AUTO-MOTO

Korejski Golf

KIA Cee'd 1.4 CVVT LX Urban

M. TANOVIĆ

30.10.2014

Budimo iskreni - ovo nije baš tako nov proizvod, ali da ga odmjeri čovjek koji se probudio iz višegodišnjeg sna, mogao bi ga svrstati u novije na tržištu. Zašto?

KIA Cee'd je tako napravljen automobil da i danas može stajati uz rame novijim modelima B segmenta, ni po čemu ne zaostajući za njima. Izgled, neprikosnovena sedmogodišnja garancija, ugodnost vožnje, te bogatstvo opreme i tehnoloških dodataka razlog su što je Cee'd i dalje jedan od najpoželjnijih modela B segmenta na tržištu. I, naravno, cijena.
 
S privlačnim i prijetećim izgledom, te omjerom uloženog i dobivenog, ovaj model je po izlasku na tržište u potpunosti promijenio percepciju proizvoda sa značkom južnokorejskog proizvođača i postao predvodnik vrtoglavog rasta KIA-e u svijetu. Dok su automobilski velikani proživljavali agoniju, proizvođač na kojeg prije 10-ak godina niko nije ozbiljno računao, uporno je ostajao imun na sve krize. I uporno je rastao, iz jednostavnog razloga što je uspio pogoditi u srž želja evropskih mušterija koje su počele malo manje rasipati i malo više vrednovati svoj novac.

Genije dizajna

O izgledu je dovoljno reći da ga je skrojio Nijemac Peter Šrajer (Peter Schreier), dizajnerski genije čija je lista nagrada i priznanja duža od Mandeline. O ukusima se ne raspravlja, ali onaj ko bi ga kritizirao, riskirao bi da ispadne glup. I tu priča o izgledu završava.

U unutrašnjosti automobila vidi se njemački pečat. Automobil ne puca od elegancije i dizajnerske hrabrosti, ali materijali su kvalitetni, a ergonomija i udobnost odlični. Komande su jasne, vozač na raspolaganju ima tri ekrana (na instrument-tabli, na centralnoj konzoli i ispod vjetrobranskog stakla), komande na volanu za audiosistem i putni računar, utičnicu, priključke za USB, iPod i Aux... Sve što mora biti na usluzi evropskom kupcu. Ukratko, ništa spektakularno, ali veoma pristojno i korektno, ambijent s kojim se vozač brzo sprijatelji.

Prostora za koljena i glavu ima nešto više od prosjeka klase, a prtljažnik je zapremine od solidnih 380 litara.

Testni model pogoni 1,4-litarski 16V benzinski motor od 100 konjskih snaga. Samim pogledom na brojke, jasno je da s ovim agregatom nećete postaviti rekord Nirburgringa, niti je ovaj motor napravljen za to. Vjerovatno nije najbolji na tržištu, ali elastičan i gotovo nečujan, agregat odlično služi u svakodnevnoj i ne suviše zahtjevnoj vožnji, uz sasvim korektnu potrošnju za jednog benzinca. Zahvaljujući dobro podešenom šestobrzinskom mjenjaču, lijepo možete krstariti gradskim ulicama i na niskom broju obrtaja, prateći savjete indikatora za promjenu brzine.

Ipak - dizelaš

No, ako želite dinamičniji nastup, situacija se mijenja. Potrebno je podići obrtaje preko podioka od 4.000 i siliti motor do maksimuma, a samim tim i narušiti ekonomičnost automobila. Daleko od toga da je benzinac loša opcija, ali ko želi živu vožnju, trebao bi se odlučiti za turbobenzinsku CRDi ili turbobenzinsku GDi varijantu.

A sama vožnja je odlična. Kvalitetna zvučna izolacija, udobna sjedišta, dobar volan, savršeno precizan Hyundijev mjenjač i držanje ceste razlozi su zbog kojih se isplati stisnuti gas, ali ponovo uz opasku da bi sve bilo još bolje da je motor dizelski.

I na kraju, ono najbolje - kada neko za nešto daje sedmogodišnji garanciju, valjda bi prije svega trebao bezuvjetno vjerovati u svoj proizvod. KIA vjeruje, a brojke pokazuju da u to sve više vjeruju i oni koji odlučuju šta će kupiti.

Lična karta

KAROSERIJA
D/Š/V 4.310/1.780/1.470
Masa 1.258 kg
Prtljažnik 380 l
Gume 195/65 R15
 
MOTOR I MJENJAČ
Zapremina 1.396 ccm
Snaga 100 KS/5.500
Obrtni moment 137 Nm/4.200
Mjenjač ručni, 6 brzina
 
NA CESTI
Max. brzina 182 km/h
Ubrzanje 0-100 12,8 sec
Potrošnja (grad/otv/komb): 7,2/4,6/5,6
 
OPREMA
 
Serijska (LX Fun): Zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni jastuci i zavjese, ESC, ABS, pomoć pri kretanju na uzbrdici, kontrola proklizavanja pogonskih točkova, elektronska raspodjela kočione sile, Isofix pričvršćivač, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, sportski mjerni instrumenti s putnim računarom, set za brzi popravak guma, električno pokretanje prednjih stakala, indikator promjene brzine, USB, Aux i iPod priključak za audiouređaj, CD i mp3 audio sistem sa šest zvučnika, električno podesiva vanjska ogledala, dnevna svjetla, čelične 15-ične felge, tonirana stakla, digitalni sat...

Paket LX Urban: Sigurnosni alarm, daljinski centralno zaključavanje s preklopnim ključem, električno pokretana prednja stakla s funkcijom za automatsko spuštanje i dizanje i zaštitom protiv uklještenja, električno podesiva i grijana vanjska ogledala u boji karoserije, prednja svjetla za maglu, premium paket - obruč upravljača, ručica mjenjača i ručne kočnice presvučeni kožom, hromirane unutrašnje ručice vrata...

CIJENA
Osnovni benzinac (146, 100 KS)
26.990 KM
Osnovni dizelaš (1.4, 90 KS)
31.590 KM
Testirani model
29.190 KM