Povećanje brzine teretnih vozova predviđene redom vožnje "Željeznica FBiH", koji je stupio na snagu 14. decembra, nije rezultat modernizacije ili remonta pruge, nego je nerazuman potez pojedinih „stručnjaka" koji neutemeljeno i ishitreno donose tako važne odluke u ŽFBiH, koje mogu imati i neželjene posljedice.
Ovo se navodi u pismu Sindikata mašinovođa-strojovođa FBiH, upućenom predsjedniku Uprave ŽFBiH Nijazu Puziću i drugim organima uprave ovog javnog preduzeća.
U pismu koje potpisuje predsjednik Sindikata Vernes Buljugija navodi se da povećanje brzine vozova sa 50 na 70 kilometara na sat može utjecati na sigurnost i redovnost željezničkog saobraćaja, „a samim tim i na sigurnost mašinskog osoblja koje upravlja lokomotivama na prugama za koje smatramo da nisu takvog kvaliteta da bi teretni vozovi mogli saobraćati brzinom od 70km/h".
Među argumentima za svoje tvrdnje iz Sindikata navode i da iz godine u godinu tehničko stanje pruga samo gubi na svom kvalitetu, da je posljednji remont tih pruga rađen prije 25 godina, iako je predviđen svakih 10, da je na prugama znatan broj i ugroženih mjesta, mnogo neispravnih putnih prijelaza.
Također, kaže se da su nedavne majske poplave napravile veliki broj odrona i klizišta na pruzi, koji još predstavljaju ozbiljnu
- Pitamo se zašto brzina teretnih vozova nije povećana još prije 15, 10 ili pet godina, kada je tehničko stanje pruge bilo daleko bolje nego sada? - zaključuje se u pismu Sindikata mašinovođa-strojovođa FBiH.