnika DITE.