AUTO-MOTO

Pripitomljeni avanturist

Nissan X-Trail 1.6 dCi Acenta 4WD

Autor:M. TANOVIĆ

25.11.2014

Protekle dvije generacije nametnule su Nissan X-Trail jednim od najboljih izbora kada se govori o segmentu terenskih vozila. Istini za volju, nije bio suviše zavodljiv i lijep, ali su mu moć i snaga da se izbori s gadnim terenima bili neosporni.

No, vremena se mijenjaju. Surovi zakoni tržišta natjerali su Nissan da poradi i na onom segmentu koji je nedostajao X-Trailu, a rezultat toga je pred nama. Treća generacija donosi radikalan dizajnerski zaokret koji bi ovom terencu trebao osigurati pažnju i onih koji pri izboru automobila ne gledaju samo njegove mehaničke i tehničke osobine i off-road sposobnosti, već i ono što zovemo - šminkom. Sada je ovo više crossover nego terenac..

Dramatičan skok

I nije to jedina promjena. S najnovijim tehničkim inovacijama, prije svih Nissanovom fantastičnom "sigurnosnom štitu", X-Trail je sasvim drugačije vozilo, spremno da se suoči i s najjačim modelima ove klase na tržištu. A njegova unutrašnjost opasno je zakoračila ka premium segmentu

xtrail-test3

Kao što vidite, Nissan je pri dizajniranju X-Traila odbacio ćoškaste i kutijaste forme koje u navali modernih SUV-ova i crossovera ne bi našle mnogo poklonika. Sa zaobljenijim linijama, koje su u velikoj mjeri preuzete s ultrapopularnog Qashqija, veliki Japanac je dosta ugledniji.

I u unutrašnjosti je napravljen dramatičan skok. Mnogo je pitomija, privlačnija i podređenija putnicima nego prije (i tu se vidi primjesa Qashqaija), uz dosta bolje materijale i odličnu ergonomiju. Kvalitet izrade i ambijent blizu su premiuma. Ovakav, X-Trail osvojit će i najizbirljivije.

Srednji paket opreme po pravilu ne obećava previše, no u ovom slučaju, njegov sadržaj nas je fascinirao. Sva oprema i dodaci s testnog automobila kod većine ostalih proizvođača se nalaze tek na najvišoj razini. Upravljač s komandama, veliki ekran osjetljiv na dodir i start/stop sistem mogu se smatrati standardom, no, električno pokretani stakleni krov, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, navigacioni sistem sa svakim sarajevskim sokakom, upozorenje za izlazak iz trake, sistem za prevenciju sudara, automatska duga svjetla koja se uključuju i isključuju sama, te električna parking kočnica i nisu. Ako tome dodamo čak osam parking senzora i četiri kamere koje motre kompletnu okolinu vozila, slobodno se može reći da je japanski model na mnogo višem tehnološkom nivou od mnogo izvikanijih konkurenata.

xtrail-test11

Dalje, pored izdašnog prostora i ogromnih pretinaca, naš X-Trail ima stražnju klupu sa sjedištima koja se individualno mogu spuštati i micati naprijed i natrag za maksimalno 26 cm, kao i treći red s dva manja, koja omogućavaju prijevoz do sedam putnika. Ako ih spustite, kapacitet prtljažnika je 550, a ako ih podignete, 145 litara. I ima duplo dno.

Ugodniji i podatniji

Oni koji smatraju da zapremina od 1,6-litara za ovako velik automobil ne obećava mnogo u krivu su. Novi Renaultov četverocilindarski turbodizelski agregat stvoren je da zamijeni 1,9-litarski, a preuzeo ga je i Mercedes. Mada po kubikaži slabiji, nudi snagu od sasvim zadovoljavajućih 130 konjskih snaga, a jak obrtni moment od 320 Nm zaslužan je što se manjak zapremine u normalnim uvjetima eksploatacije uopće ne osjeti. X-Trail s ovim motorom ubrzava veoma dobro, elastičan je i tih, te, što je vrlo važno, ekonomičan.

Testni X-Trail opremljen je pogonom na sva četiri točka. Na prekidaču možete birati želite li stalni pogon na dva ili četiri, s tim što je najbolje izabrati automatski način rada, kada sistem sam i prema potrebi raspodjeljuje snagu na osovine.

Mada ispočetka zbog svoje veličine djeluje neukrotivo, X-Trail će vas iznenaditi svojom upravljivošću, stabilnošću i ponašanjem na cesti. Dok je na asfaltu mnogo ugodniji i "podatniji" od prethodnika, van njega je ostao na približnom nivou, što znači da se može dobro izboriti s ne previše zahtjevnim off-road terenima.

Sve u svemu, cijena od 62.692 KM ne samo da je utemeljena već je možda i previše niska za ovakav automobil.

xtrail-test2

Lična karta

KAROSERIJA
 
D/Š/V 4.640/1.820/1.710

Masa 1.580 kg
 
Prtljažnik 550 l
 
Gume 225/65 R17
 
MOTOR I MJENJAČ
 
Zapremina 1.598 ccm
 
Snaga 130 KS/4.000
 
Obrtni moment 320 Nm/1.750

Mjenjač ručni, 6 brzina
 
NA CESTI
 
Max. brzina 186 km/h
 
Ubrzanje 0-100 11,0 sec
 
Potrošnja (grad/otv/komb): 6,2/4,8/5,3
 
OPREMA
 
Serijska (Visia): ABS, EBD, ESP, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zavjese, Isofix držači za dječiju sjedalicu, nadzor šasije, ručni klima-uređaj, radio s CD-om, priključak za Aux i USB, Bluetooth, mjerač vanjske temperature, servo upravljač podesiv po visini i dubini, komande audio, putnog računara, tempomata u Bluetootha na upravljaču, električno podizanje svih stakala, djeljica stražnja klupa 40-20-40, klizna stražnja klupa, LED dnevna svjetla, pomoć na uzbrdici, instrumentalna ploča sa 12,7-cm ekranom u boji, elektronska ručna kočnica, start/stop sistem, elektronska kontrola pogona...

Paket Acenta: dvozonski automatski klima-uređaj, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, šest zvučnika, samozatamnjujući retrovizor, električno preklopivi retrovizori u boji vozila, automatsko paljenje svjetala, osam parking senzora, automatska duga svjetla, sistem za automatsko prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem upozoravanja za nenamjerni izlazak iz trake, sistem za izbjegavanje frontalnih sudara, električni stakleni krov...
 
Dodatna oprema: Sedam sjedišta, električni stakleni krov, Paket Nissan Connect, metalik boja.

CIJENA
 

Osnovni dizel (1.6, 130 KS)
 
49.668 KM

Testirani model

62.692 KM