BIH

Stanje pruga ne dozvoljava povećanje brzine vozova

Sindikat mašinovođa FBiH upozorava na novi red vožnje

En. Z.

21.12.2014

Povećanje brzine teretnih vozova predviđene redom vožnje "Željeznica FBiH", koji je stupio na snagu 14. decembra, nije rezultat modernizacije ili remonta pruge, nego je nerazuman potez pojedinih „stručnjaka" koji neutemeljeno i ishitreno donose tako važne odluke u ŽFBiH, koje mogu imati i neželjene posljedice.

Ovo se navodi u pismu Sindikata mašinovođa-strojovođa FBiH, upućenom predsjedniku Uprave ŽFBiH Nijazu Puziću i drugim organima uprave ovog javnog preduzeća.

U pismu koje potpisuje predsjednik Sindikata Vernes Buljugija navodi se da povećanje brzine vozova sa 50 na 70 kilometara na sat može utjecati na sigurnost i redovnost željezničkog saobraćaja, „a samim tim i na sigurnost mašinskog osoblja koje upravlja lokomotivama na prugama za koje smatramo da nisu takvog kvaliteta da bi teretni vozovi mogli saobraćati brzinom od 70km/h".

Među argumentima za svoje tvrdnje iz Sindikata navode i da iz godine u godinu tehničko stanje pruga samo gubi na svom kvalitetu, da je posljednji remont tih pruga rađen prije 25 godina, iako je predviđen svakih 10, da je na prugama znatan broj i ugroženih mjesta, mnogo neispravnih putnih prijelaza.

Također, kaže se da su nedavne majske poplave napravile veliki broj odrona i klizišta na pruzi, koji još predstavljaju ozbiljnu

- Pitamo se zašto brzina teretnih vozova nije povećana još prije 15, 10 ili pet godina, kada je tehničko stanje pruge bilo daleko bolje nego sada? - zaključuje se u pismu Sindikata mašinovođa-strojovođa FBiH.