CRNA HRONIKA

Grad preplavljen vozačima koji stalno čine prekršaje

Ševal Kovačević, vještak saobraćajne struke, o udesima u Sarajevu

Am. KOVAČ - Dž. BULBUL

26.11.2014

U Sarajevu se još nije smirila bura zbog pogibije pješakinje Josipe Knežević, majke sedmero djece koju je 31. oktobra na raskrsnici ulica Zmaja od Bosne i Ložionička BMW-om udario Nermin Maslo, a u glavnom gradu u ponedjeljak se dogodila nova nesreća i građani su ponovo uznemireni.

Statistički podaci

Naime, oko 19.45 sati u sarajevskom naselju Malta na raskrsnici Bulevara Meše Selimovića i ulice Azize Šaćirbegović povrijeđena je pješakinja S. M. (53). Nju je udario Fiat Bravo, koji je vozio B. Dž. (29).

Vještačenjem će se utvrditi ko je kriv i ko nije poštovao signalizaciju na semaforu kada je u pitanju ova nesreća, vozač ili pješakinja, koja je zadobila povrede lica i ključne kosti. No, činjenica je da u glavnom gradu BiH ne prođe dan bez nesreće s povrijeđenima.

Statistički podaci Ministarstva unutrašnjih poslova KS itekako daju razlog za zabrinutost budući da je u periodu od januara do septembra 2014. zabilježen povećan broj nesreća u odnosu na isti period 2013. godine.
 
U prvih devet mjeseci ove godine registrirane su 7.953 saobraćajne nesreće ili 196 više u odnosu na isti period u prošloj godini. Od toga su 7.272 nesreće bile s materijalnom štetom, u 681 nesreći nastradalo je 909 osoba, od čega je 15 poginulo, 894 povrijeđeno, i to 132 teže i 762 lakše.

Među poginulima evidentirano je osmero pješaka, petero vozača i dvoje putnika. Od ukupno 894 povrijeđena, 434 su vozači, 294 putnici i 166 pješaka.

Ševal Kovačević, vještak saobraćajne struke, u izjavi za "Dnevni avaz" kazao je da se nadležni u BiH bave “gašenjem požara” kada su u pitanju nesreće.

- Taj požar velikih razmjera gasimo kantom vode. To više ne ide. Grad je preplavljen povratnicima u činjenju saobraćajnih prekršaja. Oni su, jednostavno, osjetili da u fazi izvršnih sankcija nema nekih opasnosti i da neće ležati u zatvoru. A što se tiče plaćanja kazni, oni to vješto izbjegavaju i to tako da, jednostavno, registriraju auto na nekog drugog i opet ga voze pa imamo situaciju koju imamo - kaže Kovačević.

seval-kovacevic

Kovačević: Pješaci nemaju saobraćajne kulture

Nadograditi zakon

Prema njegovim riječima, rješenje je u nadogradnji Zakona o prekršajima, gdje će se napraviti lepeza prekršajnih sankcija i gdje će se za deseterostruko prestupništvo odrediti kazne, i to prije svega novčane, a potom zatvorske u poluotvorenim ili zatvorenim kaznenopopravnim zavodima.

Prema riječima ovog vještaka saobraćajne struke, što se tiče pješaka, oni nemaju saobraćajne kulture.

- Pješaci na svakom mjestu nekontrolirano stupaju na kolovoz koji je površina predviđena za saobraćaj vozila. Pješaci ne smiju stupati na kolovoz osim u posebnim slučajevima, odnosno kada nema za to bližeg mjesta za prelazak od 100 metara. Kada prelaze kolovoz na nekom mjestu, treba da obrate pažnju na brzinu i udaljenost vozila i u pogodnom momentu stupe na kolovoz i najkraćim putem prelaze. Nažalost, u BiH imamo pješake koji mnogo doprinose nastanku saobraćajnih nesreća - kazao je na kraju razgovora Kovačević.