AUTO-MOTO

Automobil za poželjeti

Mazda 6 CD175 Revolution

M. TANOVIĆ

23.10.2014

I kada kudimo, i kada hvalimo, mi novinari skloni smo preuveličavanju, ali konstatacija da je Mazda6 ostavila dojam kao malo koji automobil koji je do sada izlazio na našoj dvolisnici, neće biti nikakvo preuveličavanje.

Dobro, nije da nema baš nikakve mane. Recimo, čitanje podataka s USB-a po pokretanju automobila traje nešto duže nego što bi trebalo i reprodukcija muzike se ne nastavlja tamo gdje je stala prošli put, ali ako ćemo to smatrati najozbiljnijim nedostacima, onda, kao da ih i nema. U najkraćem, japanska limuzina, koju je "Dnevni avaz" isprobao kao prvi medij u BiH, proizvod je koji samo neuračunljiva osoba ne bi voljela imati u svom vlasništvu.

Na početku treba reći da je testna Mazda6 sami vrh njene ponude, što znači da je nakrcana najbogatijim paketom opreme, najsavremenijim sistemima modernog doba i najmoćnijim motorom u ponudi, tako da je njena cijena, koja u prvi mah izgleda visoka, objektivna. Onaj ko ima ovaj novac i želi moćan automobil, sigurno neće pogriješiti u odabiru japanske ljepotice.

Japanski savršeno

O samom izgledu Mazde, koji pripada dizajnerskom jeziku Kodo (duša pokreta), dovoljno je reći da je višestruko nagrađivan, a vidi se i zašto. Besprijekorne linije koje asociraju na pokret životinja, na prvi pogled nagovještavaju moć i snažan karakter i identitet automobila. Dimenzijama, malo je duži do prethodnika, otprilike u rangu Audija A6.

Unutra, pravo obilje. Upravljač i grijana sjedišta s memorijom u koži, 5,8-inčni kolorni monitor s upravljačkim modulom na centralnoj konzoli je prvo što upada u oči. Enterijer je skrojen japanski savršeno, korišteni materijali su visoke kvalitete, a ergonomija je puno bolja nego ranije. Ambijent je najviše kategorije, a o udobnosti nema potrebe trošiti riječi.

Mada je displej osjetljiv na dodir, bolje je i praktičnije osloniti se na komande na volanu i upravljački modul, koji na prvi pogled djeluje komplicirano, ali je zapravo, jednostavan za upotrebu, budući da su sve komande podijeljene po tabovima.

Urlik motora

U vožnji, Mazda6 je prava zvijer. Moćni 2,2-litarski turbodizelski motor ima najmanji kompresijski omjer od svih dizelaša na svijetu (14.0:1) i obrtni moment u maniru istinskog sportiste. Već na 2.000 obrtaja, vozaču je na raspolaganju 420 Nm momenta, koji po pritisku papučice gasa lansira automobil poput rakete bez obzira pod kakvim se opterećenjem nalazi. U "kickdownu", kazaljka obrtomjera će uz urlik motora skočiti čak i do 5.000 obrtaja! Zbog dvostepenog turbo prednabijanja, motor se vrti čak do 5.600 obrtaja, što ne može niti jedan drugi dizelaš na tržištu. Snaga od 175 KS dostupna je već na 4.500 obrtaja. Impresivno i idealno za nabijanje kompleksa ostalim učesnicima u saobraćaju.

No, nije sve u motoru. On je, kao i kod ostalih Mazdi nove generacije, samo dio tehnologije SkyActiv, koja uključuje još i upravljač, podvozje i karoseriju. Kombinacija svega ovoga "šestici" nudi vrhunske vozne osobine. Automobil je čvrst, ali i lagan, pokretan i dinamičan u vožnji.

Šestostepeni automatski mjenjač malo je umanjio doživljaj, budući da je većini zahtjevnijih vozača veći gušt koristiti ručni. Dok je mjenjač na automatici, ljepše je krstariti, ali za zahtjevniju vožnju kroz zavoje, ipak je bolji (i ugodniji) ručni, ali to je kompenzirano ručnim modom promjene brzina na upravljaču.

