BIH

Autoput Banja Luka - Split je u interesu RS-a i FBiH

Prezentacija projekta

Autor:Fena

29.10.2014

„Autoputevi Republike Srpske“ provode aktivnosti na pripremi za izgradnju putnog pravca od Banje Luke prema Splitu, u dijelu koji prolazi kroz RS.

Direktor ovog javnog preduzeća Dušan Topić rekao je na današnjoj prezentaciji da bi trasa budućeg autoputa trebalo da ide od čvora „Glamočani“, preko Kola i platoa Manjače te dalje zapadno od Mrkonjić-Grada do mjesta Baraći, prema međuentitetskoj granici s Federacijom BiH.

Osim RS-a, interes za igradnju ovog putnog pravca do Spilta izrazila je i Federacija BiH, potvrdio je direktor „Cesta FBiH“ Filip Vujeva, koji je i prisustvovao današnjoj prezentaciji u Banjoj Luci te ukazao na privredni značaj izgradnje ove saobraćajnice.

- Nadam se da će ovaj projekt u skorije vrijeme zaživjeti i svima donijeti pozitivne rezultate – kazao je Vujeva.

Dužina putnog pravca Banja Luka-Split iznosi 186,1 kilometar, a najveći dio trase, dužine 99,2 kilometra vodi preko teritorije RS-a.

Kroz Federaciju BiH trebalo bi da bude izgrađeno oko 65 kilometara, a kroz Hrvatsku, do čvora „Čaporice“, ukupno 21,9 kilometara.

Topić je potvrdio da je interes za učešće u realizaciji ovog infrastrukturnog projekta kroz RS do sada iskazalo nekoliko evropskih i regionalnih kompanija, ali najodlučniji u namjeri da priču dovedu do kraja, zasad su predstavnici kineske kompanije „Sinohidro“, sa kojima su predstavnici „Autoputeva RS“ vodili ozbiljne i konkretne razgovore u proteklih nekoliko mjeseci.

- Kineska kompanija već je osigurala podršku kineske „Eksim“ banke da kreditnim aranžmanom podrži izgradnju ove soabraćajnice – rekao je direktor „Autoputeva RS“ Dušan Topić.

Fiinansijska procjena je, kazao je, da bi izgradnja dionice kroz RS trebalo da košta oko milijardu i po eura, ali će se izgradnja odvijati u dvije faze kako bi se osigurala sredstava za gradnju.

Ministar saobraćaja i veza RS-a Nedeljko Čubrilović, koji je, između ostalih, prisustvovao današnjoj prezentaciji ove saobraćajnice, je rekao da izrada projektne dokumentacije i osiguravanje sredstava traju vremenski dva puta duže od samog vremena gradnje ove dionice.

- Ako se zna da je vrijeme gradnje ovog projekta pet do sedam godina, onda treba desetak do 12 godina da se osigura odgovarajuća projektna dokumentacija i finansijska konstrukcija – dodao je Čubrilović.