Kvantna fizika je jednostavnija nego što smo mislili

Zanimljivi rezultati objavljeni su u časopisu Nature Communications

(Dž. Č.)

20.12.2014

Međunarodni tim naučnika dokazao je da ono što su do sada bile dvije specifične stvari u kvantnoj fizici, zapravo dvije manifestacija jedne te iste stvari, prenosi Čuda prirode.

Ovi zanimljivi rezultati objavljeni su u časopisu Nature Communications. Patrick Coles, Jedrzej Kaniewski i Stephanie Wehner napravili su ovo veliko otkriće u Centru za kvantnu tehnologiju Sveučilišta u Singaporeu.

Otkrili su da je "valno-čestična dualnost" jednostavno maskirani i dobro poznati kvantni "princip neodeđenosti". To je reduciralo dvije misterije u jednu.

- Veza između principa neodređenosti i valno-čestične dualnosti dođe vrlo prirodno kada počnete razmišljati o njima kao o pitanjima odakle možete dobiti informacije o sistemu. Naše otkriće ukazuje na moć razmišljanja o fizici sa perspektive informacije- rekao je Wehner, profesor na QuTech i Delft Sveučilištu u Holandiji.

Otkriće unaprijeđuje razumijevanje kvantne fizike i može otvoriti put novim idejama primjene valno-čestičnog svojstva. Valno-čestična dualnost jest promatranje koje govori da se elektroni, fotoni i druge vrlo male čestice i objekti ponašaju kao čestice u jednim eksperimentima, a kao valovi u drugim eksperimentima.

Heisenbergov princip neodređenosti kaže da je nemoguće istovremeno tačno ustanoviti brzinu elektrona i njegov položaj u prostoru. Ako se tačno odredi položaj elektrona u prostoru, potpuno je neodređena njegova brzina i obratno. Ovaj princip neodređenosti dao je 1927. njemački fizičar Werner Heisenberg (1901.-1976.).