AUTO-MOTO

Jedina mana - nema znak VW-a

Škoda Superb 2.0 TDI CR Elegance

M. TANOVIĆ

18.11.2014

Mlađem bratu uvijek je najteže. Dok njegova starija braća uspješno krče svoje životne puteve, on je uvijek osuđen puzati za njima, a često i nepravedno živjeti u njihovoj sjeni. Mlađem bratu za dokazivanje uvijek treba više nego starijem da bi ga shvatili ozbiljno.

Škoda Superb nije uobičajeni mlađi brat, postojala je i prije sedam-osam desetljeća, ali je reinkarnaciju u novom dobu doživjela pod upravljačkom palicom Volkswagena koji je odlučio Škodi vratiti jednu veliku limuzinu koju će prihvatiti oni koji ne mogu kupiti Passat ili Audi. I napravili su je odlično, ali (svjesno) ne baš toliko odlično da bi otela nekoga ko želi kupiti VW ili Audi, mada je od njih jeftiniji, racionalniji i ne mnogo lošiji izbor.

Superb je izvanredan automobil kojem je, uz svjesno nametnute sitnice koje ne mogu izmaći oku vozača, najveća mana - to što na haubi nema znak VW-a. I zato, uprkos pristupačnijoj cijeni, racionalnijim rješenjima i skoro istim osobinama, teško da je može prihvatiti veliki broj onih koji žele baš njemačke premium modele. I to je pomalo nepravedno.

Strog i ozbiljan

U prilog tome ide i sam izgled, koji mnogi nazivaju nenaglašenim. Superb je relativno konzervativan, zapravo, strog i ozbiljan, prava predsjednička limuzina. Dizajn je dobar, ali ipak ne na nivou njegovih njemačkih rođaka. Prednji dio osvaja komplimente, ali stražnji, mada pristojan, nije na tako visokom nivou.

Slično je i s interijerom, koji nije baš u znaku sofisticiranosti i eksperimentiranja. No, sve je jednostavno, praktično, ukusno i kvalitetno izrađeno za ugodan ambijent u vozilu. Sve je u koži i kvalitetnim materijalima, ali izostanak upravljačkog modula na centralnoj konzoli, koji je sve češći dodatak kod premium automobila, relativno konzervativan izgled touch-screena, te nedostatak USB ulaza, vjerovatno su svjesni potezi VW-a za blago sputavanje automobila.

Ipak, vozač na usluzi u paketu opreme Elegance ima dosta premium dodataka - grijanje sjedišta s memorijom pozicije, putni računar, pokretanje motora bez ključa, start/stop sistem, preklapanje retrovizora, dobar audiosistem..., sve što treba imati moderna limuzina.

Za ovako veliko vozilo, nema potrebe govoriti o prostoru. Ima ga u izobilju, za zagarantirano komforan ambijent čak i trojci na zadnjoj klupi. Otvaranje poklopca prtljažnika donosi veliko iznenađenje jer je, blago rečeno, ogroman. U ovom slučaju, Superb je više za mafijaše koji će ga znati lijepo popuniti, nego za predsjednike.

Testni Superb, koji nam je ustupila sarajevska kompanija TRIAB, pokreće najjači dizelski motor 2,0-litarski u verziji sa 170 konjskih snaga, s DSG mjenjačem i pogonom na sva četiri točka. Zaista sami vrh ponude.

Zahvalan i siguran

S ovakvim pogonskim sklopom, češka limuzina zahtijeva malo navikavanja, da shvatite njenu moć i naučite dozirati njenu snagu, ali nakon toga, zaljubit ćete se u nju. S ergelom od 170 KS, Superb je prava životinja na cesti, uvijek spremna na lansiranje, ali ono što mu je još veća vrlina je ponašanje u vožnji.

Mada se u oštrijim krivinama primijeti malo, skoro bezazlenog podupravljanja, koje se lako riješi oduzimanjem gasa, naš Superb se strogo drži putanje, odlično leži na cesti, zahvalan je za upravljanje i ono što je vrlo bitno - osim moći, daje vozaču osjećaj da potpuno vlada automobilom i da je u njemu jako siguran, što su odlike samo vrhunskih modela.

Cijena odličnog Superba, naravno, nije niska. Testni model, istina, prepun opreme, košta oko 72.000 KM. No, to je cijena kvaliteta koji je skoro na nivou Passata ili Audija A4, a koji su s ovim nivoom opreme ipak znatno skuplji. Pa prosudite sami šta je bolje.

Lična karta

Dimenzije

D/Š/V 4.833/1.817/1.462

Masa 1.579 kg

Prtljažnik 595 l

Gume 224/40 R18

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.968 ccm

Snaga 170 KS/4.200

O. moment 350 Nm/1.750

Mjenjač automatski, šestostepeni

NA CESTI

Max. brzina 222 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h 8,5 sec

Potrošnja (grad/otv/komb) 6,3/4,6/5,3

OPREMA

Osnovna (Active): varijabilna opcija otvaranja prtljažnika „Tewindoor", tonirana stakla, putni računar, ABS, ESP, ASR, zračni jastuk za vozača i suvozača, zračni jastuci sa strane, elektronska blokada motora, električni podizači svih stakala, daljinsko centralno zaključavanje, priprema za dječje sjedište Isofix, halogena prednja svjetla s DE modulom, priprema za radio s osam zvučnika, polen filter, osvijetljen prostor za noge, elektropodesiva grijana vanjska ogledala, Climatic klima-uređaj s automatskom regulacijom, oborivo preklopivo zadnje sjedište...

Paket Elegance: zaštitne hromirane bočne lajsne, zadnja svjetla u LED izvedbi, tempomat, sistem za kontrolu pritiska u gumama, električno podešavanje prednjih sjedišta, vozačevo sjedište s memorijskom funkcijom, biksenonska prednja svjetla s funkcijom AFS, uključujući sistem za pranje svjetala, LED dnevna svjetla, prednja svjetla s Corner funkcijom, radio CD mp3 plejer, mali paket kože, senzor za kišu, električna podrška za kičmu u prednjim sjedištima, rezervni točak umanjenih dimenzija, dvozonski klima-uređaj s elektronskom regulacijom...

Dodatna oprema: Kožni paket i roletne.

CIJENA

Osnovni benzin (1.4, 125 KS)

40.977 KM

Osnovni dizel (1.6, 105 KS)

43.897 KM

Testni model

72.100 KM