Šlag na sve - potrošnja je, s obzirom na sve rečeno, marginalna - oko pet litara. Pa zar nije fantastična?

Lična karta

KAROSERIJA
 
D/Š/V 4.805/1.804/1.475

Masa 1.430 kg
 
Prtljažnik 489 l
 
Gume 225/45 R19
 
MOTOR I MJENJAČ
 
Zapremina 2.191 ccm
 
Snaga 175 KS/4.500

Obrtni moment 420 Nm/2.000

Mjenjač automatski, 6 brzina
 
NA CESTI
 
Max. brzina 216 km/h
 
Ubrzanje 0-100 8,4 sec
 
Potrošnja (grad/otv/komb): 5,9/4,2/4,8
 
OPREMA
 
Serijska (Emotion): Klima-uređaj, putni računar, CD, mp3, WMA audiosistem s četiri visokokvalitetna uređaja i priključcima Aux i USB, elektropodizači stakala, pomoć pri kretanju na uzbrdici, sistem dinamičke kontrole stabilnosti i proklizavanja, prednji, bočni i prozorski zračni jastuci, prekidač za pokretanje motora, i-Stop sistem pokretanja/isključivanja motora prilikom zaustavljanja, 17-inčne aluminijske felge, kontrola pritiska u gumama.

Paket Revolution: Navigacija, Bose premium soundsystem s osam zvučnika, sjedišta obložena kožom, elektropodešavanje sjedišta vozača i suvozača, smart key, 19-inčne alminijske felge, Mazda radarski aktivni tempomat s tipkama za izmjenu brzina na obruču upravljača (sa automatikom), grijanje sjedišta, senzori naprijed i natrag, sistem kontrole mrtvog ugla, sistem upozorenja promjene trake, samouključenje dugih/kratkih svjetala, sistem samokočenja u vožnji, 5,8-inčni monitor u boji osjetljiv na dodir s upravljačkim modulom u centralnoj konzoli...

CIJENA
 
Osnovni benzinac (145 KS)
46.900 KM

Osnovni dizelaš (150 KS)
56.300 KM

Testirani model
74.200 KM

Mazdina inteligencija

SAMOKOČENJE - Od svih dodataka kojima je nakrcana, testna Mazda 6 ima i sistem samokočenja u vožnji. Prije svega, ovaj sistem nije tako lako isprobati, jer treba stisnuti i pokušati krenuti na neku prepreku, čekajući hoće li se automobil sam zaustaviti. A ako šta krene po zlu, kako policajcu objasniti da je uzrok udara u banderu taj što automobil nije htio sam zakočiti? Elem, nekako se ipak uvjerismo da sistem radi. Dok vozite, na laseru utemeljeni sistem konstantno motri razmak i brzinu približavanja vozilu ispred, što možete pratiti kroz grafički prikaz na instrumentalnoj tabli. U slučaju da, dok vozite pri brzini do 30 km/h, sistem procijeni da postoji mogućnost sudara, automobil će se ukopati u mjestu. I ukopao nam se.

RADARSKI TEMPOMAT - Testna Mazda ima i radarski tempomat, koji vozaču omogućava da održavate brzinu bez pritiska papučice gasa. Sistem koristi radarski senzor za nadzor vozila naprijed i prilagođava brzinu za održavanje tog razmaka.

UPOZORENJE ZA NAPUŠTANJE TRAKE - Kamera naprijed nadzire cestu i izračunava položaj automobila u odnosu na oznake traka. Ako automobil detektira da će automobil izaći iz svoje trake, šalje upozorenje vozaču.

NADZOR MRTVOG UGLA - Upozorava na vozilo koje je ušlo u vaš mrtvi ugao.

DUGA SVJETLA - Automatski prebacuje prednja svjetla s dugih na kratka kada otkrije vozilo iz suprotnog smjera. Kad je cesta prazna, ponovo ih aktivira.